Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

30.8.2008 19:15

Eikös näissä ole piikkisen kanssa sama korjauskirja? Muistelisin ainakin, kun aikoinaan Alfamerilta omani ostin. Saattaa vieläkin löytyä jostain tuolta autotallin perukoilta.

30.8.2008 22:05

On molemmille malleille yhteinen Haynesin manuaali. Semmoinen löytyy iteltäkin kirjahyllystä.

Tosiaan se orkkistanko on tuntumaltaan aika kehno. Tuolla pilipaliteeman stongalla saa paremman tuntuman tiehen varsinkin soralla. Ajoasentokin on levollisempi.

10.9.2008 21:10

Nyt on parisen tonnia tullut pääosin pikkuteitä suhattua Kiwasikalla. Mitään vikaa ei ole ollut ja kivasti surraa soralla. Vakiovaimennin lienee aika tukkoinen tapaus(samaa tasoa mitä piikissä), joten läpivirtausvaimentajaa tuo kaipaisi. Jos jollakulla olisi joutava esim. Giannellin läpihönkäpönttö KMX:ään niin yv:tä! 125 mallin pönttö käy tuohonkn heittämällä.

10.9.2008 21:22

specialisti kirjoitti:Nyt on parisen tonnia tullut pääosin pikkuteitä suhattua Kiwasikalla. Mitään vikaa ei ole ollut ja kivasti surraa soralla. Vakiovaimennin lienee aika tukkoinen tapaus(samaa tasoa mitä piikissä), joten läpivirtausvaimentajaa tuo kaipaisi. Jos jollakulla olisi joutava esim. Giannellin läpihönkäpönttö KMX:ään niin yv:tä! 125 mallin pönttö käy tuohonkn heittämällä.


Siihen gianellin vaimentimeen kannattaa hitsuutta jonkinmoinen loppupilli, muuten aikamoinen karstalinko. Nim kokemusta on ;)

Kuva

tuolta poistohintaan, vahingossa löysin :D

http://www.kolumbus.fi/veikkolaakso/poisto.htm

11.9.2008 15:25

Kiitti tosi paljon linkistä! Pistinkin jo tilaukseen. Moposportilta nuo olivatkin loppu ja melkein tuplahinta. ;)

Tosiaan minulla oli piikissäkin tuo Giannellin vaimennin ja kyllähän se roiskutti öljypaskaa jonkinverran. Täytyy katsella jos tässä tulee samaa ongelmaa, niin heppaa siihen jonkin alaspäin käyrän loppupillin. Kävin tuossa hakemassa paikallisesta liikkeestä 118 ja 120 suuttimet. Voi olla ihan asiaa laittaa jompikumpi avaramman pöntön kanssa. Vakio on 112,5 ja nyt on 115 kiinni.

11.9.2008 22:21

specialisti kirjoitti:Kiitti tosi paljon linkistä! Pistinkin jo tilaukseen. Moposportilta nuo olivatkin loppu ja melkein tuplahinta. ;)

Tosiaan minulla oli piikissäkin tuo Giannellin vaimennin ja kyllähän se roiskutti öljypaskaa jonkinverran. Täytyy katsella jos tässä tulee samaa ongelmaa, niin heppaa siihen jonkin alaspäin käyrän loppupillin. Kävin tuossa hakemassa paikallisesta liikkeestä 118 ja 120 suuttimet. Voi olla ihan asiaa laittaa jompikumpi avaramman pöntön kanssa. Vakio on 112,5 ja nyt on 115 kiinni.


Näillä viileillä syksykeleillä 120 ei pitäis olla ongelma? Kokeilemallahan se selviää :)

13.9.2008 22:48

Vaimennin tuli mutta tuo mikä on tuossa kuvassa toiseksi alin. No eipä hätää sain senkin pikkumodauksella sopimaan. Orkkisvaimentimesta(jota sitäkin jo hitsailtu)se liitoskumiin menevä putki ja se hitsaten tuohon Giannelliin. Tuli oikein hyvä ja pidempi mitä vakiopönttö, joten ei karstan sylkeminsongelmia.

Ja vot kun tuli koneeseen potkua pelkän pöntön ja suuttimen vaihdolla. Nyt jaksaa mennä kutosella mäetkin ylös vaikka satasessa ja rapa tosiaankin lentää. :D Nokka tahtoo nousta tahtomattakin kahdella ekalla vaihteella. :P Eli 120 suutin ja läpihönkäpönttö tuo kyllä useamman pollen lisää tähän kikottimeen. Saapa nähdä miten menee sitten, kun vaihdan vielä uuden männän tuohon. :P

14.9.2008 23:26

No hyvä että kemeksi sai vähän lisäpotkua ;)

Varmaan männänvaihdon jälkeen taas pientä lisäruutia tulossa :)

15.9.2008 16:04

Millos olet tulossa uudellamaalla käymään?

15.9.2008 20:25

Tosiaan kyllä menee mukavasti. Kulutuskin tipahti puolisen litraa satkulla. Nyt on siinä n.5l/100km molemmin puolin. Kyllä minun makuun on todellakin riittävästi menohaluja. Sorateillä riittäisi jopa vähempikin. ;)

Uudellamaalla käymisestä en vielä tiedä. Nyt vaikuttaa kelit vähän epävakaisilta ja kylmiltä. Eikä tuossa ole maailman paras kelisuoja. :D Jawa parempi viileillä keleillä. ;) No katsellaan...

16.9.2008 19:50

Soittele sitten vaikka :) Keksitään jotain fiksua aktiviteettia tms.

19.9.2008 7:59

Näitä sun juttuja lukiessa alkoi itseäkin "himottamaan" tuo 200-pytty :D Iteltä löytyis täysin uus 125cc kone kyllä.. Mut lisäpotkuhan ei oo koskaan turhaa ;)

19.9.2008 17:17

No eihän tämäkään mikää tolkuton raketti ole, mutta vääntöä on enemmän ja alemmilla kierroksilla, kun piikissä. Tämä ei tunnu edes kiertävän yli 9000rpm. Huipputeho tulee 8500rpm ja vääntö 7500rpm. Kiihtyy 6000rpm asti kierrättämällä samallaviisin, kun piikkinen 8000rpm vinguttamalla. Kuuttakymppiä voi ajella 4500rpm ja 85km/h 5500rpm. Kulutus on tässä joka pienempi, kun piikkisessä oli. Se imi yleensä vähintään sen 5,8l/100m. Tällä pystyy hissuttelemalla saamaan alle 5l/100km.

22.9.2008 11:29

mjoono.. En ite ees tiiä vielä miten toi piikkinen menee, projekti kun on.. Luulis niiden 25hepan nyt talven yli riittävän, sitten mopedi meneekin myyntiin.. :)

30.9.2008 18:40

mistähä noita 200cc pyttyjä mäntineen löytyy?