Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Litra V2 Suzukia

20.1.2008 2:37

Alkukesästä kovan etsinnän jälkeen löysin tämän yksilön, hyvässä kunnossa ja mittarissa tuolloin n.8000km. Niin ja on vm.06. Tykkään pyörästä, mutta näin talvella teen siitä "oman näköisen", siis en ihan oman näköistä, rumahan se olisi kuin perkele. Eikä se haittaa jos joku muukin tykkää näkemästään(siis pyörän).

Kesällä 2007 modasin pyörää tekemällä pidemmät koiranluut, laskemalla etuputkia t-palan läpi, laskin penkkiä, sorvasin kaatumatatit runkoon ja etuhaarukkaan, tre, poistin tarrat, otin PAIR:in pois ja tein peitelätkät kansiin, takatelineen tatit ja varmasti jotain unohtui.

Edellinen omistaja oli asentanut perälle jonkin kilpitelineen(tehdas valmisteinen) ja Tellun vaihdesiirtimen, eli vaihdevivun liikkeet on lyhyemmät ja kaavion saa tarvittiessa toisin päin, sitten vielä fenda extenda, tuon sanominen tuottaa suunnatonta mielihyvää...

http://img253.imageshack.us/img253/5232/kesa2007oe7.jpg

Tallista kuvaa vielä vakiokuosissa:

http://img253.imageshack.us/img253/2227 ... stoaw3.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/2885/takafe7.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/2482/peraxp4.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/4044/keulaxq7.jpg

Riisuttuna:

http://img253.imageshack.us/img253/8093/riisutturs1.jpg

LSL:än t-pala ja matalin saman firman tanko. Tangonpääpeilit tein, mut nykyään jo suunnitelmat vaihtunu, nyt paikalla Kellermanin tangonpäävilkut.

http://img253.imageshack.us/img253/7954/tankoxf4.jpg

Paljon on tapahtunut näiden kuvien oton jälkeen ja laitan kuvia ja tarinaa kun haen kameran tallilta. Myös jotain tarinaa ajofiiliksistä myös voisi laittaa tulemaan. Jatkoa seuraa...

20.1.2008 12:45

Oijoi :P Kyllä pakko sannoo etttä ihan pirun nätti pyörä, silmäni sulivat ja kieleni kostui ja kaasu käsi rupesi armottamasti vaatimaan kaasukahvanliikettä täyskaasulle :) . .
Ite oon ollu pihkassa sv:n tohon uuvemman koppasempaan aina . .
Vanhempi koppa ei ollenkaa oikein lämmittäny minua, mutt toi aijaijai. . .

20.1.2008 12:47

Mitä tyylilajia edustavan meinasit tästä tehdä? Säilytätkö vanhan puolikatteen vai tuleeko keulille jotain ihan muuta? Siistin pyörän oot kyllä hankkinu. Tonnisesta v-koneesta lähtee varmaan kiva murinat :)

20.1.2008 14:06

Ohoh :O Olipas munakkaan näköinen vekotin riisuttuna

20.1.2008 14:28

RS-3 vaimentimet vielä kiinni, nii laite alkaa kuullostamaan jo joltain. vakiona kauhean tuhnu ääniltään (niinkuin kaikki pärrät nykyään). SV:hen tais mennä suoraan tellun vaimentimetkin kiinni..

mitäs tuolle perälle oli tehty? oliko sahattu lippa vaan raakasti pois ihan juuresta, vai oliko vakiovilkut jätetty paikoilleen?

20.1.2008 21:31

Depa kirjoitti:Mitä tyylilajia edustavan meinasit tästä tehdä? Säilytätkö vanhan puolikatteen vai tuleeko keulille jotain ihan muuta? Siistin pyörän oot kyllä hankkinu. Tonnisesta v-koneesta lähtee varmaan kiva murinat :)


Keulille tulee omaa tekoa oleva lasikuitumaski josta lisää tuonnempana. Tyylilajista en tiedä... Sähelletty SV? :P

Juha S kirjoitti:RS-3 vaimentimet vielä kiinni, nii laite alkaa kuullostamaan jo joltain. vakiona kauhean tuhnu ääniltään (niinkuin kaikki pärrät nykyään). SV:hen tais mennä suoraan tellun vaimentimetkin kiinni..

mitäs tuolle perälle oli tehty? oliko sahattu lippa vaan raakasti pois ihan juuresta, vai oliko vakiovilkut jätetty paikoilleen?


Tulee omatekoiset vaimentimet tai sitten TiForce:n kokoränni. Myös Yoshin 3/4 vois olla yks vaihtoehto. Epäselvää on venyykö talous putkistoon vielä tänä talvena.

Ei sahattu, vaihdettu lippa metalliseen jossa sitten nuo vilkut ja parkkivalo kiinni. 1,5mm levyä, hitsiä, rälläkkää ja lopputulos on ainakin omaan silmään parempi kuin lähtökohta ja helvetisti parempi ku orkkis.

http://img247.imageshack.us/img247/9000/1pera3ay0.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/5263/1perasp3.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/4962/1pera2rl4.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/3806 ... stozv0.jpg

Halusin säilyttää alkuperäismittariston ja sen kanssahan ei tarvikemaskit istuisi kunnolla, vaan mittarista tulisi "irrallisen" näköinen. Tein kiinnikkeet valoille ja mittarille ja aloin muovaamaan siihen ympärille sopivaa maskia muovilevystä, vaijerinkuoresta ja kankaasta. Hartsi kankaaseen kovetteeksi ja sisäpuolelle lasikuitua. Pakkelilla hain muodot ja kun pinta oli sileä maali ja lakka päälle. Tästä muotti ja muotista itse maski. Maskin ylälaita myötäilee mittariston muotoa. Pientä híomista maski vielä kaipaa ja sitten maali päälle+lakka. Myöhemmin kuvia pyörässä kiinni.

http://img247.imageshack.us/img247/7136 ... ikeeq9.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/1061/1muottixs8.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/575/1maski2bc2.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/1715/1maskihm2.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/9642/1lamppuvc6.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/1564 ... eetbw1.jpg

Tanko ja t-pala tosiaan vaihtui LSL:än valmisteisiin. Kuvissa vilkutkin paikallaan. Vaihdenäytön hommasin joka samalla toimii smart-tre:nä.

http://img247.imageshack.us/img247/9821/1lslxe7.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/4030/1tankoju5.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/7810/1mittarizv8.jpg

Syylärinkorkki oli katteen poiston jälkeen esillä eikä kovin viehättävä...

http://img247.imageshack.us/img247/9021/1ennento4.jpg
Jälkeen:
http://img247.imageshack.us/img247/1509 ... alktj7.jpg

Kaikki letkut vaihtui teräspunoksiin. Käyrät kiillotin(myös taka). Konetta täytyy viel vähän putsailla. Keulassa tapahtuu kaikenlaista...
http://img247.imageshack.us/img247/3940/1letkutlo1.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/8067/1kayratif6.jpg
http://img247.imageshack.us/img247/5139/1keulauy7.jpg

Seuraavaksi maskin maalaus edessä+paljon pientä hommaa. Jatkoa seuraa...

21.1.2008 9:57

Tyylilajilla meinasin, että tuleeko tästä niinkun faitteri :D?

21.1.2008 20:15

En nyt sanois... Tai no ehkä jotain siihen suuntaan. Katsotaan sit ku on valmis et mikä se o. :D

26.1.2008 0:46

-Makke- kirjoitti:Tulee omatekoiset vaimentimet tai sitten TiForce:n kokoränni. Myös Yoshin 3/4 vois olla yks vaihtoehto. Epäselvää on venyykö talous putkistoon vielä tänä talvena.

Mittailehan joutessas noitten vaimentimien kiinnityspulttien etäisyys. Kiinnostais tietää että sopiiko nuo hyllyssä olevat BOSin sliparit tuohon(kin?).

26.1.2008 23:29

Paljos tämmönen antaa tehoa?

26.1.2008 23:55

jusutus kirjoitti:Mittailehan joutessas noitten vaimentimien kiinnityspulttien etäisyys. Kiinnostais tietää että sopiiko nuo hyllyssä olevat BOSin sliparit tuohon(kin?).


En tietenkään muistanut mitata kun kävin pajalla... Mut reiät ovat neliskanttisessa muodostelmassa, neljä kaikenkaikkiaan. Ei varmaan kerro mitään, pitää mittailla kun seuraavan kerran käyn pajalla.

WPWW kirjoitti:Paljos tämmönen antaa tehoa?


120hv/9000rpm ja 102Nm/7200rpm. Keskikierrosten vääntö on parasta nannaa... Vitun talvi.

Koeistutin maskia. Omaan silmään näyttää hyvältä paitsi että maskin sisälle täytyy tehdä jonkinlainen peitelevy peittämään umpioita+johtoja. Kuvissa ei ole lyhyet päällä, vaan salama valaisee vasemman umpion.

http://img134.imageshack.us/img134/8646/maskihb3.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/663/maski2ap7.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/6374/maski3gw0.jpg

Pieni pintahiominen ja päälimaali+lakka. Matta pohja ei oikein kuvissa hahmota muotoa.

Seuraavaksi tilaukseen menee mitä ilmeisemmin hugger ja jotain muuta mukavaa.

Paljon olisi mitä haluaisi tehdä, vaan ei aika eikä rahat riitä kaikkeen. Hienoimpia pyöriä ei yhdessä talvessa kuitenkaan rakenneta. :P

27.1.2008 11:56

Kiitettävän kunnianhimoinen projekti, jossa pääinsinööri ei selvästikään ole aivan peukalo keskellä kämmentä syntynyt! Siitä, oliko alkuperäinen etumaski tulevaa parempi, voidaan olla montaa mieltä. ;)

27.1.2008 16:07

Erittãin onnistunut maski!

27.1.2008 16:42

Hyvän näköinen tuli maskista, minkä värinen tulossa? musta?

27.1.2008 20:43

Ride_to_live kirjoitti:Kiitettävän kunnianhimoinen projekti, jossa pääinsinööri ei selvästikään ole aivan peukalo keskellä kämmentä syntynyt! Siitä, oliko alkuperäinen etumaski tulevaa parempi, voidaan olla montaa mieltä. ;)


Kiitokset! En nyt kilpailekkaan tehtaan kanssa vaan teen jotain omaa joka eroaa näistä b-edge:istä ja mörkömaskeista... Siitä onko tuo parempi voi todellakin olla montaa mieltä.

Kangas kirjoitti:Hyvän näköinen tuli maskista, minkä värinen tulossa? musta?


Maskista tulee saman graffitinharmaa kun pyörä muutenkin on. Mustana ehkä erottuisi liikaa...