Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

9.4.2010 13:15

Itse juuri eilen heitin pyörällä pienen lenkin(20km). Kovin nautinnollista se ei ollut kun käy koneen lämmettyä aika vahvasti kolmella. Toivottavasti on tulpasta, en jaksais tässä vaiheessa alkaa kaasareita katselemaan :P

Onkos Samzon tuo sun kuvissa oleva perälaukun teline alkuperäinen vai mistä hommattu? Tarvis itsekin jostain tuommosen.

Galleriaan laiton parit kuvat, pääasia nyt että hoitaa kesän ajot.. :D

15.4.2010 15:29

Kymppi_ kirjoitti:Onkos Samzon tuo sun kuvissa oleva perälaukun teline alkuperäinen vai mistä hommattu? Tarvis itsekin jostain tuommosen.


Oli pyörässä kun sen ostin. Ei kyllä taida olla ihan Suzukin osa vaan joku tarvike.

20.4.2010 16:21

Tänään tuli ekat metrit ajettua. Vielähän tuo kulki eteenpäin. Vielä ei päässyt kunnolla ajamaan, kun menin rikkomaan hienon Bonaquapullosta tekemäni bensan syttötankin, josta saa bensaa kaasareille kun niitä synkronisoi. Joutui tekemään uuden ja tiivisteenä käytin siinä moottorisilikonia joten joutuu odottelemaan sen kuivumista huomiseen.

Huomenna sitten toivottavasti ekalle kunnon ajolenkille.

10.5.2010 13:15

Kävipä pikku haaveri sussulle kun olin lauantaina säätämässä pyörää. Kone sammui kuin veitsellä leikaten jonka jälkeen ei enää suostunut pyörittämään konetta. apuvirralla sain koneen vielä hetkeksi käyntiin jonka jälkeen sammui ja ei kone enää pyörinyt. Epäilin että jako oli mennyt sekaisin ja koneessa täystuho. Aloin sitten konetta purkamaan ja venakopan irroituksen jälkeen syyllinenkin selvisi. Ventiilin säätöruuvi oli lähtenyt irti ja pudonnut pois. Mutteri oli vielä kannen päällä mutta ruuvi oli päässyt koneesen. Kampuran rattaan ja nokkaketjun välistä löytyi melko pahasti ruhjoutunut ruuvi. Koneen purin niin pieneksi kuin mahdollista. Nokat ja seuraajat kaipaisivat hionnan+nitrauksen. Männät ja sylinterit näytti melko hyviltä. Tarkoitus olisi tehdä budjetti korjaus eli mahd halvalla. venttiilit läppään itse ym ym. Onni onnettomuudessa oli että nokkaketju ei mennyt poikki tai hypännyt. Yksi lenkki oli murtunut nokkaketjusta joten melko lähellä oli täystuho. Tälläistä tällä erää. Ajot siirtyy myöhemäksi. Jos jollain on sussun koneeseen osia niin saa tarjoilla. tiivistesarja, männänrenkaat, nokat+seuraajat on hakusessa.

10.5.2010 17:07

Voi kehveli. Onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin. Oli kyllä mahdollisuus koneen täystuhoonkin. Itsekkin olen useasti miettinyt venojen säädön jälkeen, että tulikohan ne kaikki säätimet kiristettyä kunnolla.

Männänrenkaat ovat sikahintaisia suomesta ostettuna. Jossain tässä ketjussa niistä on enemmänkin juttua, kun metsästelin omaani. Toivottavasti saat pyörän nopeasti kuntoon. Ajokelitkin alkaa pikkuhiljaa paranemaan. 8)

10.5.2010 21:01

Tänään saatiin viimeiset katteet väriin. Tarkoitus olisi niputtaa alakerta tällä viikolla ja heti kun osat tulee koneistamosta niin sitte loppu patti kasaan. nyt mennään tällä kaavalla:sylinterit hoonataan, kansi plaanataan ja uudet tiivisteet+stefat, toiset parempi kuntoiset nokat haen huomenna. korjaus pitäisi tulla pikkasen reilu 400e maksamaan kaikkiaan. varmaan 2 viikon sisällä pitäisi ottaa savut koneesta. Tulin siihen johtopäätökseen että koko moottorin voisi uusia jos kaiken kuluneen haluaisi korjata joten nyt tehdään tällainen ratkaisu ja toivotaan että pari kesää pyörä toimisi tämän jälkeen.

23.5.2010 19:08

Päivitellääs tilannetta. Moottori on nyt pää piireteittäin kasassa. Huomenna vien 2 nokkapukkia koneistamoon kun ovat kierteet niin huonossa hapessa. kierrehän on 7mm joten melko hankala. Duunista olisi 6 ja 8mm korjauskierteet löytyny mutta ei 7 mm. Koneistamossa varmaan täyttävät vanhat kolot ja sitte reiän poraus+kierteet. Toivottavasti saisi pikaisesti hakea pois että saa pyörän nippuun. Melko helppo on kyllä toi kone kasata vaikka alkuun se vaikutti melko hankalalta. Yksin niputin koko koneen kun kaveri teki oharit lauantaina. Lisä käsiparista ei kyllä olis haittaa ollut. tässä vielä linkki kuvaan joka kertoo melko hyvin miten lähellä TÄYSTUHO oli.

http://www.aijaa.com/v.php?i=6233197.jpg

26.5.2010 23:24

Tänään sain sussun tulille. Kaikki pytyt lähti heti mukaan ja käyntikin tasoittu melko nopeasti. Pyörä on ajovalmis kunhan vielä isot sivukatteet, etuvilkut ja visiirin laittaa kiinni. Ajo kelejä odotellessa :D

27.5.2010 16:03

Nopeasti sait korjattua! Hieno juttu. 8)

Itellä about 2800km takana tänä kesänä ja pyörä toimii hyvin. *koputtaa päätä*. Kahvanlämmittimet ovat paras lisävaruste tähän asti hankituista. Tänäänkin Kotka - Imatra väli ja +10°C.

Re:

12.7.2011 15:05

Lei6 kirjoitti:.... poistin tulpat, ja lyhyen koeajon jälkeen vaikutus oli positiivinen, paikoillaan on dynojetin suutinsarja ja yoshimuran (750:n ärrän) 4-1 putkisto, ongelmana on ollut nyökkääminen pieniltä kierroksilta kiihdyttäessä, mutta nyt se oli poissa :)
pitää kaydä ajelemassa pitempi rundi niin saa vähän enenmmän perstuntumaa muutoksesta.


Lainataan vanhaa juttua, olen omaan pyörääni suunnitellut putkiston vaihtoa.
Samanikäiseen gixxeriin näyttäisi löytyvän enemmän putkistovaihtoehtoja kuin f-malliin, käyvätkö nämä suoraan myös f:n?
Oma pyörä siis -89.

Re: Suzuki GSX 750 F 89-97

8.8.2011 3:24

Missä liene vika ku -93 gsxf pukkaa öljyä ilmasuodattimen koppaan. Ajon jälkeen rupee heti tippasemaa öljylätäkköä pyörän alle. Ehkä max. ruokalusikallinen tulee ja lopettaa sitten. Mittarin mukaan ajettu 33tkm. Tyhjäkäynnin kanssa ongelmia myös niin liittyneekö samaan vikaan..?

Re: Suzuki GSX 750 F 89-97

9.8.2011 18:08

kalle_k kirjoitti:Missä liene vika ku -93 gsxf pukkaa öljyä ilmasuodattimen koppaan. Ajon jälkeen rupee heti tippasemaa öljylätäkköä pyörän alle. Ehkä max. ruokalusikallinen tulee ja lopettaa sitten. Mittarin mukaan ajettu 33tkm. Tyhjäkäynnin kanssa ongelmia myös niin liittyneekö samaan vikaan..?


Oisko liikaa öljyä koneessa, jos kerta ulos asti työntää?

Jos ei, niin avaa se huohotinkoppa siitä venttiilikopan päältä ja kato mitä se on syöny. Ilmanputsaarista jos se öljy tulee, niin muualta se ei sinne pääse kuin tuosta huohottimesta.

Ja muistutus kaikille vanhojen F/R:n omistajille: GSX-R750,1100 '85-92, GSX600F,750F,1100F (Katana) '87-93 huolto-opas.

Re: Suzuki GSX 750 F 89-97

10.8.2011 23:22

Itse asiossa joo voi ollakki syynä. Nimittäin meni öljyä sen viivanni yli.. Saattas se olla asettumaan päin nyt, pitää seurailla.

Huohotinkopan sisältö on ok.

Re: Suzuki GSX 750 F 89-97

17.4.2015 21:46

Vähä lainaan topiccia, ku eikös noissa uudemmissa oo suunnilleen sama tekniikka? Tosiaan faijapuolen pyörässä ilmeni sellanen vika ettei jaksanu kylmällä koneella käydä kaikilla pytyillä, vaan paukku ja nyki ennen ku lämpes. Sitte se meni muutamaks vuodeks seoisontaa ja nyt ollaa sitä mietitty uudestaan, kun ei lähteny ollenkaa enää käymää. Tosiaan tulpat vaihettu ja kaasarit putsattu ni saatii käymään pariks sekunniks, mutta kävi ainoastaan 1 ja 4 pytyllä. Antaa aika satunnaista kipinää ilmeisesti 2 ja 3 pytylle joten oisko sytytyspuolassa vika? Olisko 1 ja 4 pytyille oma, ja 2 ja 3 pytyille oma puola?

Re: Suzuki GSX 750 F 89-97

17.4.2015 22:23

Puolat on tuon moottorin heikko osa. Vaihda puolat keskenään ja jos toimivat pytyt vaihtui niin vika löytyi