Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki RM250 '08 [päiv. 31.4]

30.4.2009 21:09

Elikkäs, isäni kanssa ostettiin tuollainen 250cc kaksitahtinen Suzuki tänään (30.04.09.) hintaan 5200.

Käytiin hakemassa se reilun 400 km päästä, Iso-Honkajoelta Speederman-nimisestä liikkeestä (http://www.speederman.com)

Valitettavasti pyörän "korkkasi" isäni, ja hän teki myös ensimmäisen käynnistyksen. Käynnistyksen jälkeen sammutettiin, ja laitettiin runkoon hieman kontaktimuovia, jotta rungosta ei lähtisi väri :D Huomenna (oisko 1.5.2009) olisi tarkoitus vahata autovahalla koko pyörä. Pyörä oli ensin tyhjäkäynnillä about 10-15 mins. Itse ajoin isäni pitkän varoitussaarnan jälkeen varovasti. Ensimmäisellä liikkeellelähtö yrityksellä tietenkin sammui (liijan vähän kaasua, liijan nopeasti kytkin). Toisella pääsin jo liikkelle, ja ajoin hiljakseen ensin ykkösellä. Pikkuhiljaa vaihdoin kakkoselle. Ajoin korkeintaan pintakaasulla. RM on ensimmäinen 2T pyörä jonka tunnen OIKEASTI vääntävän. Ajoin välillä jopa nelosella, tosin pintakaasulla. Pyörään laitettiin arviolta 4% öljy-bensaseos.

Kysymyksiä: Kannattaako tehdasöljyt vaihtaa heti, vaiko ajaa esim sisäänajo tehdasöljyillä?

Kommentoikaa!

EDIT: Kuvia tulee kunhan saan mini-USB kaapelin

Tulevaa:

- Käsisuojat (merkki vielä auki, väri keltainen)

- kenties 1.5l "bensatankki" jonnekkin, ehkä takalokasuojaan tai muualle (eli ts. varatankki, kuulemma syö kiitettävästi bensaa)


BTW. Ajan tolla nyt ensin ihan tiellä, mutta kesällä isäni, minä, ja pari muuta tehdään rata tuohon lähimetsään, ja mitä nyt tietenkin ajelen vähän joka metsässä :)

Jepss, pari kuvaa lisäsin nytten ImageShackiin:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Lisäyksiä

3.4.2009

Laitoin uudet öljyt, tsekkasin pultteja, pesin painepesurilla, puhdistin ja öljysin ilmanputsarin, laitoin ketjuihin rasvaa.

So far so good, vasta 6 kertaa kaaduttu, kaikki paikallaan syystä että moottorista loppui vääntö. Mitään ei ole mennyt vielä rikki.

4.4.2009

Säädin liijan rikasta seosta vähän laimeammaksi, ei ottanut ennen kunnolla kierroksia.

2T öljyä mennyt tähän asti tasan 1L


23.4.2009

Videopätkää Tubeen; http://www.youtube.com/watch?v=vo1oBuzPTGU

Sori ylivalottunut kuva, kuvattiin kaverin vanhalla digitaalikameralla.

31.4.2009

Kuvia pyörästä musiikin kera

http://www.youtube.com/watch?v=l4yNZH2NY5o
Viimeksi muokannut Hepex päivämäärä 31.5.2009 17:39, muokattu yhteensä 5 kertaa

1.5.2009 9:32

Siisti peli, älä tapa ittees metässä :|

1.5.2009 11:18

Älkää vaan hissutelko sisäänajoa. Ensin koneen lämmittelyä pari kolme minuuttia reilulla tyhjäkäynnillä(norm tyhjä + n.500rpm), sitten rauhallista ajelua jokunen kilometri(3-6km) jonka jälkeen kannattaa kiihdytellä kovempia vetoja, mitä rajoitukset antaa myöten. Tuollainen hitech kone vaatii sisäänajossa pikemminkin hienosäädön kuin vanhojen valurautasylinterien karkean sovituksen johtuen materiaalien lämpölaajenemiskertoimista.
Jos haluat pelata "varman päälle" niin toki voit noudattaa omistajanoppaan ohjeita.
Käytännössä et tule huomaamaan eroa sisäänajotapojen välillä persdynolla, eli teit niin tai näin, niin kyllä se kone toimii. Se etu on ollu jo 60-luvulta asti valmistetuissa japanilaisissa koneissa.

1.5.2009 13:10

Ne öljyt kyllä kannattaa vaihtaa heti ekan tunnin jälkee, ja siitä jatkossa vaikka 10 tunnin välein.
Ja 4% seoksella ja varsinki tollasella tyhjäkäyntiajolla saat kyl ottaa laatikollisen tulppia reppuun, eikä kauaa mene ni vaimenninvillatki on vaihossa.
Ostat kunnon 2-t öljyä ja laitat vaikka 3%, oikein säädettynä se kyllä menee pienelläki.
Mä ajoin jopa 2% seoksella, eikä koskaan oo kilkannu, neljä 2-t crossivingutinta omistaneena.

Ja kai olet muistanu öljytä ilmanputsarin asianmukasella öljyllä? Muutaman just tollasen uuden suikan kasanneena suosittelen kyl ottaa viel linkut ja ohjainlaakerin auki ja kunnon rasvat sisään, saat laakereille paljon pidempää ikää. Siel on tehtaan jäljiltä aika ujosti sitä rasvaa.

btw noi on sellasta ämpärimuovia ettei kannata kallista vahaa tuhlata :D Autovahat on nimenomaan tarkotettu maalipinnalle, crossin muovit tuu kuppasta kummasemmaks sillä vaik kuin jynssäät. Ne on aikansa hyvät, ja sit elähtää väistämättä, pelkät puhtaatki ajokamat kuluttaa ne naarmulle kaikest hiekast ja konttailusta puhumattakaa, mut aika sama ku koko sarjan sarjan saa satkulla.
Ainoo mikä saa muovit oikeesti pysyy pidempään hyvännäkösenä on hommata joku kaikenkattava yyberi teippikitti (siis joku One Industries, Factory Effex tms.), ne kestää kulutusta iha erilailla ku paljas muovi, kyllähä neki kuluu mut silikonispray hävittää väsymisen aika tehokkaasti.

1.5.2009 21:17

MänTä kirjoitti:Älkää vaan hissutelko sisäänajoa. Ensin koneen lämmittelyä pari kolme minuuttia reilulla tyhjäkäynnillä(norm tyhjä + n.500rpm), sitten rauhallista ajelua jokunen kilometri(3-6km) jonka jälkeen kannattaa kiihdytellä kovempia vetoja, mitä rajoitukset antaa myöten. Tuollainen hitech kone vaatii sisäänajossa pikemminkin hienosäädön kuin vanhojen valurautasylinterien karkean sovituksen johtuen materiaalien lämpölaajenemiskertoimista.
Jos haluat pelata "varman päälle" niin toki voit noudattaa omistajanoppaan ohjeita.
Käytännössä et tule huomaamaan eroa sisäänajotapojen välillä persdynolla, eli teit niin tai näin, niin kyllä se kone toimii. Se etu on ollu jo 60-luvulta asti valmistetuissa japanilaisissa koneissa.


Nojoo, nyt parin tankillisen jälkeen aloin jo käyttää tehopiikkiä. Vissiinkin karstottunut tuo putki kun lorautettiin vahingossa vitunmoinen seos kaverin kanssa (reiluun litraan yli 0.4 dl öljyä) ja kyllä haisoo kun vähän käytti tehopiikkiä.

Aluksi pyörä tuntui mahdottomalta ajaa, mutta nyt jo parin tunnin ajelun jälkeen alan tottua pyörään.

5. vaihteen tehopiikki on kenties "paras" koska silloin tuntuu pitoa riittävän eikä pyörä sudi tyhjää

7.5.2009 22:12

Hei hei... mitä vattua. jätkät tehny jonku 35% seoksen ja kehtaavat vielä ajella sillä ja käyttää sitä uudennaheassa pyörässä, kyllä varmasti on jokapaikka tukossa. kyllä itsekkin tuon mäntä nimimerkin kanssa tehtiin mopopoikina pevekkiin aikalailla fiftififti seos jäteöljyä ja vanhaa pensaa mut se oli vanha pevetti eikä uus rämä. okei, te sentään teitti sen uudesta pensasta ja öljystä mut silti...

7.5.2009 23:26

Hepex kirjoitti:Nojoo, nyt parin tankillisen jälkeen aloin jo käyttää tehopiikkiä. Vissiinkin karstottunut tuo putki kun lorautettiin vahingossa vitunmoinen seos kaverin kanssa (reiluun litraan yli 0.4 dl öljyä) ja kyllä haisoo kun vähän käytti tehopiikkiä.

Aluksi pyörä tuntui mahdottomalta ajaa, mutta nyt jo parin tunnin ajelun jälkeen alan tottua pyörään.

5. vaihteen tehopiikki on kenties "paras" koska silloin tuntuu pitoa riittävän eikä pyörä sudi tyhjää


Hmmm.. nyt kyllä haisoo vähän munki nenään. Aloit parin tunnin tankillisen jälkeen käyttää tehopiikkiä? No toivottavasti käytät sitä ahkerasti tuon jälkeen että paikat aukiaa. Crossipyörien jujuhan on juuri se tehopiikki ja kovat kierrokset--> kovaa ajaminen eikä mikään pintakaasulla hissuttelu. 8)

8.5.2009 7:49

Ei millään pahalla, mutta nyt näyttää olevan pyörä väärissä käsissä :D Kaasua sille pyörälle vaa ronskisti, siihen se on tehty, kunhan vaan muistat lämmittää koneen kunnolla ennen tuollaista räppäilyä =)

8.5.2009 12:12

Tomppade kirjoitti:Hei hei... mitä vattua. jätkät tehny jonku 35% seoksen..

Laskehan uusiks, 0.4dl / +10.4dl.. :D

8.5.2009 15:39

Jusutus, tuolla luki reiluun litraan niin otin vapauden pyöristellä hieman ;) aika rivoja rosentteja joka tapauksessa :D

8.5.2009 15:56

No 3,8% toi on, eikä 35%.. :roll:

9.5.2009 9:18

Nojoo nyttemmin kun on sisäänajettu niin kyllä sitä tehopiikkiä tulee aika rutkasti käytettyä. Prosentteja seoksessa nykyään 3.

Pian valmistuu reilun kilometrin pituinen, 4m+ leveä rata tuohon lähistölle ;)

Suzuki RM250 '08

9.5.2009 9:21

Tomppade kirjoitti:Hei hei... mitä vattua. jätkät tehny jonku 35% seoksen ja kehtaavat vielä ajella sillä ja käyttää sitä uudennaheassa pyörässä, kyllä varmasti on jokapaikka tukossa. kyllä itsekkin tuon mäntä nimimerkin kanssa tehtiin mopopoikina pevekkiin aikalailla fiftififti seos jäteöljyä ja vanhaa pensaa mut se oli vanha pevetti eikä uus rämä. okei, te sentään teitti sen uudesta pensasta ja öljystä mut silti...


Nej nej nej. 1 desilitra on 1/10 litraa, eli 10% seos. 0.4 desilitraa on siis 0.4/10 litraa, eli 4%

Tosin bensaakin oli reilu litra.

9.5.2009 22:38

vittu :D pitäs vissiin lukea ajatuksen kanssa :D eli joo... 0,4dl väänty mielessä 0,4l:ksi :D

22.5.2009 15:25

Pian tulossa siis ajovideota, oikeastaan pientä kiihdyttelyä.

Kunhan tuo rata valmistuu, tulee crossailuvideota..
Radasta puuttuu enää tasoitus ja soran ajo! :)