Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.12.2008 21:15

Musta alkaa oleen aika käytetty väri jo, joten valkonen IMHO on aika helvetin hyvä valinta. Kultaset vanteet ei varmaan pahat oo nekään mutta ite laittasin punaset :P

12.12.2008 17:13

Olisko hiilikuitukatteet mitään?!?!

12.12.2008 18:11

JP_89 kirjoitti:Musta alkaa oleen aika käytetty väri jo, joten valkonen IMHO on aika helvetin hyvä valinta. Kultaset vanteet ei varmaan pahat oo nekään mutta ite laittasin punaset :P

Valkoista katteisiin tuleekin, mustaa en edes harkinnut... Punaset vanteet ei itseä oikeen sytytä.
-tunspii kirjoitti:Olisko hiilikuitukatteet mitään?!?!

Liian kalliit minulle, panostetaan sitten johonkin muuhun.

Mopoa aloin pitkästä aikaa taas tänään purkaa, viikonloppuna keula ehkä jo irti ja T-paloja työstämään.

6.1.2009 11:09

Jassoo, ehkä mä sitten luovun jo ajatuksesta valkoiset katteet ja kultaiset vanteet, kun väri ei enää hetken päästä liene kovin harvinainen... :| Tulee vastaan koko ajan enemmän ja enemmän.

Eikös se erikoismalli muuten mahda olla se missä on kaikki mahdolliset kilkkeet valmiina?

6.1.2009 12:04

markketo kirjoitti:Jassoo, ehkä mä sitten luovun jo ajatuksesta valkoiset katteet ja kultaiset vanteet, kun väri ei enää hetken päästä liene kovin harvinainen... :| Tulee vastaan koko ajan enemmän ja enemmän.

Eikös se erikoismalli muuten mahda olla se missä on kaikki mahdolliset kilkkeet valmiina?
Saa nyt nähdä millä väreillä nuo katteet vanteet tulee, jos ovat hyvissä maaleissa niin en välttämättä edes lähde maalaamaan niitä.
Erikoismallissa oli muistaakseni öhlinsin alusta?
Runko on nyt purettu ja pohjamaaleissa, musta väri ja mattalakka odottaa hyllyssä. Keulan T-palat on hyvällä mallilla valmistumassa, virtalukolle pitäisi tehdä reikä ja vähän jyrsiä painoa pois vielä. Kuvaa niistä ehkä loppuviikosta.

6.1.2009 15:14

...ja marchesinin vanteet ja brembon monoblockit. Mitäköhän muuta vielä, kaipa siinä kokoputkisto ja hiilariakin jossain käytetty?

Musta runko löytyy multakin, käytin tosin pulverissa. Tarttis kai omaa topikkiakin päivitellä. :)

Kateeks käy kyllä et sulla on pääsy kaikkiin laitteisiin, itsekin lähtisin tekemään monenmoista mutta välineitten puutteessa vähän vaikeaa. Pakko mennä enemmän tai vähemmän bolt-on meiningillä.

14.1.2009 16:57

vihdoin edistystä. T-palat kiillotusta vajaa valmiit ja runko töhritty.
Kuvia:
Kuva
Nasun ja Yamahan keulat :P

Kuva
Ylä T-pala

Kuva
"Matta"musta runko, ensin vedin alle kiiltävän mustan akryyli värin ja päälle mattalakkaa, mutta kiiltävältä se vielä ainakin näyttää.

Vanteiden kanssa tulin siihen tulokseen että yritän ainakin ensin kiillottaa ne kokonaan, jos homma tuntuu mahdottomalta niin sitten maalikaupasta hakemaan kullan väristä maalia.

14.1.2009 22:16

mua kiinnostaa kovasti että minkälaisilla terillä ja minkälaisilla koneilla oot tehny tuon t-palan , ku itelläki on tuo jyrsin kone nii tuli vaan mieleen :D on kyllä tosi hieno rojekti ja t-pala !

17.1.2009 13:32

julpero kirjoitti:mua kiinnostaa kovasti että minkälaisilla terillä ja minkälaisilla koneilla oot tehny tuon t-palan , ku itelläki on tuo jyrsin kone nii tuli vaan mieleen :D on kyllä tosi hieno rojekti ja t-pala !
Jyrsinkonetta noissa paloissa käytin aika vähän, sillä katkaisin ne vain sopivaan mittaan. Nuo isommat (50mm/54mm) reiät tein sorvissa, kiristys pulttien reiät ja ylä T-palassa olevat kolot samoin. Voin ottaa muutaman kuvan miten, millä terillä ja laitteilla homman tein.

Sain T-palat kiillotettua ja odottavat enää paikalleen asennusta. Maanantaina renkaat lähtee vanteilta.

17.1.2009 15:25

ota ihmeessä kuvia paljon nuista laitteista :)

17.1.2009 15:41

julpero kirjoitti:ota ihmeessä kuvia paljon nuista laitteista :)


sama täällä muakin kiinnostas :D etenkin miten noi kolot on tehty ylä t-palaan

18.1.2009 17:27

mää luulen että laitettu terä sorvin istukkaan ja kappale kelkkaan kiinni?

19.1.2009 17:44

^Hyvinkin mahdollista. Joskus tuli kiilaura tehtyä tuolla tavalla yhteen akseliin...
Tai sitten 4-leukaistukka ja jonkin sortin jigi...
Aika mielenkiintoisilta tuotteilta näyttävät kyllä.
Ei meikän kärsivällisyys olisi tuohon riittänyt vaan olisin vääntänyt muutaman rivin koodia ja sitten keskuksella :P

19.1.2009 22:35

samppa91 kirjoitti:miten noi kolot on tehty ylä t-palaan
Poraamalla monta pientä reikää juuri kolon mallisesti ja lopuksi hiomalla reunat tasaisiksi.

julpero kirjoitti:mää luulen että laitettu terä sorvin istukkaan ja kappale kelkkaan kiinni?

Juurikin näin, Kyseinen terä kuuluu myös sarjaan home made :P . Tässä kuva työkaluista, vasemmalla näkyy terä (46-60mm) jolla tein reiät pumpuille, keskellä sorvin pakkaan sopiva jyrsimisterä ja oikealla paineilma käyttöinen hiomakone terineen jota käytin ylä t-palan koloihin.
Noilla varusteilla selviää jo aika pitkälle.

Aikaa hommaan menee mutta ei se mitään kun siitä tykkää :P . Ja tulee halvaksi, koko keulan vaihto homma tuli maksamaan vähän päälle 100€ sisältäen uudet öljyt!

19.1.2009 23:20

budjetti ei räjähdä käsiin ja jälki on yhtä hyvää ellei nätimpää kuin kaupasta ostettuna, näin se kuuluu tehdä! ;)