Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda CBR 600F -00

13.8.2008 0:42

Morjesta.

Aikani kuluksi rupesin tätä sitten rustailemaan. Pyörä on joskus -02 vuonna tuotu saksasta suomeen. Suomessa vissiinkin kaksi omistajaa ennen mua.

Pyörän ostin tuossa toukokuun loppupuolella. Silloin pyörällä oli kilometrejä takana 31000km nyt on muutama tuhat tullut enempi. Pyörässä on paikoillaan Yoshimuran mööpelit ja suutin setti. Pyörä on kaikkiaan hyväkuntoinen, niin ulkonäöllisesti kuin tekniikaltaan. Johtuen varmaan osittain siitä että siinä on huollot teetetty aikataulussa.

Edellisvuonna pyörä kävi suuremman huollon, syystä että auto ajoi päälle pyörän ollessa parkeissa. Jotenka katteet on toiselta puolelta uusittu, sekä kahvat muistaakseni.

Tässä pari kuvaa.

Kuva

Kuva

Suunnitteilla:
-Minivilkut
-Peränkorotus ( jos mahdollista toteuttaa )
-Ehkä jotain pientä kilkettä

13.8.2008 13:40

Hieno pyörä, kävin kaverin kanssa muutama viikko sitten heittämässä vastaavanlaisella(vakio vaimenin tosin...) pyörällä 20km lenkin. Kulki kuin juna ja kierrosalue oli mukava.
Miten perää meinaat korottaa? Linkustoa säätämällä/muuttamalla vai takahäkkin kulmaa muuttamalla?

13.8.2008 16:31

Tuuningmaster kirjoitti:Hieno pyörä, kävin kaverin kanssa muutama viikko sitten heittämässä vastaavanlaisella(vakio vaimenin tosin...) pyörällä 20km lenkin. Kulki kuin juna ja kierrosalue oli mukava.
Miten perää meinaat korottaa? Linkustoa säätämällä/muuttamalla vai takahäkkin kulmaa muuttamalla?


En tiedä miten sen perännoston meinasin toteuttaa. Ei oikein ole tietoa millä sen ensinnäkään voisi toteuttaa. Idea tähän tuli kun kaverilla on 954CBR ja siinä on enempi tilaa takapenkin ja renkaan välissä, ja omaan silmään iski aika hyvin :) Eli helpoin toteutus ideasta jos jollain on niin voisi sen kertoa :)

Onko porissa jotain mp-osa liikettä josta voisi tuollaiset minivilkut löytyä? Tarkotus olisi perjantaina tulla piipahtamaan porissa.

13.8.2008 20:35

Paras tapa peränkorotukseen on korottaa takahäkkiä, se on myös helppo vaihtoehto jos takahäkki on irroitettava. Jos taas on kiinteä runkoon, ja ei halua hitsailla, niin sitten ei ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa kun linkuston muuttaminen jolloin perä korottuu. Tosin tuota en suosittele, ei ne jousitusgeometriat oo tollasiks tehty ihan turhanpäiten. Eli saattaa pyörästä tulla huono ajettava jos linkustoa muuttaa. Tietty on myös mahollista että tulee parempi.

13.8.2008 23:00

Itsellä oli sama korottaminen mielessä, lyhyempää linkkua vaan. Linkuston osat ei sinällään maksa kauheita, mutta itse hankin ihan mielenrauhankin vuoksi ohjausiskarin, joka taas maksaa :) Kaikkineen tulee siis hieman kustantamaankin.

Toinen olisi tosiaan tuo takahäkin muokkailu, mutta kun ainakin vanhemmassa hondassa on takakate/tankki/etukate liittymä sellainen että muuttuu rumaksi ja raottavaksi, jos vaan karusti kiskaisee takahäkkiä ylöspäin.

13.8.2008 23:07

turhake kirjoitti:Itsellä oli sama korottaminen mielessä, lyhyempää linkkua vaan. Linkuston osat ei sinällään maksa kauheita, mutta itse hankin ihan mielenrauhankin vuoksi ohjausiskarin, joka taas maksaa :) Kaikkineen tulee siis hieman kustantamaankin.

Toinen olisi tosiaan tuo takahäkin muokkailu, mutta kun ainakin vanhemmassa hondassa on takakate/tankki/etukate liittymä sellainen että muuttuu rumaksi ja raottavaksi, jos vaan karusti kiskaisee takahäkkiä ylöspäin.


Joo ei itteekkää kyl hontsita toi häkin muokkailu. Ennemmin sitten noilla luilla ja muilla kilkkeillä muuttamalla. Mistäs itte osia ostit tähän tarkoitukseen? =)

btw. onko ketään yrittänyt sovittaa tälläseen pyörään erilaista takakatetta, meinaan sellaista jossa takapenkki ja kuskinpenkki on erillään toisista? esim. 954cbr?

14.8.2008 22:23

En ole ostanut viel perään mitään muuta kuin minivilkut :)
Korottaminen menee talveen, jos sitä yleensä tulee tehtyä.

Ohjausiskarit vahnaan honraan on aika kiven alla, mutta olemassa on kuitenkin.
Linkkuja en ole löytänyt nopealla selailulla muuta kuin perää madaltavia.
Voisihan sitä ostaa vaikka purkaamolta uudet vakiot ja käyttää koneistamolla lyhennettävänä, tiedä toisaalta ovatko sitten yhtä kestävät...

PS: tänään tuli pakerrettua LSL:n kliparikiinnikkeet paikalleen, ja putkifirman pihalta sponssattua rosteriputkea tangoksi :D
Vittumaiset nuo sähkönamikkamokkuloiden tapit, jotka pitää sen mokkulan asennossaan. Kaasukapulan tappi hieman kulunut ja oikean kokoisen reiän poraaminen aika tarkkaa. lopulta kahva sai luvan heilua sen millin pari, ennen kuin kaasu alkaa avautua.

14.8.2008 23:33

Täähän on yleinen pyörä, mut ihmeen vähän oon liikenteessä nähnyt. Vielä vähemmän että niille olisi jotain tehty.

Onko kukaan ikänä järjestänyt mitään Cebari kokoontumisia? Olis ihan mielenkiinnolla kiva nähdä muidenkin pyöriä, ja varsinkin jos joku on jotain ulkokuoren muutoksia / virityksiä tehnyt :)

15.8.2008 13:56

irc-gallerian cbr 600 f yhteisössä olivat jonkin sortin miitin järjestäneet. Paljonko porukkaa siellä sitten oli kaikkiaan niin en tiedä, kun en paikalla ollut.

16.8.2008 13:00

Tuli tuossa sitten tilattua minivilkut ja leditakavalon polttimo ( minkälainen mahtaa olla onko kokemusta? )

Tuossa juttelin mp-mekaanikon kanssa niin lupasi vaihtaa koiranluut ja muut jos ne jostain hommaan :) Voipi olla että tänä vuonna vielä pyörän ilme jotenkin muuttuu :)

7.11.2008 16:11

Noniin, nyt on tullut kotiin lediset minivilkut, tankisuojus, leditakavalonpolttimo ( toinen tulossa vielä )

Odotan mielenkiinnolla miltä mahtaa näyttää nuo lediset takavalon polttimot :)

Tuossa katselin ku meinasin vilkkuja ruveta asentelemaan, että siitä täytyy ilmeisesti ala-kate ottaa kokonaan irti että etuvilkut saa vaihdettua ? =)