Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

20.8.2008 18:44

JP_89 kirjoitti:
MänTä kirjoitti:kyse on kortin ylityksestä eikä kortitta ajosta.


http://www.intermin.fi/poliisi/discuss. ... 1400451C43


näinpä. meikä on aina ihmetelly tuota termiä "ajokorttiluokan ylitys", kun poliisin mukaan sellaista ei ole olemassakaan, vaan kyseessä on aina ajo-oikeudetta ajo. :roll:

20.8.2008 18:55

Mites se käytäntö mahtaa mennä. Lukeehan laissa paljon muutakin.

20.8.2008 19:05

MänTä kirjoitti:Mites se käytäntö mahtaa mennä. Lukeehan laissa paljon muutakin.
Jeps, näinhän se yleensä menee. puhutaan toista ja tehdään kuitenkin jotain aivan muuta. kyllähän monesti olisi kortinkin pitänyt lähteä mutta onkin tullut vain sakkoja ;)

20.8.2008 20:05

laatite kirjoitti:joo olenhan mä sitä katsastamista ajatellut mut se tarkottais sitä että pitäis maksaa kuristusosista sekä penkityksestä yms. (turhasta) koska meinaan sillä tt:nä ajaa kuitenkin. Toivon ettei pysäytetä ja ensi kesänä kortti onkin jo Iso a :D siis jos se ei ole siihen mennessä lähtenyt valtiolle :D



En tiedä Zetasta, mutta omassa ninjassa tehojen alonneus maksoi 150€ (töineen & osineen), eikä sitä edes penkitetty, laitettiin vaan palikat kiinni ja todistus mukaan.

20.8.2008 20:42

TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.

20.8.2008 20:46

S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D

20.8.2008 20:51

sasu` kirjoitti:
S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D


No eikös vakuutus silti korvaa tässä tilanteessa vaikka kyse on ajokorttiluokan ylityksestä ?
Vrt. jos pyörä ei vastaa rekisteriotetta niin kyseessä vakuutuspetos ja yhtiö ei välttämättä korvaa mitään ?

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa! :D
Ot loppu mun osalta.

20.8.2008 21:39

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa!


No näin meinasin tehdä :lol: siis ajaa kovaa enkä jäädä kiinni 8) Aikaisempi pyörähän mulla oli tosiaan papereissa 25kw ja oikeasti tt vakuutukset oli paljon halvemmat. Nyt ajan sitten täystehoisella pyörällä ilman ajo-oikeutta kyseiseen laitteeseen,mutta maksan vakuutukset :D

20.8.2008 22:01

S^X kirjoitti:
sasu` kirjoitti:
S^X kirjoitti:TT:llä vaan menemään jos papereissa kerta niin lukee.
Helpompi sitten mahdollisessa mälläystilanteessa jos pyörä tosiaan vastaa rekisteriotetta.


Mälläystilanteessa helpompaa, kun sut todetaan ajavan ilman korttia? :D


No eikös vakuutus silti korvaa tässä tilanteessa vaikka kyse on ajokorttiluokan ylityksestä ?
Vrt. jos pyörä ei vastaa rekisteriotetta niin kyseessä vakuutuspetos ja yhtiö ei välttämättä korvaa mitään ?

No anyhow,älä mällää ja älä jää poliiseille kiinni ja kovaa ajoa! :D
Ot loppu mun osalta.



Jostain olen lukenu/kuullu, että vakuutusyhtiö ei ole velvollinen korvaamaan ainakaan aineellista vahinkoa jos tehojen lisäys (25kw -> TT) on vaikuttanut mälläämiseen. Mutta onhan se helpompaa jos mällää (ja jos ei loukkaannu pahasti) niin laittaa ne palikat kiinni pyörään ennen ku tekee ilmoituksen :D eikä jää kiinni ;)

22.8.2008 13:36

Riippuu ajatko 25kW papereissa olevaa täystehosta vai täystehopapereilla samaa pyörää väliA:n kortilla.. Jos papereissa on 25kW ja soon oikeesti täystehonen, ni vakuutus ei korvaa mtn.. Jos on tt-papereissa, ni pitäisi korvata, mutta siitä lähtee todennäköisesti sitten itselle monenlaista syytettä.. Riippuu miten on ajellut, ylinopeutta, keulien tms..

Huvittavaa ajatella tätä, et "jos tapahtuu jotain ni laittaa kurit kiinni.." Pyörätuolissa ei paljoa kureja laitella.. Eikä siinä kurit paljoa auta, jos pyörällä on jääty kiinni +140km/h keula pystyssä..

ja laatite: Tulipa mieleen, että kun sulla on tuo Devilin slipari, ni onkos PCIII:tä hommattu? Itsellä kävi Zeta vaarallisen laihalla tuolla röörillä ja PCIII teki ihmeitä monella tapaa.. ;) MP-kytät tykkää kiinnittää muuten huomiota tohon slipariin jostain mielenkiintoisesta syystä (mut on pysäytetty 3 kertaa putken ansiosta.. :D), sen verta komee pörinä.. Mulla on kyl putki käyty muutoskatsastamassa, et poliizeilla ei oo mtn syytä huomauttaa..Varsinki, ko rekisteriotteessa ei puhuta dB-killeristä mtn :lol:

22.8.2008 13:44

Huvittavaa ajatella tätä, et "jos tapahtuu jotain ni laittaa kurit kiinni.." Pyörätuolissa ei paljoa kureja laitella.. Eikä siinä kurit paljoa auta, jos pyörällä on jääty kiinni +140km/h keula pystyssä..[/quote]


Siksi kirjoitinkin aikaisemmin, että "jos ei loukkaannu pahasti" (jos ymmärrät mitä se tarkoittaa) ja kuka idiootti keulii muutenkaan yleisillä teillä? Etenkään jos ajelee tt pyörällä ja papereissa lukee 25kw. En minä ainakaan. :)

22.8.2008 13:45

SB2 kirjoitti:Siksi kirjoitinkin aikaisemmin, että "jos ei loukkaannu pahasti" (jos ymmärrät mitä se tarkoittaa) ja kuka idiootti keulii muutenkaan yleisillä teillä? Etenkään jos ajelee tt pyörällä ja papereissa lukee 25kw. En minä ainakaan. :)


Kyyyl niitä idiootteja vaan oon.. ja paljon...

28.8.2008 17:31

kun sulla on tuo Devilin slipari, ni onkos PCIII:tä hommattu?


Ei ole vielä hommattu, aikeissa on kyllä näin tehdä kunhan rahatilanne kohenee :D Olen väsännyt putkeen pienen db-killerin jonka ansiosta äänet ovat vähän hiljaisemmat. Voisi kyllä käydä näyttämässä konttorilla se kun ei paljoa maksa? Paljonko desibeelit pitää olla että tulee otteeseen hyväksytty merkintä?

ps. Eikai kenelläkään sattuisi pyörimään nurkissa yhtään powercommanderia?

28.8.2008 22:44

Kannattaako PC:n laitto?
joka tapauksessa vähintään slipari tulee.
paljonko zeta teillä kuluttanu ainetta satasella?

29.8.2008 9:32

Normi 110kw täysteho kulutti abaut 5,5l/100km itselläni.