Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

11.4.2008 18:39

Nyt toimii kone kuin unelma. 200km lenkki takana. Pikkuse vilponen keli on. Mutta arvatkaa alkoiko vituttamana ku pihasta lähin ja alkoi 3km päästä prötäämään ja käymään vaa parilla sylinterillä. Käänsin kotia kohti ja viimisen 500m työntelin menemään. Ajattelin että käypä se kehnosti et taitaa olla karstaa suuttimissa ja ruuvailin ja väänsin suodatinta auki ja ei kulje bensa kaasariin, missä vika? Ja 15min funtsailtuani tuli mieleen, että onkoha tankissa sitä bensaa lainkaan? Ja arvatkaa vaan oliko? ei, tyhjää täynnä.

nyyppä vika, eli tankkaamattomuus :oops:

11.4.2008 19:53

hoh.

11.4.2008 20:12

Tuo kyllä hävettää HAHA. EI tullu mieleenkään että olis bensa vaa loppu. Vaan heti piti etsiä vikaa systeemistä. Kaipa se oli vähä niiku odotettavissa kun ei tuo tankin ja kaasareiden sisältö mikään mieltä kohottava näky ollut. Vaikka tulihan ne putsattua, mutta ainahan voi missata jotain.

11.4.2008 21:10

Niinhän siinä joskus käy, että se yksinkertaisin vika jää katsomatta "kun juurihan se katsottiin".

11.4.2008 21:23

Bonuksena uudelleen putsatut suuttimet :) onkin näppärästi tuossa. Saa kaasarit paikallaan auki kohokammion ja suuttimet pois. On sellaisella pikalukolla kiinni, ei ruuveja.

11.4.2008 21:41

sepä kätevää. Jawassa onneksi vain yksi kaasutin niin onnistuu yksinkertaisesti kaasutinta kääntämällä paikallaan. Imusarjassa ja ilmasuodatinkotelossa kumitiivisterengas joissa kaasutin kääntyy. Kaikki toiminnot tehty jonnekin siperiaan sopiviksi...

Se on kyllä piru kun sitä skeidaa kerääntyy kaasuttimiin. Ei meinaa lähteä kuin ultraäänipesurilla tai maalinpoistospraylla.

11.4.2008 21:45

Mulla oli tuosta tarvikeliikkeestä ostettua Carburetor cleaneria ja siinä kun ne ui vuorokauden, ni jäi puhdas alumiinipinta jälelle.

Ohuet kellertävät kerrostumat lähti pelkästään sillä kun sitä vain suihki, mutta yhdessäkin kaasarissa oli 4mm paksulti sellasta kovaa hartsia, niin se pehmeni sillä yön yli. Ja puutikulla karkea putsaus sen jälkeen ja sitten tuolla aineella huuhtelu.

Edit: Vaihoin tänään öljyt uudelleen. Oli vanhat muutama sata km ajetut jo aika kehnona. Kytkin alkanut pitämään melko hyvin jo. Eiköhän se tokene näillä uusilla öljyillä. 3,5l/vaihto.

14.4.2008 17:37

Kerroinko jo että en vaihtanut edes bensoja tankista, koska siinä ei ollut mitään vikaa! Sitä on kuulema vaan jokatoinen vuosi lisätty litra :) Sillä perusteella voi sanoa että 7 litraa oli alkuperäistä 10v vanhaa jälellä. Eli ei ne bensat huonone niin julmetun nopeeta kuten porukka luulee.

Tärkeintä on se että tankki on täynnä ja irti kaasarista. Nythän oon ajellu jo kolmatta tankillista, eli vanhaa ei ole yhtään jälellä. Tankkiin sekoitettu sellasta ihmelientä joka muka puhdistais suuttimia :P

14.4.2008 21:04

niin, kuivuessaan bensa kait jättää jotain kyönää tankkiin. Tiedä sitten, ainakin kun pesee jotain bensalla ja pensselillä, niin ei sinne pohjalle mitään kalvoa jää bensan kuivuttua.

14.4.2008 22:15

Ja sitä roinaa olikin kaasareissa paljon. Mutta se tosiaan vaatii sen että se pääsee kuivumaan ihan kunnolla.

15.4.2008 2:29

Sergey kirjoitti:Eli ei ne bensat huonone niin julmetun nopeeta kuten porukka luulee.

Vanha bensa olikin erilaista kuin nykyisin myytävä. Kyllä itsekin olen käynnistänyt mopon 12 - 13 vuotta tankissa seisoneilla bensoilla, ilman tilkkaakaan uutta bensaa, ja ilman mitään huoltotoimenpiteitä.

16.4.2008 19:04

Ei tuo sentää niin vanhaa ollut, oli kuitenkin muutoksen jälkeistä lisäaineetonta, rikitöntä ja fosforivapaata lyijytöntä Teboilin Terraa.

Toki se erilaista on, mutta ei niin erilaista kuin wanhat kunnon bensat.

13.5.2008 0:48

Tänään olikin sitten epäonnea matkassa. ALkoi nääs CB palamaan reissullaan :D Yks johto sulanut tankin alta, en viel tiiä mikä se on.

Samalla laitoin kokonaa uudet öljyt kaikkiin mun ajoneuvoihin. Siis aktiivisessa käytössä oleviin eli DT, CX, CB, Fude, 190E, 300CE, C220, 200D ja A4.

kaikkiin laitoin Mobil delvac MX:ää 60¤/20l. Kaveri siirtyi Teboilin palveluksesta Mobilille viimekuun alussa ja oli ihan pakko kysellä heti mitkä delvacit käy prätkiin. Ja hän sanoi seuraavaa:

Prätkän JASO luokitus on sama kuin autois API:t, mutta siihen on lisätty kitkakerroin tieto. Prätkis ei ole kytkinlisäainetta vaan niistä puuttuu kitkaa pienentävät lisäaineet kuten fosfori ja grafiitti, joita käytetään nykyaikaisissa voimakkaasti pesevissä ja longlife öljyissä. Mobilin tuotenimenä käytetään SuperSyn-kulumisenesto.

Samat luokitukset kun JASO MA ja korkeammat löytää purkista joissa on Allisson C4 ja Caterpillar TO-2 raskaan kaluston luokitukset. Näisä määritellään kitkakertoimet samalla tavalla kuin JASO:issa ja vaadittava taso on sama.

Mobilin prätkällä testaamia öljyjä on Delvac 1300 Super sarja, 1400 Super sarja ja MX 15w40. Muutkin raskaan kaluston öljyt käy jos vain em. luokitukset löytyy, mutta nuo on erikseen testattu prätkillä.

21.5.2008 18:10

Johdot korjattu. Puolan johdon kumiliitin oli hankautunut runkoa vasten ja puhki kun puola ollut väärässä asennossa. Virrat päällä se sitten suli. Mutta onneksi vain se yksi johto. Nyt uudet johdot ja mopo pajalla synkronoitavana ja uudelleen rengastettavana :) Kohta lentää!

21.5.2008 18:36

mälli?