Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Honda NSR 250R

26.2.2008 20:00

Ratavideota http://www.youtube.com/watch?v=DllsjNzRWoo

*VALMIS* katso sivu 2

Viime kesänä tuli kaksipyöräisten moottoriurheilua seurattua tiiviisti ja kun ensimmäinen kesä oli piikillä, tuli 4t sendalla käytyä Alastaron moottoriradalla muutaman kerran mutkittelemassa. Todella hauskaa oli, mutta 8kw teho ei vaan anna tarpeeksi. Serkku ajaa piikkisissä SM-tasolla ja itseä alkoi entistä enemmän kiinnostamaan RR. Tietenkin nälkä kasvaa syödessä ja isän tutulta tuli ostettua 25tkm ajettu Honda MC21 2T V-twin 250R NSR rekisterissä oleva, pientä laittoa vaativa moto. Kyseistä pyörää on tuonut maahan Lampinen Racing 2-3kpl ja pyörät ovat olleet tietääkseni ratakäytössä. Omallani oli kaaduttu, jossa meni etupäätä ja kylkeä hajalle. Edellinen omistaja oli isoimmat vauriot korjannut, kuten pumput ja paikkailut katteet

Kuva
Mukana tullut vanha valokuva pyörästä uutena

Ulkomailla kyseinen pyörä on todella suosittu ja laajasti ratakäytössä. Suomessa näitä pitäisi olla vain 2-3. Todella hyvä sivusto tarkempaan tietoon on http://www.nsr-world.com/

Kuva
Lähtötilanne

Projekti alkoi 14.2 kun sain pyörän talliin. Hiihtoloma sopivasti edessä, joten aikaa oli. Levitin irtonaiset osat lattialle ja nopean pyörän tutkimisen jälkeen totesin pyörän vm.90 250 R malliksi, jossa 92vm SP mallin rothmans racing väritys. Tekstit ovat myös kaikki japaniksi, kun pyörä on suoraan sieltä tuotu. Nsr-world sivustolta tulostin viritys ja säätöohjeita, joista ymmärsin, että pyörä on kuristettu 45hv:n. 3 johtoa yhteen kolvaamalla pyörästä saa 60hv:n täystehoisen. Enemmän kuin tarpeeksi itselleni.

Pyörän purkaminen alkoi irroittamalla katteet, vanteet, jarrut, ilmanputsari, pakoputket, jalkasijat ja kaikki muu paitsi, runko, iskunvaimennus, takaswing ja moottori saivat jäädä paikoilleen. Moottorille oli tehty 750e remontti 03/04 ja sen jälkeen pyörällä ei massiivisia mittarilukemia oltu ajettu. Likaa, kuraa, öljyä silti löytyi rutkasti ja tästä alkoi parin päivän hammasharjojen ja liuottimen runsas kulutus. Pyörän täyden pesun jälkeen tuli väkisin hymy suulle. Aloitin irtonaisten osien putsauksen ja öljyä löytyi näistä enemmän kuin irakista. Tehoputket olivat valmiiksi mustat ja hyvässä kunnossa ja alumiiniset äänenvaimentimen päälliset tuli kiiloitettua lähes peileiksi jälkeenpäin. Jarruihin vaihdoin uudet palat ja maalasin satulat mustalla, myös stormista tuli hommattua vanhojen kumiletkujen tilalle metallipunosletkut, jo pelkästään näön vuoksi. Ilmaus oli pirullista hommaa. En ennen ollut ilmannut ja pidin molempien etujarrujen ilmausruuvia samaanaikaan auki ja eihän siitä mitään tullut... Kun tajusin pistää yhden jarrun kerralla, meni aikaa noin puolituntia ja jarrut olivat taas hyvässä iskussa. Vaihdepolkimen akselin stefa on yleisesti huono kaikissa 250 nsr:ssä ja alkaa ajanmyötä vuotamaan, tämä vaihtui uuteen, kutenmyös ketjut ja rattaat. Kaikki mahdolliset nesteet tuli myös vaihdettua ihan varmuuden vuoksi.

Kuva
Hiihtoloman tulos

Pyörä on vielä jonkun verran vaiheessa. Katteiden hintavuuden takia en aio niille tehdä kuin vahapinnan. Etukatteen pleksi ja peilinpidikkeet olivat murtuneet ja poikki, joten päätin leikata murtuneet kohdat pois ja tein etukatteesta pyöreän. Lopputulokseen sain olla ihan tyytyväinen. Ajattelin GP250 tyylisiä katteita tyga performancelta, mutta ne voi ostaa vasta kauden jälkeen, kun kaatumisen riski on aina suuri ekoilla kerroilla. Eihän uusia katteita heti halua murjoa.

Vielä on pientä mainitsematonta fiksausta ja pistän hetimiten kuvia kun pyörä on omasta mielestäni radalle valmis. Kesän jälkeen sitten uusin bodyworkin ja teen tästä kisareplican liikennekäyttöön.

>Tästä lisää kuvia!<
Viimeksi muokannut Xamor päivämäärä 1.5.2008 23:13, muokattu yhteensä 5 kertaa

26.2.2008 21:13

ai jumankekkuli, meinasi tulla housuun, kun luin tekstiäsi. Tuossa olisi asennetta, honda 250 nsr :P

26.2.2008 21:17

Hitto ! Meinasin tuolilta tippua. nyt alko harmittaan kun rgv semmonen "massatuote" mutta onneks sekin muuttuu oman pyörän kohdalla pian juurikin tuon Tyga:n katesarjan avulla!! Äärettömän upea laite!!

26.2.2008 21:27

No voihan vihtori! Kaverin vanha pyörä! Hienoon kuntoon saatu harvinainen peli!

26.2.2008 21:32

Seeber kirjoitti:No voihan vihtori! Kaverin vanha pyörä! Hienoon kuntoon saatu harvinainen peli!


Tuo yläkuvahan oli uutena otettu , mutta hieno ilmeisesti kovaa vauhtia tulossa.

26.2.2008 21:48

Uuh, lääh, nam. <3

26.2.2008 21:54

Seeber kirjoitti:No voihan vihtori! Kaverin vanha pyörä! Hienoon kuntoon saatu harvinainen peli!


Jeps, Jussiltahan tuo tuli ostettua.

Tänään tuli risaiset etukatteet "huollettua" ja sain kuin sainkin ne edes kiinni! ja jopa tukevasti. Briteistä myös lähtee tulemaan tygan tappi-poljin-vipumysteerio http://www.jap4performance.com/images/l ... C21_28.jpg
Tulee tarpeeseen, kun vaihdepoljin akselin kiristyspalan hampaat ovat kuluneet pyöreiksi, jarrupoljin poikki, tapit eriparia ja oikeenpuoleinen alumiinikolmio hitsattu kasaan hieman vinosti.

26.2.2008 22:19

Mitäs tuollainen pyörä kustansi? ja pakko sanoa NAM. <3

26.2.2008 22:38

Xamor kirjoitti:
Seeber kirjoitti:No voihan vihtori! Kaverin vanha pyörä! Hienoon kuntoon saatu harvinainen peli!


Jeps, Jussiltahan tuo tuli ostettua.

Tänään tuli risaiset etukatteet "huollettua" ja sain kuin sainkin ne edes kiinni! ja jopa tukevasti. Briteistä myös lähtee tulemaan tygan tappi-poljin-vipumysteerio http://www.jap4performance.com/images/l ... C21_28.jpg
Tulee tarpeeseen, kun vaihdepoljin akselin kiristyspalan hampaat ovat kuluneet pyöreiksi, jarrupoljin poikki, tapit eriparia ja oikeenpuoleinen alumiinikolmio hitsattu kasaan hieman vinosti.

Oliko kalliskin tuo poljinsarja?

26.2.2008 22:42

Pyörälle hintaa 2500e ja mukana tuli tehoputket. Noh, kaikkiin tärkeisiin tarvittaviin osiin ja tarvikkeisiin meni n. 500e, tosin jotain ei niin välttämätöntä tuli myös ostettua. 3000e omasta mielestäni on ihan kohtuullinen rahamäärä tähän pyörään, enää ei tarvitse kuin hyvät katteet ostaa. Tehoputketkaan ei hirveän halpoja ole ja 750e moottoriremppa myös tasaa tilannetta.

Tehoputkista kysymys jos joku sattuu tietämään. Minkä valmistajan putkista voisi olla kyse? Itse löysin Honda RS:n vakioputket omaavan samaa näköä, ei tarkalleen, mutta katsoin vain HRC:n sivuilla ollutta uusinta mallia. Kuva omista: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/28620

Todella kevyet ja kisaiset äänet, mutta ei tavanomainen tehoputkilook

JP_89, Poljinsarjan hinta 145£ ja tuommoiset menevät melkein kirjeessä, joten 220-240e veikkailisin. Tuo vaihdevivun akseliin kiristävä osa olisi hondalta maksanut jo pelkästää 75e (kullasta varmaan tehty), erikseen vielä olisi pitänyt ostaa jalkatapit ja käteen olisi jäänyt vielä rikkinäinen jarrupoljin.

26.2.2008 23:32

Tsiisus, siinähän se unelma onkin.

Onkos 500cc näsäreitä tehtykkään? Sellainen jos olisi mahdollista kilvellisenä saada, niin joskus tulevaisuudessa se on pakko ostos.

26.2.2008 23:39

On tehty, kuten myös nelisatasta.

27.2.2008 10:38

Ompa nussakka vehe :) Täytyy olla vähä päästään vialla että "sortuu" 2 tahtiseen... siltä tieltä ei ole paluuta :D Hinta on tosiaan kohallaan suorituskykyä ajatellen. Laittelehan kuvia sitämukaa kun etenee.

27.2.2008 14:54

Xamor kirjoitti:Tehoputkista kysymys jos joku sattuu tietämään. Minkä valmistajan putkista voisi olla kyse? Itse löysin Honda RS:n vakioputket omaavan samaa näköä, ei tarkalleen, mutta katsoin vain HRC:n sivuilla ollutta uusinta mallia. Kuva omista: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... /cat/28620

Kovasti näyttävät Jollymoto / Jim Lomas -tyylisiltä ainakin vaimentimien kannalta.
Varmaksi en mene todellakaan sanomaan.. :P

27.2.2008 17:30

jusutus kirjoitti:On tehty, kuten myös nelisatasta.


Ei ole. Katukäyttöön. Radalle myytiin joskus V2 koneista 500:sta ja lähtöhinta oli yli 100000 euroa... Niitä on joskus vieläkin myynnissä jollain yksityisillä. Niin ja nelisatanen ei ole NSR vaan NS400R.


Hieno valinta pyöräksi. Nähnyt tämänlaisen yksilön joskus vuonna 1999 tai 2000 myynnissä jossain kuvallisessa ilmoituslehdessä. Siis Rothmanssin väreissä. Erittäin harvinainen laitos Suomessa ja todellakin onneksi olkoon valinnasta.

Pitää hienoa 2-tahti tekniikkaa tämä laitos sisällään. Putkista sen verran, että Jollyilta noi ei ainakaan hirveästi näytä. Ei vaimentimet eikä putket.
Putket näyttää itseasiassa aikapaljon vakioputkilta. Harvoissa tehareissa on saumat tollalailla. Onko kovinkin painavat noi? Vaimentimet näyttää aftermarket tavaralta.

Ootko muuten varma ettei tota oo muutettu täystehoiseksi?? Melkein kaikkihan noi on vissiin jälkikäteen muokattu. Jos on alkuperäinen muokkaamaton japaninmalli ei kulje lujempaa kuin 180 km/h :(