15.5.2012 18:29
Yufenau kirjoitti:[quote=
(...)
Minulla on kuva siitä, pitää kaivella ja laittaa galleriaan jossain vaiheessa ellette oler jossain kyseistä asennusta nähneet.
(...).
16.5.2012 17:43
23.5.2012 6:16
MänTä kirjoitti:Näyttäisi vähän aurauskepiltä tuo kahvasuojien kiinniketanko.
23.5.2012 11:16
23.5.2012 15:18
Yufenau kirjoitti:Jotenkin JAWA on kuin VOLVO: Selkeää tekniikkaa.
Oma 940 tyylikäs ja tehokas STW Arctic White värillä vaati 425 000 km jälkeen vesipumpun vaihdon.
Hommaan meni suurin piirtein sama kuin ketjun vaihto JAWA:ssa ja oli tilaa mitä tehdä.
Saattaa nyppiä HD ja autoissa MB miehiä.
Ah, anteeksi vihapuheeni...
Yufenau kirjoitti:Yksi juttu vielä: Naispuolinen lajitoverini ei ole niitä kaikkein siroinmpia mutta vääntyy kätevästi taakse. Kauhulla seurasin kun kaverini japsin kyydissä oli eukkonsa Kilpisjärvelle asti ja takaisin saaden kauheita kramppeja ja niinpä jouduin väsämään madalletun takajakatappivirityksen siihen.
Esimerkiksi Specialistin vaimo, vaikka onkin keveää sorttia niin varmasti tykkää kyydissä kun ei tarvitse olla jalat linkussa vs japsiviritykset, eh?
Yufenau kirjoitti:Ketä kiinnostaa Japsin takapenkkiläisen mukavuus niin tuosta takajalkatappivirityksestä saattaa olla kuviakin tai ainakin mittapiirros. Tapit ovat paitsi matalammalla myös vähän edenmpänä ja sain niistä paljon kiitosta.
Materiaali/ aihio oli 10 x 25 mm alumiinilevyä jonka koneistin.
Mielessä on ollut samantapainen JAWAn etujalkatappeihin jos niihin saisi vielä ympättyä värinänvaimennuksen.
Itse olen käyttänyt kummissakin tapeissa n.5mm paksua kumilevyn palasta tapin ja rungon välissä. Nahkapaskalla vain n.8mm reikä palaseen ja siitä pultti läpi. Pultin tiukkuutta säätämällä saa joko vähemmän tärinää tai sitten enemmän tuntumaa tappeihin. Nyt mulla on sopiva kompromissi jota toimii hyvin. Tappi joustaa 10-15mm pystysuunnassa kun käy tapeille seisomaan. Ei haittaa normiajossa mitään.Yufenau kirjoitti:Yksi juttu on (kunhan pääsen kotiin tältä reissulta) pienentää kaikkien mottorikiinnitysmuttereitten momenttia niin että jousiprikat kyllä pitävät tai sitten niin että Nylock mutterit ja joustavat aluslevyt.
Minulla tärinä vähän häiritsee siinä 4200 RPM kieppeillä.
23.5.2012 19:19
23.5.2012 21:54
MänTä kirjoitti:Jos oikeasti sitä tärinää haluisi hillitä, pitäisi imukanavisto siistiä ja sylinterien kanavat kohdistaa kampikammioihin kunnolla.
23.5.2012 23:31
specialisti kirjoitti:MänTä kirjoitti:Jos oikeasti sitä tärinää haluisi hillitä, pitäisi imukanavisto siistiä ja sylinterien kanavat kohdistaa kampikammioihin kunnolla.
24.5.2012 0:52
24.5.2012 2:34
1.6.2012 0:04
2.6.2012 10:10
2.6.2012 18:00
3.6.2012 11:37
3.6.2012 22:00