Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda CB 500 -94

24.4.2008 12:47

Kolmisen viikkoa sitten kävin hakemassa otsikon mukaisen pelin itselleni. Etsiskellyt olin jo vähän pitempäänkin, ja vaihtoehtoina oli ER-5, GS 500 ja CB 500, lähinnä hintojen ja vakuutusten vuoksi, leppoisa ajoasentokaan ei ole pahitteeksi. Pyörällä on ajettu rapiat 40tkm, ja tuntuu olevan vallan hyvässä kunnossa. Myyjä vaihtoi vielä öljytkin, vaikka oltiin kauppa jo sovittu, harvemmin tuollasta tulee vastaan. Ja uudet tulpat sain myös mukaan. Pyörä on lähes vakiokunnossa, lukuunottamatta Leovincen vaimentajaa.

Mukava peli, vaikka vähän potkua kaipaisi lisää, kuristettuna kun on toistaiseksi. Vaikka kerkeäähän tollakin kun ei mulla mihinkään kiire ole :). Hallittavuus on kunnossa, vaikka olen melkeen 2 vuotta ollut ilman minkäänlaista pyörää. Honda on ketterä, eikä kovin painavan tuntuinen. Myös tällainen vajaa 170cm kääpiö pystyy hyvin ajamaan. Kilometrejä ei ole kertynyt kuin 400, johtuen kylmyydestä, ja kipeänä oon ollut myös aika kiitettävästi :/.

Kuvia on muutama galleriassa. (tai jos ei vielä niin kohta on :))

5.5.2008 21:57

Ohjekirjalle ois tarvetta, mahtaako tuota netistä tai jostain ilmaiseksi löytää? Uudempien CB:iden manuaalin löysin ihan Brandtin sivuilta, mutta ei taida ihan sama olla vaikka läheltä liippaakin :).

6.5.2008 19:50

jos on maksutapa kunnossa, voit etsiä ebaysta.

27.5.2008 22:54

Muistaakseni ero on koneen osalta lähinnä tuo tyyppikoodi, sulla vissiin pc26 mikäli oikein muistan. Ulkoisesti koneet ovat kuitenkin samanlaisia. En muista oliko kaasareissa eroa. Suosittelen sinua hankkimaan haynesin manuaalin kuten itse tein.

Onkohan pyöräsi säädätetty tuolle leovincelle?

Mun pyörä on vakio kureja, seoksia ja ääntä lukuunottamatta. Vakiosäädöillä mun cb500 kävi pikkusen laihalla seoksella. Liikkeessä laittoivat pari nro suuremmat pääsuuttimet ja säätivät kaasarit. Teho nousi penkin mukaan 26.78>27,43kw. TT:nä tehoa pitäisi sitten olla näillä säädöillä 43-44kw. Samalla sai pyörä paljon kauniimmat pörinät, äänenvoimakkuus ei paljoa kasvanut mutta ääni muuttui matala taajuisemmaksi. Ei kuulosta enää ompelukoneelta.

Ajossa huomasin itse hieman eroa kaasuun vastaavuudessa ja kiihtyvyydessä, pyörä vastasi kaasuun paremmin ja kiihtyi hieman paremmin.

Penkitys tehtiin jämsän mc kaksikolla tosin päätarkoituksena oli tarkoitus tehdä lamda arvojen tarkastus. Tekivätpähän kuitenkin myös tehon mittauksen.

1.6.2008 14:42

Joo PC26 löytyy. Säädöistä en tiedä, onko ton pöntön kanssa mitään muutettu. Täysitehoiseksi pitäis laittaa, kunhan jaksan :D. Oikeastaan se on kiinni siiitä, että pitäis vanhempien luo mennä, kun siellä on talli ja työkalut, kerrostalon pihalla en viitsi alkaa mitään ketjujen rasvausta kummempaa tekemään.

Pyörä on hyvin pelittänyt, nyt jotakuinkin 2000km takana. Aivan hauska ajaa, vaikkei sitä tehoa hirmuisia olekaan.

Pari uutta kuvaa laitoin myös omaksi ilokseni, vähän nätimmästä paikasta kuin noi edelliset.

Laita Madman omastasi ihmeessä kuvaa, vaikka vakio olisikin. Kiva se on muidenkin laitteita nähdä ;).

15.6.2008 14:57

Toistaiseksi kokonaista kuvaa mun pyörästä ei ole luvassa, pääsyynä se että jouduin kolariin ja pyörää pitää vielä hieman pitää fiksata. Hieman kuvia kyllä tulee pyörän tilanteesta.

Näin selvennyksenä kun en aiemmin maininnut niin pyöräni tyyppikoodi on pc32.


Lainaus keskisuomalaisesta:

Moottoripyörä ja auto kolaroivat Jyväskylässä

28.5.2008 20:31 Ville Lämsä

Vuonna 1987 syntynyt moottoripyöräilijä ja 1965 syntynyt autoilija kolaroivat Jyväskylän Nisulankadun ja Viitaniementien risteyksessä keskiviikkona. Moottoripyörällä ajanut mies kääntyi ennen aamuyhdeksää Keskikadulta Viitaniementielle, jolloin pihasta henkilöautolla tullut nainen ajoi hänen eteensä. Kaatunut moottoripyöräilijä loukkasi kättään. Molempiin ajoneuvoihin tuli vaurioita.
Viimeksi muokannut <MadMan> päivämäärä 26.4.2010 17:54, muokattu yhteensä 1 kerran

15.6.2008 19:14

Sattuuko joku tietämään täystehoisen pääsuuttimien kokoa? Pitäisi ne edellisen omistajan mukaan vaihtaa samalla kuin kurkutkin. 125 taisivat olla kooltaan, ovatko oikeat? Ja miten vittumainen homma vaihto on? Tulpat vaihdoin eilen, ja kovasti näytti siltä että saa aivakin ilmanputsarin ottaa irti, enkä äkkiseltään keksinyt miten sen sieltä saa ujutettua.

Madman, hyvä ettei pahemmin käynyt kuitenkaan :)

15.6.2008 21:43

ne on ne naiset :)

23.7.2008 15:06

Löysinpä Haynesin manuaalin Englanninkielisenä netistä kokonaisuudessaan :D . En tiedä miten täällä sellaisten julkaisemiseen, joten jos joku sellaista kaipaa, laita yksityisviestiä ;).

Nyt 5000km takana, eikä mitään ongelmia ollut. Lähinnä työmatkaa tulee ajettua (80km/päivä) mutta viikonloppusin ihan muutenvaan. Ja autoa en omista joten kaikki ajo on pyörällä, tulee halvemmaksikin. Täytynee pistää pyörä isän nimiin, kun paikkakunnan vaihdoksen myötä vakuutusyhtiö haluaa 150e lisää vuodessa.

23.7.2008 18:26

paljos tämmöisessä on perus liikennevakuutus 0% bonuksilla vuodessa?

24.7.2008 8:27

Oisko ollu jotain neljänsadan luokkaa. En ole varma, voin toki tarkistaa kunhan kotiin pääsen. 25kW tehoilla siis, en kyllä tiedä vaikuttaako mitään onko 25kW vai 37kW.

Oon senverran tykästynyt pyörään, ja suht edulliseen ajamiseen, että yritän pitää tämän vehkeen pidempään, ja laittaa tt-papereihin ens keväänä, jouluna kun tulee A-kortti voimaan. Mieli toki tekisi jotain isompaa mopoa, mutta eihän siinä järkeä olisi, kerkeehän tälläkin, vaikka on 25kW, saatika hurjilla 37kW tehoilla ;).

25.7.2008 22:42

tarkoitin koko vuotta. Eli vertailukelpoista summaa. Tuohon sussuun ja jawaan maksaa n. 1000e vuodessa ilman seisontaa 0% bonuksella.

26.7.2008 21:54

Ei ainakaan mulla Pohjolassa oli 350 Jawan kokovuoden vakuutus, kun n.370€ osakaskolla(siis ilman seisontaa). Kaikilla muilla yhtiöillä on ihan ryöstöhinnat....

26.7.2008 22:19

anteeksi ot, mutta kävin laskemassa vakuutuksia pohjolan sivuilla. Taisi firma vaihtua.

27.7.2008 18:44

Joo koko vuotta tarkoitin, mulla on sellanen, että periaatteessa on seisonta-ajaton, mutta kuitenkin saa seisontaan, mutta vain "hyvän sään aikana", eli oisko huhti-elokuu-välillä ainoastaan, talvikuukaudet on "ilmaisia" joten seisonnasta silloin ei ole hyötyä...