Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.4.2009 11:09

pidä se piikkiä pienempi rissa vaan edessä, tai mielummin kaks. pyörän käytös muuttuu paljon agressiivisemmaksi ;)

mun pitäis ehkä vähän pidentää, nyt -1 ja +3...

17.4.2009 16:20

Niin, näillä näkymin voisi pistää -1p eteen takaisin, ainakin kun lyhyitä siirtymiä ja taajamaa ajaa. Tai hupiajoa. Jos pidemmälle reissulle lähtee niin sitten vakiovälitys on ok. Luonne muuttuu jo -1p melkolailla. +Säästää kyllä kytkintäkin, niin seisovissa kiihdytyksissä kuin parkkiksella pyörittelyssä. -2p olisi jo liian lyhyt omaan makuun.

Heh, Turbo r1 -1/+3 välityksillä on varmaan mahdoton ajaa 2-rengasta maassa, jos ei ole tyhjäkäynnin tuntumassa. Pidemmillä lienee vähän helpompaa. :)

21.5.2009 14:28

Nii en tiedä noista vakioväleistä kun en moisilla oo koskaa ajellu, mutta nyt on -1p edessä. Ja eilen hain uudet rattaat ja ketjut nii tuli etee -1p ja taakse +2p, jos toi vaikka nostas pikkase jo keulaa kakkosellaki kaasusta, nyttenhän sitä pitää kytkimel vähä avustaa ;) Ei muutaku hyvää ajokautta, tästä se lähtee! :)

1.7.2009 22:44

Päivitetääs tätäkin. Nyt mittarissa komeilee jotakin lähemmäs 42tkm. Pyörä toiminut moitteetta, perushuoltoa ja kuluvia osia vaihdeltu tarvittaessa. Ajo ollut pääasiassa mutkatiereissua ja välillä joutunut suoraankin ajamaan. Kiihtyvyyttä/kulkupuoltakin tuli testattua(suljetulla alueella). Hyvinhän se menee, kiihtyvyys oli melko ripeää aina 297 mittariin asti, sitten riitti kuskille ja jarrut pohjaan. Pyörässä olisi vielä potentiaalia ollut hieman. Todettu on siis, jotta mp julkaisuissa aikanaan mitatut n.280km/h tutkanopeudet eivät ole tuulesta temmattuja.

-1p edessä välitys sopii sekalaiseen ajoon paremmin kuin vakiovälitys. Suurin osa ajosta mennytkin -1p edessä välityksillä. Varsinkin kun vakiovälitys on 750R:ssä aikas pitkä(teoreettinen huippu kutosella reilu 300). Syö parkkis- ja mutkatie mukavuutta jonkin verran, tosin jos Lapin reissua lähtisi tekemään niin vakiovälitys olisi ok.

13.7. pitäisi lähteä valtion leipiin, voi olla että pyörä menee myyntiin ennen sitä. Tai sitten ei. Unelmahommahan olisi jos pääsisi mp-lähetiksi valtion pyörillä ajamaan :roll:

16.12.2009 17:07

Ei päästy mp-lähetiks ei. Kilometrejä tuli syksyn mittaan aina viikonloppusin kun ehti ajamaan. Voi olla että ensi kausikin menee samaisella pyörällä. Talven aikana ei ole suunnitelmissa kuin perushuolto sis. nokkaketjun kiristimen vaihdon. Madallus koiranluut tekis mieli atlantin takaa tai jostakin hommata, saa nyt nähä.

14.3.2010 18:06

Joo olihan sitä hommattu ja asennettu palikkaa, madalluskoiranluuta jne. Ja perushuollot tehty ensi kautta varten. Pyörä ei ollut enään edes myynnissä, mutta muinoin pyörää katsomassa käynyt soitti ja halusi ostaa pyörän. Luovuin siitä, vaikka nyt ei hirvittävän hyvältä vaihtoehdolta tunnukaan, sain kuitenkin kelpohinnan, jotta ei kait auta kun uutta matoa koukkuun laittaa niinsanotusti. Muistoihin gixeri jäi elämään ikuisesti, lähes 2vuotta yhteistä elämää eikä koskaan mitään ongelmaa. Suorituskyky oli uskomattoman kova 750cc pyörälle, eipä gixerin jättäjää löytynyt isommistakaan sporteista. Samanlaista mutta eriväristä Ruotsin tuontia olen katsellut kilpailukykyisen hinnan vuoksi, kun yksi kiinnostava Yamaha ehti mennä kaupaksi. Toisaalta nyt olen omistanut Suzukin ja Kawan, seuraava voisi olla Honda/Yamaha? Vaikka olinkin vannoutunut Kawamies ennen tätä pyörää, muutti kyllä käsitykseni täysin. Suzukin vuosituhannen alun superbiken replica teki vaikutuksen.