Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GSX-R 750W -94

22.7.2008 20:03

Pitkästä aikaa kirjottelen tännekin, kun tuli hommattua vihdoin viimein ensimmäinen iso pyörä. ;)

Tuli avk:lta haettua -94 vuoden kikseri. Pyörä on kaaduttu vasemmalle kyljelle, mutta melko "pienin" vaurioin.

Kosmeettista vauriota oli kokenut lähinnä etupään muovit ja etuvalo. Mittariston ja etuvalojen tukirauta oli vääntynyt ja sillä seurauksella ohjausiskari oli tehnyt peukalon kokoisen kolon syylariin. Samalla oli mittariston jokainen kiinnike vääntynyt hajalle. Avaimet oli myös kadonneet johonkin, joten semmoset täytyy nyt teettää.

Tarkotuksena olisi saada pyörä ajokuntoon kevääksi. Suunnitelmissa on vaihtaa ehjät muovit eteen, k1 kikserin takapää ja maalata/maalauttaa kokopyörä. Tekniikka puolelle ei varmaan mitään kummempia ole tulossa. Mahdollisesti suutinsatsi, syttypyörä ja slipari. Jotain pikkukilkkeitä tulee myös varmaan laitettua, mutta niistä myöhemmin lisää...

Ensimmäisenä olisi tarkoitus nyt saada pyörä purettua siihen kuntoon, että sen voi viedä rungonmittaukseen. Avainmen tultua olisi tarkoitus myös kokeilla moottoria...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

22.7.2008 23:09

Minkalaista värimaailmaa olisi tulossa?

22.7.2008 23:42

Oon miettinyt ihan perus mustaa tai metallinhohtomustaa. Vanteet meinasin käydä pulverimaalauttamassa kuparin väriseksi. Runko pysynee tuollaisena. Tarroja olisi tarkoitus laittaa mahdollisimman vähän, eli perus gsx-r:t ja suzukin logot.

Mutta nää saattaa vielä moneen kertaan muuttua, näillä eväillä ainakin nyt...

23.7.2008 0:45

eikö noi pumputkin ole vähän vinossa :o? Minkälainen homma on ne korjata?

23.7.2008 10:00

Ei ne ainakaan vinoilta ole vaikuttanut, mutta tiedä sitten. Tarkotus on kuitenkin perushuolto tolle etupäälle tehdä, joten sitten sen näkee onko ne kierot...
Viimeksi muokannut m_kko päivämäärä 13.8.2008 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran

23.7.2008 16:57

m_kko kirjoitti:Ei ne ainakaan vinoilta ole vaikuttanut, mutta tiedä sitten. Tarkotus on kuitenkin persuhuolto tolle etupäälle tehdä, joten sitten sen näkee onko ne kierot...


Jotenkin nuo tuossa kuvassa näyttävät kieroilta.
No,stefojen ja öljyjen vaihdon yhteydessä käyttää noi mittapöydällä ja kello kyllä paljastaa heiton.

24.7.2008 15:07

S^X kirjoitti:
m_kko kirjoitti:Ei ne ainakaan vinoilta ole vaikuttanut, mutta tiedä sitten. Tarkotus on kuitenkin persuhuolto tolle etupäälle tehdä, joten sitten sen näkee onko ne kierot...


Jotenkin nuo tuossa kuvassa näyttävät kieroilta.
No,stefojen ja öljyjen vaihdon yhteydessä käyttää noi mittapöydällä ja kello kyllä paljastaa heiton.


Tänään pällistelin tallissa noita etuputkia, niin ei ne kyllä mun eikä kaverin silmiin kieroilta näytä, eriasia on sitten kun pääsee mittaamaan ne.

Toi kuva valehtelee melko paljon ainakin tosta kuvakulmasta...

29.7.2008 18:50

Tänään sain sitten avaimen, 35€ maksoi. Suht helpolla pääsi ton avain homman kanssa, yläkolmio irti ja lukon johdot irti ja koko roska lukkosepälle. Ei tarttenut ruveta tappelemaan niitten katkopulttien kanssa.

Huomenna jos saisi pari kilkettä postista ja vaihtaisi öljyt niin voisin kokeilla käynnistellä. Selviäisi kuinka paljon toi syyläri vuotaa ja muutenkin moottorin toiminta.

Palikkaa on löytynyt melko mukavasti ihan Suomesta ja Ebaysta myös jonkun verran...

Kun saa savut tosta koneesta, niin voi ruveta purkamaan tota pyörää sitä runkopenkkiä varten. :eek:

29.7.2008 23:22

Kuinkas paljon tuota pyörää pitää purkaa että saa rungon mittautettua?

29.7.2008 23:27

elegy kirjoitti:Kuinkas paljon tuota pyörää pitää purkaa että saa rungon mittautettua?


No katteet ja tankki nyt ainakin. Etupäätä pitäis sen verran, että saa putket helposti pois siellä liikkeessä. Rullaavana ois tarkoitus viedä.

30.7.2008 18:46

Mukavasti hörähti käyntiin ja pienen säätämisen jälkeen löyty kaikki vaihteetkin. Syyläri vuotaa kun antaa kierroksia, joten menee talven aikana paikattavaksi.

Kummasti ajohalut heräsi tommosen pienen piha räppäämisen jälkeen, mutta pakko vaan malttaa ensi kevääseen... ;)

Huomenna pitäisi sitten riisua ylimääräiset kilkkeet pois, jotta ensi viikolla saa sen mittaukseen.

12.8.2008 21:53

No niin, nyt on runko mitattu. Eilen vein ja tänään hain pois, hintaa tuli 122€. Rungossa ei ollut mitään sanottavaa. ;) Lappu kourassa pitää sitten tulevaisuudessa mennä katsastamaan.

Nyt voi hyvillä mielin aloittaa purkamaan pyörää atomeiksi. Tarkoitus olisi viedä vanteet vielä syksyn aikana puhallettavaksi ja pulverimaalaukseen.

13.8.2008 21:26

m_kko kirjoitti:No niin, nyt on runko mitattu. Eilen vein ja tänään hain pois, hintaa tuli 122€. Rungossa ei ollut mitään sanottavaa. ;) Lappu kourassa pitää sitten tulevaisuudessa mennä katsastamaan.

Nyt voi hyvillä mielin aloittaa purkamaan pyörää atomeiksi. Tarkoitus olisi viedä vanteet vielä syksyn aikana puhallettavaksi ja pulverimaalaukseen.


Entäs etupumput ootko ne jo tarkistanut/tarkistuttanut ?

13.8.2008 21:53

Kangas kirjoitti:
m_kko kirjoitti:No niin, nyt on runko mitattu. Eilen vein ja tänään hain pois, hintaa tuli 122€. Rungossa ei ollut mitään sanottavaa. ;) Lappu kourassa pitää sitten tulevaisuudessa mennä katsastamaan.

Nyt voi hyvillä mielin aloittaa purkamaan pyörää atomeiksi. Tarkoitus olisi viedä vanteet vielä syksyn aikana puhallettavaksi ja pulverimaalaukseen.


Entäs etupumput ootko ne jo tarkistanut/tarkistuttanut ?
Mittaavat rungonmittauksessa muummossa akselivälin laaserilla, eli jos läpi on päässyt niin eiköhän keulakin ole kunnossa.

13.8.2008 22:36

Keula notkistunut kokoajan. Pitäs nyt ottaa noi pumput pois ja kattoa ne vielä läpi. Lyödä uudet öljyt ja stefat. Eiköhän ne siitä tokene, sormet ristissä... :D

Uudet kumit tuli tilattua Rodamotosta. Michelin Pilot Power 2ct.