Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Husqvarna TE250 '2003

21.7.2008 0:06

Iltaa kaikille!

Piti siirtyä derbeistä näihin "isompien" pyörien maailmaan ja tollanen hakea pois. Eli nettimotosta mä tuon löysin ja hinta oli mielestäni kohdallaan ja pyörä vaikutti olevan hyvässä kunnossa, joten lauantaina 28.6 lähettiin käymän turussa. Pyörä siis on 2003 mallia ja kilometrejä n. 7k ja vaikuttaa kaikenlisäksi olevan kaikinpuolin kunnossa, mitä nyt naarmuja on varsinkin katteissa aika paljon, siitä johtuen että ensimmäinen omistaja ajoi tällä metsässä. Todella hyvä asia tässä on se, että sekä papereissa että oikeasti on 24kW, joten ihan laillinen peli on. Tästä olisi nyt tarkoitus tehdä tämmöinen teinipojan vehje jolla aiheutetaan yleistä pahennusta ja saadaan mummot hyppäämään ojaan.

Heti kun pyörä oli pihassa niin lähdettiin ostamaan minivilkkuja, peiliä, ledilippaa, supermotoetulokaria, sekä uuden mallista takakatetta. Internetissäkin käytiin ja tilattiin saksasta supermotovanteet, katuystävällisemmät välit (14/45, nykyiset 13/49), sekä o-rengasketjut. Vähän aikaa sitten tuli s-postia saksasta ettei niillä ole vanteita tähän vuosmalliin, joten tilaan ne todennäköisesti jenkeistä. Näillä näkymin sinisillä kehillä, kultasilla pinnoilla, sekä kultasilla navoilla. Motomasterin 320mm etulevy adaptereineen odottaa myös kiinnilaittamista, mutta saa luvan odottaa uusia vanteita. Nykyisillä vanteilla & välellä aivan hirveä ajaa, ja vakio etulevy on kaikenlisäks kiero. Ja sainpahan uuden ledilipan kuvunkin lentämään menojaan tärinästä johtuen.

Näillä muutoksilla sitten ajetaan kesä ja syksy loppuun, ja talvella jos ja kun rahatilanne näyttää vähän paremmalta niin olisi tarkoitus laittaa katteet uuteen uskoon uuden värin kera (valkoista olen ajatellut, saa myös kertoa omia mielipiteitä). Koneen voisi samalla avata, ja olisihan se kiva jos rungon saisi myös maalattua ja takaswingikin on vähän heikossa hapessa, mutta sen näkee sitten paljon on rahaa / aikaa laittaa tähän. Mutta katteet kuntoon + fatbar olisi ainakin tarkoitus saada tehtyä talven aikana.

Galleriastani löytyy kuvia siitä kun en ollut tehnyt tälle mitään muuta kuin laittanut peilin kiinni, ja sinne myös päivittelen kun uusia kuvia löytyy. Ainakin voisin laittaa pari kuvaa nykykunnosta, ennen supermotovanteiden saapumista siis.

-Kassu

21.7.2008 10:17

Miten on, riittääkö pikkunelarin tehot kadulla? Entä kestävyys?

21.7.2008 10:55

Tuntuu ne ainakin tällä hetkellä riittävän, entisiin mopoihin verrattuna. Saattaahan siinä niin käydä että alkaa tuntumaan laiskalta, pahimmassa tapauksessa vielä tämän vuoden puolella.

Kestävyydestä en osaa sanoa mitään kun tuo on mulla ollut niin vähän aikaa, mutta ainakaan vielä ei ole mitään hajonnut.

21.7.2008 20:18

kyllähän tuolla päristelee hienosti. Pysyy liikenteen mukana ja varmaan luotettavahko.

22.7.2008 17:01

Ai TE luotettava? No siitä voi olla montaa mieltä. Ei se vähänkään kireämpi yksimukinen kovin luotettava ole, tai ainakin huoltaa saa melko tiheään :)

Kyllähän tuolla metässä ajaa, kadullakin varmaan ihan mukava. Ja kyllähän se 0-100 6sek ainakin paperilla riittää.

23.7.2008 11:57

0-100 ajat paperilla on melkeinpä täyttää bullshittiä normaaliliikennettä ajatellen. Harva kuitenkaan ihan jatkuvasti lähettelee sinne satkuun asti jos lähettelee juuri ollenkaan. Enempi merkkaa keskialueen ja alarekisterin vääntö, kevyessä puolikkaassa molempia pitäisi olla ihan riittävästi kaupunki-ja taajamaliikennettä ajatellen.

Yleensä nuo yksimukiset nyt on sinällään ihan luotettavia, kun jaksaa huoltaa ja tehdä remontit ajallaan. TE:stä tosin en kovin hyvää juttua ole kuullut mutta pyörät yksilönä.

23.7.2008 13:06

Tume34 kirjoitti:
Yleensä nuo yksimukiset nyt on sinällään ihan luotettavia, kun jaksaa huoltaa ja tehdä remontit ajallaan. TE:stä tosin en kovin hyvää juttua ole kuullut mutta pyörät yksilönä.



nyt puhutaan kuitenkin ihan puhtaasta kisaenskasta, eikä mistään DaRrasta tai muusta katuenskasta.

tehoista sen verran, että jos tollasen pyörän ostaa kadulle, niin luultavasti tulee vähän rivakempaan räppäilyyn/ajoon, jolloin tehot loppuu auttamattomasti kesken.

23.7.2008 15:41

Tällä tullaan ajamaan näillä näkymin ajamaan vain ja ainoastaan kadulla, sekä käydä etsimässä hienoja mutkapätkiä, eli puhtaasti "katuräppäilyyn" tulee. Saattaahan ne tehot loppua kesken, mutta kun nyt hyvään hintaan sai eikä sitä rahaa ihan loputtomasti ollut, niin piti ostaa, enkä kadu päätöstäni. Ja pitäisihän tässä Derbiin verrattuna olla "tarpeeks" tehoa, ainakin tämän syksyn ajan.

PS. Näillä näkymin vanteet tulee ensi viikolla.

23.7.2008 16:37

Kyllä luulis kestävän jos öljyjä vaihtelet tarpeeksi usein. 700km vois olla hyvä vaihtoväli?

23.7.2008 18:28

700km öljynvaihto? Sehän on juokseva öljynvaihto :D Kyllä kait tälläkin 5tkm ajaa öljyillä.

23.7.2008 18:57

5tkm ajaa öljyillä?

Et oo tainnu MänTä perehtyä kisaenduroiden sielunelämään pahemmin :lol:

Pikkunelariin vaihdetaan nokkaketju ja venttiilit 5tkm välein... Öljyt ja suodatin/suodattimet varmaan hyvä vaihtaa tuhannen kilsan välein kadulla. Enskapuolella niitä vaihdetaan 5-10h välein.

23.7.2008 19:29

no huh. Onpas paskoja koneita.

23.7.2008 19:37

MänTä kirjoitti:no huh. Onpas paskoja koneita.


Tuskinpa katukäytössä mitään 5tkm välein tarvitse koneremonttia tehdä, kunhan ajelee suht "normaalisti" ja ei pakota konetta käymään todella matalilla kierroksilla, niin kyllä se kiertokangen alapää kestää.

Ainakin näin loogisesti voisi ajatella, ihan eri homma vinkuttaa tota ompelukonetta enskametsässä.

lc4, kiertokangen vaihtoväli se 30tkm jos oikein muistan. Vaikkei se nyt mikään kisaenska olekkaan. Männtä tais mennä 15 välein.

Speksejä koneesta olisi ihan kiva saada, linkkejä joihinkin tarinoihin yms?

Mut turha paskanjauhaminen pois ja lisäkuvia kehiin!

koeajokin maistuisi ;)

23.7.2008 19:50

Täytyy nyt vielä mainita että lc4 ei voi mitenkään verrata kisaenduroiden koneisiin. Siinä on kyllä paukkua paljon, mutta koneen luonne ei ole niin kisamainen. Johtunee osin varmaan siitä nuo kisaenduroiden/crossien koneiden tiheähuoltoisuus/lyhyt remonttiväli, että ne koneet tehdään niin pirun kevyiksi. Joka paikasta säästetään ylimääräistä painoa ja käytetään kevyitä materiaaleja/vahvuuksia. Lc4 motti taas on paljon suurempi malmikasa, jolla ajaa suunnilleen maailman tappiin saakka. Eikä siihen mäntää tarvitse koskaan vaihtaa.

Jos 525 exc:hen tulee laakeriremontti 5-15tkm välein kadulla tarpeelliseksi, tuskin tässä ainakaan myöhemmin. Venttiileistä tai nokkaketusta puhumattakaan. :roll:

Lisää näistä tekniikoista voi lukea enduro/mx puolelta.

24.7.2008 9:03

jarez kirjoitti:koeajokin maistuisi ;)


jarno vanha pummi! :lol: