Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.6.2008 19:38

Bikellä kyllä aika alakanttiin nämä testit nykyisin menee. Kun tuntuu 11s varttimaili olevan kiven alla niillä, vaikka olisi mikä laite alla. 90-luvun puolivälissä päästiin jo kutosninjalla 100 hevosvoimalla ja 185kilolla 10,8s/200km/h vartilla ja 257km/h todelliseen huippunopeuteen.

-05 Zx6R bikessä 266km/h todellista, katoin 08 testiä, niin jopa 230 huippuja oli kusiaisille mitattu. Eli hitaampia mitä -90 luvun alun cbr:lle. Mikä mättää? Testi olosuhteet??? Ei uskoisi että niin lyhyesti välitettyjä ovat että 230-240 vauhdissa kutonen rajoittimella. :roll:

MCN oli mitannut uudelle 10R:lle 296km/h todelliset huiput. Ja siinä 290 pinnassa kilosten huiput yleensä testeissä. Ensimmäisen mallin R1 meni 285km/h.
Niin, ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä. Ja sehän se suurin vastustava voima on, nopeuden kaksinkertaistuessa tarvitaan nelinkertainen eteenpäin liikuttava voima. Aerodynamisuus astuu sitten peliin, jos niitä kovia huippunopeuksia aiotaan saada.

Joo Poko onhan sitä motaria. Entäs sitten kun setäsininen sattuu olemaan motarin varressa ja saa selville kuka semmosia nopeuksia on ajanut. Kuunnella pikavoiton määrä käräjillä ja työssäkäyvältä ihmiseltä muutaman kuukauden palkka= järkevää? Ja ei sitä 300 ihan joka paikassa pysty ajamaan, loivakin mutka alkaa tuntua jyrkältä siinä vaiheessa... En tiedä mitä muut ajattelee, mutta mielestäni sporttipyörällä kaikkein mukavinta on se kiihdyttely, ei se suuri nopeus suoralla tiellä tuo mitään kiksejä :D Ei sillä nopeudella väliä, vaan sillä miten se sen ottaa.

14.6.2008 21:18

mm ainaki ku tuo 636 B ninja voitti masterbiken vuonna 2003 päästeltiin todellisia huippuja 287km/h joten tuskimpa ne tuosta kauhiasti on pudonnut :eek:

14.6.2008 21:31

Ei kyllä mene todellisia noin paljon, mittariin kylläkin.

Tai ainakaan oma ei mene, kun sitä Saksassa kokeilin, ja SH on säädetty GPS-nopeuteen.

14.6.2008 21:52

SMRacing kirjoitti:Bikellä kyllä aika alakanttiin nämä testit nykyisin menee. Kun tuntuu 11s varttimaili olevan kiven alla niillä, vaikka olisi mikä laite alla. 90-luvun puolivälissä päästiin jo kutosninjalla 100 hevosvoimalla ja 185kilolla 10,8s/200km/h vartilla ja 257km/h todelliseen huippunopeuteen.

-05 Zx6R bikessä 266km/h todellista, katoin 08 testiä, niin jopa 230 huippuja oli kusiaisille mitattu. Eli hitaampia mitä -90 luvun alun cbr:lle. Mikä mättää? Testi olosuhteet??? Ei uskoisi että niin lyhyesti välitettyjä ovat että 230-240 vauhdissa kutonen rajoittimella. :roll:

MCN oli mitannut uudelle 10R:lle 296km/h todelliset huiput. Ja siinä 290 pinnassa kilosten huiput yleensä testeissä. Ensimmäisen mallin R1 meni 285km/h.
Niin, ilmanvastushan kasvaa nopeuden neliössä. Ja sehän se suurin vastustava voima on, nopeuden kaksinkertaistuessa tarvitaan nelinkertainen eteenpäin liikuttava voima. Aerodynamisuus astuu sitten peliin, jos niitä kovia huippunopeuksia aiotaan saada.

Joo Poko onhan sitä motaria. Entäs sitten kun setäsininen sattuu olemaan motarin varressa ja saa selville kuka semmosia nopeuksia on ajanut. Kuunnella pikavoiton määrä käräjillä ja työssäkäyvältä ihmiseltä muutaman kuukauden palkka= järkevää? Ja ei sitä 300 ihan joka paikassa pysty ajamaan, loivakin mutka alkaa tuntua jyrkältä siinä vaiheessa... En tiedä mitä muut ajattelee, mutta mielestäni sporttipyörällä kaikkein mukavinta on se kiihdyttely, ei se suuri nopeus suoralla tiellä tuo mitään kiksejä :D Ei sillä nopeudella väliä, vaan sillä miten se sen ottaa.


Niinii sitä tarkotin että kellä sitte riittää se pokka ajaa siellä motarilla. Siellähän niitä poliiseja paljon onkin eli ei oo järkevää vetää. Mutta siellä sitä pystyy jos vaan haluu. Joo ei ne suorat tiet kiksejä tuo vaan juuri ne mutkat ja kiihtyvyys tärkee. Kukaa jaksa suoraa tietä ajella. :)

14.6.2008 23:30

Pitää nyt viimesenä offina sanoa että ei mene 287 todellista yksikään kusiaissportti. Nopein testeissä mitattu todellinen nopeus on tietääkseni -05 Zx6R:n 168mph/270km/h MCN:n mittaamana. Tuo -03 636 on mennyt MCN:n testaamana tasan 260 todellista, Performance bikes:n testissä n.250km/h. Suuntaa antavia arvoja. Zx9R -98-> kulki/kulkee 280, ja kympit yltää tuohon 290. Sori offtopic.

14.6.2008 23:52

Hyvä offtopic, mutta juurikin tuo MCN:n ilmoittama nopeus 05:lle on mittarinopeutta.

03-04 ja 05-06 Kawasakin kuutoset ovat huippunopeudeltaan miltei samat.

15.6.2008 4:55

Offtopikkia jatkaen..
Oman pyörän mittariin olen 295 km/h saanut, todellisesta nopeudesta ei ole hajuakaan. Kai se jossain +270 km/h on. Pyörä siis putki- ja lastuviritteinen 6RR.

15.6.2008 10:31

markketo kirjoitti:Ei kyllä mene todellisia noin paljon, mittariin kylläkin.

Tai ainakaan oma ei mene, kun sitä Saksassa kokeilin, ja SH on säädetty GPS-nopeuteen.


kovalta tuo kuulosti itsellekkin mutta siinä oli vertailu siis mittarinopeus / tutka ja se oli tuo 298/287 suhde.

en kyllä itsekkään usko että noin paljon kulkee, kakspuolsataa riittää iha mainiosti :D

15.6.2008 10:34

Mun kaverilla on Tunturi Tiger mikä menee 55km/h mittariin alamäkeen.

15.6.2008 14:10

markketo kirjoitti:Hyvä offtopic, mutta juurikin tuo MCN:n ilmoittama nopeus 05:lle on mittarinopeutta.

03-04 ja 05-06 Kawasakin kuutoset ovat huippunopeudeltaan miltei samat.


Ne MCN:n nopeudet ovat tutkattuja. Noh bikessä 05 meni 266 todellista, 295 mittariin. 03 meni bikessä 258km/h todellista ja 289mittariin. Huipputeho kytkimellä oli 05:ssa 119,0hp ja 03:ssa 114,2hp.

Onhan ne huiput miltei samat, mutta tuo 05-06 ollut kaikissa testeissä sen n.10km/h nopeampi. Aerodynamiikkaa kehuvat siinä paremmaksi, ja kyllähän se itse asiassa vähän "pyöreälinjaisemmalta" näyttääkin + hiukan tehokkaampi. Ainut kusiainen millä on sinne 270 todelliseen ylletty.

16.6.2008 19:15

Kuten Nikla jo hienovaraisesti vihjasikin, huippunopeuskeskusteluille/-väittelyille/-mutuiluille lienee omakin topic...

17.6.2008 16:51

Jep, ensimmäinen reissu takana. Perjantaina raesateessa Provinssirockiin. Neljän päivän vesisateessa istumisen, ajokunnon- ja jääneston nauttimisen jälkeen sitten +10c vesisateessa takaisin. Tuli hävitettyä vielä reppu, makuupussi ja tankkilaukku niin vaihtovaatteista tai sade-puvusta oli turha haaveilla. Suomen kesä on niin ihq <3

Sopivaa matkavauhtiakaan ei oikein löytynyt, alle 200km/h niin väsyy kädet, ja yli tuon niin pidemmän päälle alkoi tuntumaan siltä että pää irtoaa hartijoista. Toimintasäde reippaamassa ajossa tuntui jäävän 160-180km paikkeille.

Voi perkele että voi ihminen olla näin paskana?



Ja näistä vakuutusmaksuista vielä, että vaihdoin nyt osoitteeni Seinäjoen naapurikuntaan samalla reissulla, ja vakuutusmaksu pieneni yli 500e/vuodessa. Eli yhteensä nyt n.900e vuodessa. Värillä on siis väliä.

17.6.2008 21:53

Kerrankin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella!

17.6.2008 22:48

Missä sait säilytettyä pyörää ehjänä provinssin aikaan? :)

18.6.2008 8:30

No kyllä tuo ehjänä säilyi, mutta ei se uudelta enää näytä. Kuormaliinoilla puuhun kiinni :)

Kuva

Tosin onhan tuossa jo 2tkm mittarissakin :)