Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

22.8.2008 7:57

Joko olet käynyt kokeilemassa miten tämä kulkee ihan kunnon kinttupoluilla? :)

22.8.2008 15:46

Johnnie kirjoitti:Oli varmaan 18. pv aamuyöllä, samana päivänäkö Specii kävit hakemassa? Ja luovuit siis jo piikkisestä? Aivan sairaan hieno, ei voi muuta sanoa.


17 päivä kävin hakemassa tuon. Piikkisestä luovuin jo heinäkuun alussa. Onhan tuo ainoaa oikeaa, eli 80-luvun tyyliä. Nuo modernit endurot ei iske kyllä yhtään. Tykkään myös tuosta musta-vihreä värityksestäkin. Ja tähän(kään) EI tule minivilkkuja tai muuta teinivirityksiä.

Tume34 kirjoitti:Joko olet käynyt kokeilemassa miten tämä kulkee ihan kunnon kinttupoluilla? :)


En aja maastossa. Sorateillä tulee eniten ajettua. Tuntuu, että sinne tämä on suunniteltukin. En tykkää poluilla rymistämisestä. Sitä tuli harrastettua jo mopoaikoina ihan tarpeeksi...

22.8.2008 15:53

Kaverilla oli myös tehtaan '89 200cc kuten sulla ja siinä ei ollut säädettävää etupäätä. Mun '89 uutena ostamassani 125cc KMX:ssä oli kuitenkin säädettävät iskarit. Miksi? no koska ne oli lisävaruste! Tavallisia sai suoraan mutta säädettävällä keulalla piti oottaa 5-6kk että sen sai ja ne maksoi melkosen paljon, muistaakseni reilu 4000mk (uusi pyörä oli 16000mk). Ymmärrettävistä syistä sitä ei tuskin koskaan ostettu säädettävänä. Mullahan oli tuolloin aikaa oottaa kun ostin sen 1v ennen kuin täytin 16.

Eniveis, mullahan oli piikissä myös tuo 200cc sylinteri mutta kaasarin virkaa toimitti Mikunin 28mm, Boyesen läpät ja Gianellin 200cc mitoitettu tehoputkisto. Mun käsittääkseni 125-200 välillä ei ollut mitään muuta teknistä eroa kuin sylinterin koko. Kaikki muu oli samaa. Mutta vaikea muistella, johan sen myin pois 14 vuotta sitten.

22.8.2008 16:01

Mielenkiintoinen tieto, että onkin ollut lisävaruste. En ole nimittäin nähnyt koskaan KMX:ää tuolla keulalla. Ei ihme, että on kalliimpi, sillä on tuo senverran paljon parempi. Olisikohan Showan valmiste, niinkuin takaiskarikin? En ole ainakaan vielä stanssausta löytänyt...

Tosiaan tarkempi ulkoinen tarkastelu on paljastanut, että alakerta on täysin sama, mitä piikissä. Eli siis ainoat erot piikkiin ovat, pakoputki ja sylinteri. Itse en tuota ala virittelemään. Potkua tuntuu olevan vakionakin ihan riittävästi.

24.8.2008 22:00

Mittailin taas kulutusta. Suht rauhallisella ja vaihtelevalla ajolla 4,8l/100km. Menee huomattavasti pienemmällä mitä piikkinen ja silti potkua rutosti enemmän. :)

Pistin merkille, että kone hieman nykii reilusti kiihdytettäessä yli 7000rpm. Taitaa olla hitusen laihalla. Voisikin vaihtaa varmuudeksi pari-kolme pykälää isomman pääsuuttimen. Tulpankin voisi myös vaihtaa niinikään varmuuden vuoksi.

24.8.2008 22:30

Ennen suuttimen vaihtoja kannattanee tarkistaa imuvuodot ja kaasuttimen täydellinen puhdistus.

25.8.2008 15:55

115 suutin vaihdettu vakion 112,5 tilalle. Vääntöä tuli vieläkin lisää ja nykiminen loppui. Kaasutinkin tuli samalla putsattua, eikä siellä mitään mujua ihme kyllä näkynytkään. Tuli myös laitettua Kawaan uusi Givin pieni takalaukku. Nyt mahtuu ne retkieväätkin mukaan. ;)

25.8.2008 20:53

Ai se sama kuin piikissäkin? Vai onko se vielä jawassa.

25.8.2008 21:19

Ei ihme että tarttee isomman suuttimen. piikkikin vaati 110 kokoisen giannellin putken kanssa. tosin vaati sitten ilmanpuhdistimen muutoksia ettei röpeltänyt. varmasti asiapyörä, ite pidin omasta 125cc versiostani, alusta ja jarrut kylläkin antoivat toivomisen varaa.

25.8.2008 21:50

MänTä kirjoitti:Ai se sama kuin piikissäkin? Vai onko se vielä jawassa.


Ei sama. Se on vielä Jawassa. Tämä on ihan uusi mutta lähes samanlainen.

Tomppade kirjoitti:Ei ihme että tarttee isomman suuttimen. piikkikin vaati 110 kokoisen giannellin putken kanssa. tosin vaati sitten ilmanpuhdistimen muutoksia ettei röpeltänyt. varmasti asiapyörä, ite pidin omasta 125cc versiostani, alusta ja jarrut kylläkin antoivat toivomisen varaa.


Jep ihmeen pieni on tuo vakiosuutin. Tässä 200 mallissa on ilmanputsarin imureikä paljon isompi, kuin se piikin mehupilli. Putsarin voisikin irrottaa ja katsoa mitä se on syönyt.

Ja tosiaan alusta on keulan osalta paljon parempi mitä piikissä.

26.8.2008 12:27

Motoristin uran KMX:llä (125cc tosin) aloittaneen sydäntä lämmittää :)

26.8.2008 19:32

Hyvä kun lämmittää. ;) Kyllä tämä minun makuun on ja pesee perus 350cc nelarienskat ainakin kiihtyvyydessä ja keveydessä. Mm. XT 350 kokeilleena voin sanoa, että tämä on paljon hauskempi esim. soratiellä. Tietty moottoriteitä on syytä välttää. Siellä ajettavuus on aika huteraa.

28.8.2008 21:05

Tänään tuli strormin paketti. Sisälsi RK:n O-rengasketjut&rattaat, jarrupalat ja kytkinvivun. Ketjut ja rattaat laitoin jo paikalleen. Aika laadukkaan oloiset ketjut ja luulisi kestävän pidempään mitä tavalliset. O-rengasketjut siksi, koska tulee ajettua paljon sorateillä.

30.8.2008 17:26

Tuli käytyä Lpr:än Biltemassa shoppailemassa mp-kamaa. Kawaan löytyi juuri sopiva stonga: http://www.biltema.fi/osteri/data/webpi ... -178_h.jpg Ihan asiallisen oloinen stonga eikä 29,90€ hintakaan päätä huimannut.

On n.4cm leveämpi ja matalampi kuin orkkis-stonga sekä hieman pienemmällä taitolla. Tuntuma on huomattavasti parempi, mitä orkkis-stongalla.

30.8.2008 18:29

kmx orkkistanko onkin aivan täysi susi. vääntyy joka ikisestä kaatumisesta aivan solmuun, taivutusta on liikaa ja muutenkin se on hanurista. itse ostin aikoinaan ramirez tangon omaani, 19,90e :P