Elikkä tällästä tuli ensipyöräks osteltua. Mittarissa komeat 70tkm (vm- 89) ja rapiat, mutta moottorilla ajettu vain n. 10tkm(vm- 00). Kuvaa galleriassa. Pyörän ostin tälläkin foorumilla vaikuttaneelta henkilöltä, joka on muokannu ulkonäköä rankalla kädellä. Itselle jäi lähinnä sähköhommat ja muuta pienempää. Pienimuotonen projekti ollu tässä käynnissä.
Pyörässä on mm. itsetehty rekisterikilven valo. Myyjä totesi ettei sähköhommat ole hänen erikoisalaansa, eikä sähköjä tullut kateltua juurikaan ostohetkellä. Pyörä muuten ihan kondiksessa --> kotia ja säilöön, nyt koulujen talvilomalla oli enemmän aikaa sen kimpussa suhata.
Valehtelusta ei myyjää sen kummemmin voi syyttää, aikamoinen näky odotti penkin alla.
Jeesusteippiä siellä täällä, rautalankaliitoksia sun muuta. Em. kilvenvalo sai virtansa suoraan akulta ihan tykkänään, sekä kilvenvalon johdot oli osittain rungon ja satulan välissä hankauksessa ja puristuksessa. Takavalossa paloi jarruvalo normaalina ajovalona ja vilkut paloi yhtäjaksosesti. Ja eikun hommiin.
Takavalossa oli ihmettelemistä, mittaustulokset näytti joka toisella kerralla eri lukemia, joskus ei näyttäny mitään. Takavalon irrottaminenkaan ei ollut nopein prosessi, silikonitiivistettä kun oli käytetty vähintäänkin reilusti ympäri valoa. Takavalon irrottua ja auettua löyty piirilevystä kylmäjuotettu diodi, joka toimi syyllisenä. Uusi diodi väliin ja kaikki pelas, ei suurempaa hätää.
Vilkkujen ongelmaks selkis vilkkurele, joka ei jaksanut vetää kuin kerran. Lamppukuorma oli vääränlainen, takana ledivilkut ja edessä 10 wattiset halogeenit. Säätövastuksen kanssa tuli pelleiltyä jotta rele toimis oikein, mutta kokonaan uuteen releeseen päädyttiin. Uudella releellä ei lamppujen kuormalla ole väliä. Samalla vaihdoin ledivilkkujen tilalle minivilkut, jotka omasta mielestä näyttää asiallisemmilta.
Vielä kilvenvaloihin piti turvallisuussyistä sulake laittaa valon ja akun väliin, oikosulkusuojaks. Valon saa edelleen päälle milloin vain, ulkonäköseikkojen vuoksi.
Silikonitiivisteellä tiivistin takavalon, sekä kilvenvalon pleksin reunat, ettei kuravettä lennä sisälle. Samoin tulevana sessiona on takaiskarille tehdä jonkinlainen kuraläppähärpäke, nytkun takarengas heittää lahjakkaasti kaikki liat suoraan iskarille. Vasemman peilivilkun johto pitää myös vaihtaa, vanha kun oli kiristetty soiden. Eristeessä reikiä, jotka veti maihin useammassakin kohtaa.
Jänniteregulaattorin testaus vielä uupuu. Yleisesti kaikkea penkin alla siistitty, teippiliitoksiin kunnon liittimiä, johtoja siistimmin yms.
Kuvia ei eri "vaiheista" ole, niissäkun ei juuri kuvattavaa ollut
Tässä suurinpiirtein kaikki yksinkertaistettuna, aikaa kulunut tähän pisteeseen kolme päivää. Nytkun sähköt suurimmaks osaks pelaa, on peli suht tiekelponen
Kesää odotellessa.
Päivittelyä sun muuta myöhemmin.