Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki Z750S -06

1.3.2008 17:46

Sen verran tylsä päivä, että oli pakko alottaa tämmönenkin topic.

Elikkäs tän topicin aihe on tuo oma pikkuzeta, jonka nyt oon omistanut jo 2,5 vuotta.. Matkaa on kertynyt tuona aikana n. 19500km, ongelmia ei toistaiseksi ole ollut.. *kopkop*

Pyöränoston aikana olin kahden vaiheilla, ostanko nakun vai sitten tämän varttikatteellisen version, mutta jtnkin tartuin tähän monen mielestä helvetin rumaan laitokseen. Omaan silmään tuo varttikate sopii aikast hyvin ja varsinkin ajomukavuutta kate tuo melkoisesti nakuun verrattuna.. Mutta vaikka se omaan silmään sopikin hyvin, niin muutoksiahan voi aina tehdä. ;)

Eka muutos oli ketjusuojan vaihto, jonka suunnittelin alusta loppuun itse(kuvaa galleriassa) Seuraavaksi tuli tangon ja vilkkujen vaihto hieman edustavimpiin versioihin. Tangon vaihdon jälkeen ajamisesta on tullut entistäkin vakaampaa ja jokseenkin ajoasento on minulle nyt todella hyvä, vaikka tätä kokoa on siunaantunut sellaiset 192cm ja 110kg..

Pyörä taitaa olla niitä harvoja, jotka ovat olleet kuristettuja koko omistajan pikku-a -korttiajan.. Viime syksynä pyörästä revittiin kurit pois, kun kilometrejä oli mittarissa n.17000.. Tänä talvena pyörä sai itselleen Devilin Magnum -sliparin ja talvilomaillessa taittelin pyörään itse 1,5mm teräksestä uuden kilpitelineen sen alkup. mattotelinettä muistuttavan rakennelman tilalle, uuden ja vanhan ero näkyy tässä

Magnumin asennuksen jälkeen pyörän käynti muuttui melkoisesti, mutta myös säädöt tuntuivat menneen ihan vituilleen, kone paukutti _todella_ paljon.. Pari kk. sitten tilasin baldie racingiltä PCIII:n. Pyörään ei laitettu valmista karttaa, vaan siihen säädettiin dynon avulla uusi "ihan oma" kartta.. Tehoa pyörästä saatiin lisää 12hp ja 8Nm, joka oli säädön tehneen asentajan mukaan erittäin paljon pyörän vakiotehot huomioon ottaen (110hp/75Nm.) Teho/vääntökuopat saatiin niin ikään tasoitettua aika hyvin.. Pienellä koeajolla ehdin käydä tuossa viikko sitten ja huomasin pyörän luonteen muuttuneen melkoisesti, enää ei tullut esim. sitä pientä "miettimistä" kaasua avattaessa..

Muuta pyörälle ei vielä ole tehty.. Suunnitelmissa olisi huggerin ja bugin hommaaminen, mutta rahatilanne ei tällä hetkellä oikein anna myöden. Tällä hetkellä pyörä näyttää(ja kuullostaa) omasta mielestäni paljon paremmalta, kuin ennen "talvea." Nykykuosi on nähtävänä tässä
Jos jotakuta kiinnostaa, niin jonkinnäköistä ääninäytettä löytyy tästä

Kaikenkaikkiaan olen ollut erittäin tyytyväinen ÄssäZetaan, vaikka olen siitä pääosin negatiivista palautetta saanutkin.. Pyörä on mukava tiellä kuin tiellä, mutta erityisesti mutkateillä pyörän luonne ja hauskuus tulevat loistavasti esille..

Tulevia ajokelejä odotellessa ;)

1.3.2008 18:22

Mielestäni S on paljon komeempi juuri varttikatteen takia, matkapyörä kuitenkin on kyseessä.

1.3.2008 22:48

Kuulostaa mukavan kireeltä. :P

3.3.2008 10:59

En nyt tiedä onko toi mikään täysverinen matkapyörä? Kyllähän tuolla matkaa ajaa mielellään, mutta taitais sopivampi nimitys olla joku öö.. varttikatteellinen sport tms.. :D

-Makke-: Kyllä omastakin mielestä.. Tossa ei nyt kierroksia käytetty ko maks. 7000 asti.. Miltä mahtaakaan kuullostaa jossain 10000-11000 rundin kohdilla ;)

29.4.2009 13:34

Nostetaanpa tätäkin topicia.. Pyörällä kilometrejä takana nyt abööt 28tkm..
Muita muutoksia ei ole tullut lukuunottamatta alakatetta, joka tilattiin saksasta ja maalattiin omin pikku kätösin.. Lookki parantu mielestäni erittäin paljon ja nyt tuo miellyttääkin omaa silmää kaikista kuvakulmista. Kuvaa tuosta nykytilanteesta on Tässä

Kesän aikana on tulossa videota alastarolta ja luultavasti kemoraltakin.. Kuulee ja näkee sitten kunnolla, kun nuo hevoset jylläävät.. ;)

Hyvää kevättä ja alkavaa ajokautta kaikille tän topicin lukijoille.. =)

29.4.2009 18:31

Erittäin hyvältä näyttää tuo alakate :P

17.5.2009 16:02

Muutama juutuubbivideo vlopun radalle.com -päiviltä.. Ei mtn turhan kunnollisia lähtöjä, kytkintä säästäen ;D


22.5.2009 21:31

Ja Zeta lähti nyt sitten Raision Bikeworldiin vaihdossa vm. 2002 ZX12-ärrään.. Yhteisiä kilometrejä kertyi 28500km.. Sieltä saa joku hyvän pyörän itselleen...

9.6.2009 16:06

Muistatko vielä mitä makso kokonaisuudessaan ton PCIII:sen laittaminen? Siis ite boksin lisäks säädöt ym kulut.. Olis itellä kans halua saada vähän tasasempaa käyntiä, ja pamauttelee aika lailla myös.

Saitko jollain tutulla teetettyä vai ilman alennuksia:)?

10.6.2009 12:55

Pegaso125 kirjoitti:Muistatko vielä mitä makso kokonaisuudessaan ton PCIII:sen laittaminen? Siis ite boksin lisäks säädöt ym kulut.. Olis itellä kans halua saada vähän tasasempaa käyntiä, ja pamauttelee aika lailla myös.

Saitko jollain tutulla teetettyä vai ilman alennuksia:)?



Poksi oli about 280€ ja siihen asennus/säätö yht. n. 250€ Eli puolisen tonnia tuli maksamaan koko hoito.

Säätö tehtiin Powerbiken toimesta. Alennuksia ei ollut eikä myöskään mtn "sukulaisuus-alennuksia."
Eron huomasi kyllä selvästi pyörän käytöksessä tuon säädön jälkeen, suosittelen ehdottomasti.