Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.12.2008 17:31

Minkä kokonen tossa sitten on vakiona? Kun kiihdytyspumppukin jo löytyy, toisin kun multa :x

29.12.2008 17:51

Kolme kirjoitti:Minkä kokonen tossa sitten on vakiona? Kun kiihdytyspumppukin jo löytyy, toisin kun multa :x

Korjaus, ei olekaan niin isoa eroa.. Tossahan tais olla viel 38-millinen Keihin MX? 610:ssä on sama, mut 41-millisenä. Uudemmissa puolikkaissa on 36-millinen TMR..

24.1.2009 19:46

onks selvinny kuukauden aikana mitään ton pyörän suhteen? :D

24.1.2009 19:53

Eipä ole, muuta kuin että uuteen koneeseen ei ole rahaa pitkään aikaan.

Jarnon koulun opettaja ei jaksanut enää tuota katsella kun osia ei näy, minkä ymmärrän täysin. Eli Husse haettiin eilen pois ja nyt se menee kaverin kesämökille.

Myynti-ilmoituksen tein myös.

24.1.2009 20:47

nono elä ny ilman konetta rupea myymään ellet saa hyvää tarjousta kyllä tohon ny jostain kone löytyy =)

25.1.2009 1:39

Varmasti, mutta rahat ei. Ainakaan vähään aikaan.

26.3.2009 19:53

Nonniin, päivitetäänpä tätäkin välillä.

Eli YO-kirjotukset on nyt ohi, ja nyt saa siis keskittyä duunin tekemiseen jotta tämänkin saa joskus ajokuntoon. Uudet osat koneeseen tilataan heti ensimmäisen tai toisen kuukausipalkan tultua tilille, tänään kuitenkin kävin Tarjoustalossa ja Allrightilla tuhlaamassa viimeset pikkurahat ja mukaan tarttui mm. uudet stefat ja pölysuojat etupumppuihin, iskariöljyä, ja jotain pientä. Laitetaanpa vielä jotain listaa mitä on tulossa. Osittain tärkeysjärjestyksessä.

- kone kuntoon
- runko maalataan mustaks
- etupumppujen huolto, eli ainakin stefojen, pölysuojien, ja öljyjen vaihto
- kaikkien(?) pyörässä olevien laakereiden tarkastus ja tarvittaessa vaihto
- takahäkki kiillotetaan
- swingillekin olisi tarkoitus jotain tehdä, näillä näkymin maalataan keskiosa mustaks ja loput kiillotetaan
- kaikki muovit menee vaihtoon, luultavasti kokomustaa tulossa
- tosi paljon pikkunippeliä.

Pyörä etenee rahatilanteen mukaan, eli heti ei esim. konetta päästä korjaamaan. Kunhan pyörä saadaan kotiin, alkaa kuitenkin mm. rungon, swingin, ja takahäkin käsittelyt.

Galleriaan lisäsin pari vanhaa kuvaa, kiitokset niistä kolmoselle.

26.3.2009 21:38

E: silmät, löytyy
Viimeksi muokannut Rumilus päivämäärä 26.3.2009 21:47, muokattu yhteensä 1 kerran

26.3.2009 21:44

lue ylempää ni tiedät!

27.3.2009 14:35

noniin vihdoin tääki alkaa edistymään, toivottavasti tän näkee vielä kaupungilla tänäkesänä kassun ohjastamana ;)

24.4.2009 21:47

Jatkan "turhia" päivittelyjä, todistaakseni tämän olevan elossa.

Husse haettiin espooseen vajaat kaks viikkoa sitten, jonka jälkeen olin viikon lapissa. Vanteet, etupumput, kone, ja takahäkki on mulla ja loput pyörästä kolmosen tallissa. Nyt tässä viikon aikana ollaan purettu pyörä kokonaan, takahäkin näkyvien osien kiillotus päästy aloittamaan, ja jotain pikkusuunnitelmia tehty. Maaliskuun palkka oli luultua massiivisempi, joten päästään leikkimään rikasta; maanantaina allrightille hakemaan parinsadan euron edestä tavaraa, eli moottorin tiivistesarjaa, stefasarjaa, ja tulppaa. Rungollekin tapahtuu näillä näkymin jotain muuta kuin että se saa perus mustan värin ylleen, tästä enemmän jos ja kun näin tosiaan tapahtuu. Maahantuojan ostoslistakin tehty valmiiks, 1800€ edestä ostan sieltä osia. DNA halpa.

Toivotaan että oikeasti olisi jotain kerrottavaa kun seuraavan kerran päivittelen. :roll:

21.5.2009 13:33

Jatketaan monologia, kunnes jotain oikeasti tapahtuu. Maanantaina kävin Allrightilla ja Mp-Racingilla, AR:llä sen takia että CRD:n slipari oli ~70% alennuksessa joten se oli pakko käydä hakemassa pois, vaikkei sen hankinta ihan ajankohtaista ollutkaan. Mp-Racingilta tilasin 540 euron edestä koneen osia, pytty ja kansi löytyy hyllystä joten ne voi hakea heti kun on rahaa. Ensi viikolla palkkapäivä, synttärit, ja yo-juhlat, joten raha-asioiden pitäisi hoitua. Jos kaikki menee niin kuin pitäisi, niin kesäkuun ensimmäisen viikon aikana päästään hakemaan kaikkia koneen osia mp-racingilta, sekä 4 viikkoa sitten tilaamani tiiviste- ja stefasarja allrightila.

Runko olisi tarkoitus ensi viikon aikana viedä hiekkapuhallukseen, ja sen jälkeen maalaukseen.

Takahäkin näkyvien osien kiillotus on hiomatahna- ja autosolvaihetta vaille valmis, ja swingin hiominen on päästy aloittamaan. Oli muuten helvetin naarmuinen toi swingi, syvimpiä naarmuja en viitti edes hioa tasasiks. Swingin kohtalo myös siinä mielessä hiukan muuttunut, että näillä näkymin en kiillota sitä loppuun asti, vaan lopetan 600 paprun jälkeen tjsp. Käytännöllisempi, ja ainakin melkein yhtä hieno niin. Eikä tässä ollakkaan mitään näyttelypyörää rakentamassa.

Kuva CRD: stä, sekä uudesta takalevystä. Ellei kuva teillä näy niin galleriassa on.

Kuva
Viimeksi muokannut Kassude päivämäärä 9.6.2009 22:20, muokattu yhteensä 1 kerran

21.5.2009 13:49

pah, ei kiillottaessa tarvii muutenkaan hioa ku 400 asti, loput hoitaa lumppulaikka..

21.5.2009 14:10

Tarkottaako tää sitä, että pääsen eroon tosta ruosteisten palikoiden kokoelmasta piakkoin? :eek: 8)

22.5.2009 19:32

kiillotetusta takaswingistä on kyllä helvetisti mukavempaa putsailla paskaa pois ku pelkästään hiotusta, se ei myöskään hapetu yhtä herkästi. mun mielestä se kannattaa muutenkin kiillottaa sillä jos on päässy jo 600 paperiin asti niin on jo aika vahvasti voiton puolella :D

toivottavasti tän näkee kohta tien päälläkin ;)