Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.9.2008 19:55

Eli tiedämme etukäteen Laatiten löytyvän Uutisosastolta... Muista liimata motot.net tarra pyörään!

1.9.2008 19:59

MänTä kirjoitti:Eli tiedämme etukäteen Laatiten löytyvän Uutisosastolta... Muista liimata motot.net tarra pyörään!


:lol: :lol:

Ja pakollinen Bomber-tarra vielä ?

1.9.2008 20:21

Älkäähän nyt :lol: Ainoa mitä voisi liimata niin uuden rekisterinumeron tietysti ;) Täytyy ajella varovaisesti kun ei vielä oikeasti oikeutta ajella olekaan :( Se olis vähän ikävää. Tällä hetkellä pelottaa se että posliinit pysäyttää putken takia kun pitää toi Devili sellaista meteliä 8)

2.9.2008 11:09

Mullakin on hankintalistalla lyhyempi välitys vaikkin kyllähän tämä keulii nytkin jo hyvin.
Pyörään tulee myös uusi putkisto sekä PC ja ehkä vielä BMC:n filsu.
jotain kaatumasuojaa täytyy kehitellä myös siltä varalta että menee circlet kyljelleen

Putkiston kuva

2.9.2008 13:21

Mulla on +2 piikkiä takana vakioväleillä en oo pyörää kokeillut, mutta hyvin tuntuu lähtevän ja keulii kaasusta, huiput mittariin 252 km/h.

2.9.2008 16:22

Tietysti toi isompi takaratas ajaa ihan saman asian. Onko muuten jotain käytännön merkitystä vaihtaako taakse vai eteen? Vaikutus on sama mutta aiheuttaako jompi kumpi jotain muuta?

2.9.2008 17:45

laatite kirjoitti:Tietysti toi isompi takaratas ajaa ihan saman asian. Onko muuten jotain käytännön merkitystä vaihtaako taakse vai eteen? Vaikutus on sama mutta aiheuttaako jompi kumpi jotain muuta?
Ei kai siinä muuta kuin että eteen vaihdettaessa sen yhdenkin piikin vaikutus on suurempi kuin taakse vaihdettaessa (Sherlock? :roll: )



[Näytä] Piiloteksti: Psst...
Sori tämä jatkuva kysyminen, mutta et satu Zxr:n öljynvaihtoväliä muistamaan? :nörtti:

[Näytä] Piiloteksti: Psst 2...
Typo allekirjotuksessa?

2.9.2008 18:21

pieni eturatas syö ketjua jonkin verran enemmän, että jos mahollista niin suurempaa takaratasta mieluummin. karkeesti sanottuna, yksi pikki edessä vastaa kolmea takana.

2.9.2008 20:04

pieni eturatas syö ketjua?? Selitätkö maallikolle miten tämä tapahtuu.

2.9.2008 20:22

Näin ihan äkkiä ajateltuna pienemmässä rattaassa ketjun lenkki kääntyy enemmän, ja se kun kääntyy enemmän niin sehän myös kuluttaa enemmän sitä tappia/levyä. Mutta enpä menis sanomaan että on kovin merkittävästä asiasta kyse.

3.9.2008 16:11

joo elikkäs just niinkuin iikka88 sanoi, eli ketju taipuu tiukemmalle mutkalle ja kuluu sen takia nopeammin ja kuluttaa myös rattaan nopeammin. tuo ilmiö on helppo havaita monissa laitteissa/koneissa, joissa on ketjuveto. pienempi ratas kuluu lähestulkoon aina nopeammin.

parin piikin pienennys rupeaa jo kuluttamaan selkeesti nopeammin sitä ratasta ja sen huomaa jo rattaiden+ketjun käyttöiässä. lisäksi monissa pyörissä ketju rupea hankaamaan ketjulaahaimeen ja siten kitka lisääntyy jne.

3.9.2008 17:26

No niin näimpä muistelin kanssa jostain lukeneeni että kuluttaisi enemmän. Täytyy siis alkaa katsella uutta takaratasta jos vaikka laittaisi ainakin pari piikkiä isomman eli 45. Noita varmaan löytyy jokaisen tarvike liikkeen hyllyltä

Ja ZXR:än öljyn vaihtoväli oli tai on muistaakseni joko 10tkm tai 12tkm.

4.9.2008 9:36

isoEGO kirjoitti:joo elikkäs just niinkuin iikka88 sanoi, eli ketju taipuu tiukemmalle mutkalle ja kuluu sen takia nopeammin ja kuluttaa myös rattaan nopeammin. tuo ilmiö on helppo havaita monissa laitteissa/koneissa, joissa on ketjuveto. pienempi ratas kuluu lähestulkoon aina nopeammin.


En ite ainakaan ihan kylmiltään kävis väittää, et ketjun taipuminen kuluttaa ratasta nopeemmin. Taitaa johtuu suoraan siitä vähenneiden piikkien määrästä, jolloin pienempi määrä piikkejä joutuu tekee saman työn, kuin entinen suurempi määrä.

4.9.2008 12:33

vartija kirjoitti:
isoEGO kirjoitti:joo elikkäs just niinkuin iikka88 sanoi, eli ketju taipuu tiukemmalle mutkalle ja kuluu sen takia nopeammin ja kuluttaa myös rattaan nopeammin. tuo ilmiö on helppo havaita monissa laitteissa/koneissa, joissa on ketjuveto. pienempi ratas kuluu lähestulkoon aina nopeammin.


En ite ainakaan ihan kylmiltään kävis väittää, et ketjun taipuminen kuluttaa ratasta nopeemmin. Taitaa johtuu suoraan siitä vähenneiden piikkien määrästä, jolloin pienempi määrä piikkejä joutuu tekee saman työn, kuin entinen suurempi määrä.


niin siis en minäkään tarkottanu että se eturatas kuluis tiukemmin taipuvan ketjun takia nopeammin, vaan ihan yleisesti koko ketjuratas-paketti kuluu nopeammin, johtuen juuri siitä enemmin taipuvasta ketjusta. eturattaassa se kuluminen yleensä näkyy parhaiten...

4.9.2008 20:48

Ei noita isompia takarattaita ihan joka paikasta löydykään :D ainoa josta olen löytänyt on stormi. Täytyy käydä siellä pikimmiten :D tänään lähti myös tilaukseen pc-3 hintaa tulee 285 eeroa. Vielä voisi varmaan ostaa konnan filtterin. Rahat tässä vaan taas loppuu :x