Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GSX-1000R 2008

24.5.2008 21:33

Massapaskaa, mutta minkäs teet kun muutakaan ei ollut tarjolla? En huomannut että olisi tällä palstalla esiteltynä aikaisemmin?

Kuva

42km mittarissa ja ei muuta sanottavaa oikein keksi kuin että penkki on kova, perse kipeä. Jarru- ja kytkinkahvat sellasessa default-asennossa että ranteita joutuu pitämään 90asteen kulmassa, ja jännetupin tulehdus tuli vasempaan ranteeseen samantien.

Etupyörä ei tunnu pysyvän maassa alle 200km/h vauhdeissa ja polvipaloistakin tuli 2 vuoden pölyt pyyhittyä.

Voimaa on tosiaankin omiin tarpeisiin sen verran että tuskin tulee mitään putkistoja tai muita turhuuksia tähän hommattua... joko olen tulossa vanhaksi tai sitten parin vuoden tauko aiheutti sen, että pari ensimmäistä kertaa pelotti kun kahvasta kunnolla käänsi :)
Viimeksi muokannut mza päivämäärä 24.5.2008 21:39, muokattu yhteensä 1 kerran

24.5.2008 21:36

Nätti pyörä ja todella komea väritys!
Eikös tässä jotakuinki +/- 180hp ole?

24.5.2008 22:07

Komiahan tuo on, mutta kyllä itse putken vaihtaisin äänien ja ulkonäön takia. Vaimentimet ovat omasta mielestäni aivan kauheat. Tuossa päivänä muutamana tuli juteltua mopoliikkeen pihassa kilogixun onnellisen omistajan kanssa, ja hänellä oli pakoputki, joka kurkisti vain aavistuksen katteen alareunasta ulos. Varsin fiksun näköinen viritelmä siis, ja äänet aiheuttivat kylmiä väreitä selässä. Akraltakohan tuo kyseinen putki oli? Ei voi muistaa.

Ja puolustusvoimissa opettivat lopettamaan palautteen annon aina positiivisiin asioihin, joten todettakoon, että helvatan hieno pyörä ja väritys miellyttää ainakin omaa silmää ;)

24.5.2008 22:36

Merkistä riippumatta varmaan kyseessä MotoGP-vaimennin?

24.5.2008 23:08

Edellisen pyörän äänien takia tuli aivan tarpeeksi tapeltua virkavallan kanssa, nyt taitaa olla elämäni ensimmäistä kertaa täysin katulaillinen peli alla niin ainakaan äänien takia en lähde vaihtamaan... tarpeeksi tuntui pörisevän ainakin omiin korviin.


Ulkonäköhän noissa tötteröissä on mitä on, yllättävän nopeasti niihin silmä tottuu. Akrapovicin sliparit olisi ollut 1300e lisähintaan, eikä ulkonäkö niillä olennaisesti muutu.

Muistan joskus lukeneeni jostain että äänenvaimentimen pitäisi päättyä vähintään 25mm taka-akselin takapuolelle? Onko jollain faktatietoa?

24.5.2008 23:42

mza kirjoitti:
...Muistan joskus lukeneeni jostain että äänenvaimentimen pitäisi päättyä vähintään 25mm taka-akselin takapuolelle? Onko jollain faktatietoa?

Mää kyllä vähän epäilen tota? R6:ssa esim päättyy kyllä hyvissä ajoin ennen taka-akselia, ja er- kutosessa ja RC8:ssa ne on koneen alla?

25.5.2008 0:18

heität vaan noi vakiopöntöt helvettiin ja ajelet pelkällä katilla. hyvät hörinät ja penkissä testattu että seokset pysyy kohdillaan..

äänet ei siis liian kovat vaan just hyvät.

25.5.2008 2:09

Tosi nätti pyörä. Pakko vaa sanoo et jos sulla on varaa ostaa tollanen K8 kiksu nii ei luulis enää budjetin olevan tiukilla putkien kanssa. :D Tossa vaiheessa tonni sinne tonni tänne ei tunnu missää ja jos on varaa ostaa makee pyörä nii siinä on ne putketki oltava kohillaan. Eli meeppä "vanhus kipinkapin ostaa ne uudet röörit. :D

25.5.2008 10:58

Poko kirjoitti:Tosi nätti pyörä. Pakko vaa sanoo et jos sulla on varaa ostaa tollanen K8 kiksu nii ei luulis enää budjetin olevan tiukilla putkien kanssa. :D Tossa vaiheessa tonni sinne tonni tänne ei tunnu missää ja jos on varaa ostaa makee pyörä nii siinä on ne putketki oltava kohillaan. Eli meeppä "vanhus kipinkapin ostaa ne uudet röörit. :D


Asuntolaina, putkiremontti toisessa omistusasunnossa ja omakotitalon rakentaminen toisaalla rokottaa edelleen oman osansa. Eikä asiaa helpota se että insinöörin opinnot on pahasti vaiheessa :)

Ei tuo pyörä muutenkaan mikään kovin kaunis ole, ei sitä pakoputket pelasta. Ja sen olen myös huomannut, että jos pyörään jotain panostaa (esim. putket tai muuta härpäkettä), niin se on samantien jossain ojan pohjalla tai sitten joku narkkari vie sen.

Ladaankin voi vaihtaa jalopuuratin, mutta kyyti ei miksikään muutu, korkeintaan kädet hikoaa enemmän :)

25.5.2008 13:03

Aika tiukkaa tekstiä uudesta pyörästä. Olisiko kannattanut ostaa sellainen, joka miellyttää silmää?

25.5.2008 14:32

Ihan totta, mutta ei noista uusista pyöristä kauniita saa tekemälläkään. Huonompaan suuntaan menevät vuosi vuodelta, ainakin mun mielestä. Pyörän ulkonäöllä ei vaan mun mielestä ole niin suurta merkitystä ajamisen kannalta.

Tämä nyt miellytti silmää eniten, ja sattui vielä olemaan oikeaa merkkiä. Twinin olisin ostanut ehdottomasti jos japsivalmistajilta olisi sellainen uutena löytynyt.

Ja sitten taas pyörään: 187km mittarissa ja sen on huomannut että keula on tehdassäädöissä aivan liian löysä, että jos jollain on kokemusta sen säätämisestä niin olen pelkkänä korvana. En myöskään onnistu säätämään jarrukahvaa mieleiseeni asentoon koska oikea etupamppu tulee tielle. Jarrut kyllä muuten on sellaiset että oksat pois, etupyörällä ajelusta taitaa tulla uusi harrastus. ;)

Meinaa yli 50km (matka-ajo) siirtymät olla aika tuskaa tällä kikottimella, pitää yrittää säätää noita jalkatappeja jos niillä vähän edes voisi helpottaa oloa :)

25.5.2008 15:58

mza kirjoitti:
Poko kirjoitti:Tosi nätti pyörä. Pakko vaa sanoo et jos sulla on varaa ostaa tollanen K8 kiksu nii ei luulis enää budjetin olevan tiukilla putkien kanssa. :D Tossa vaiheessa tonni sinne tonni tänne ei tunnu missää ja jos on varaa ostaa makee pyörä nii siinä on ne putketki oltava kohillaan. Eli meeppä "vanhus kipinkapin ostaa ne uudet röörit. :D


Asuntolaina, putkiremontti toisessa omistusasunnossa ja omakotitalon rakentaminen toisaalla rokottaa edelleen oman osansa. Eikä asiaa helpota se että insinöörin opinnot on pahasti vaiheessa :)

Ei tuo pyörä muutenkaan mikään kovin kaunis ole, ei sitä pakoputket pelasta. Ja sen olen myös huomannut, että jos pyörään jotain panostaa (esim. putket tai muuta härpäkettä), niin se on samantien jossain ojan pohjalla tai sitten joku narkkari vie sen.

Ladaankin voi vaihtaa jalopuuratin, mutta kyyti ei miksikään muutu, korkeintaan kädet hikoaa enemmän :)


Toi just on helvetin hieno ja putket viimeistelis sen. :) Nii ei se ratti potkua tuo eikä ääniä, mutta putket tuo. Eli ei se ihan sama asia oo nuo putket ja ladan ratti. :D Tota yhel renkaal ajamista kannattaa todellakin harjotella, siinä säästää kun ei kulu kun aina yks kumi kerrallaa. ;) Mutta koitaha ajaa nyt maltilla ettei mennä toistasataa ojarumpuun. :P

25.5.2008 16:53

teude kirjoitti:Aika tiukkaa tekstiä uudesta pyörästä. Olisiko kannattanut ostaa sellainen, joka miellyttää silmää?


itekkin oon huomannu, että ei kaupasta oikein nättejä uusia mopoja vain tahdo löytyä. ja senkin, ettei susukilla (tai ylipäätään millään japsivalmistajalla) ole sporttista kilotwiniä :(

25.5.2008 19:17

Siisti peli. Itsekään en ymmärrä, miksi laittaa 1-2 tonnia johonkin putkistoon/vaimentimeen ja PC:hen+ säätämiseen. Harvemmin sitä ajossa tulee ajateltua että miltä se vaimennin nyt näyttääkään tai kuulostaa. Luulisi kuitenkin sille rahalle olevan parempaakin käyttöä.

Ja ihan yhtälailla itseltä rispektit heruu tollaselle pyörälle olipa siellä mikä rööri tahansa. Enemmän sitä kuitenkin niitä ajo-ominaisuuksia ajaessa miettii ja parkissakin kuin sitä pyöränsä ulkonäköä. Joka on vieläpä mielipidekysymys.

25.5.2008 20:50

itse alensin heti jalkatapit sinne alimmaisiin kierteisiin ja paranti ainakin itselläni matkan tekoa. kytkimen ja jarru kahvan laskin myös melko reilusti alaspäin heti alkuun kun tosiaan oli aikas oudossa asennossa vakiona. akran putken tilasin myös ja se tulee vain toiselle puolelle ja poistaa katin maksoi 800+. kilpiteline oli tietysti myös ehdoton näön kannalta!. Mittarissa on tällä hetkellä 830 ja kun putken saan vien samalla tonni huoltoon ja säätöön.