Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Cbr 600 F2

14.1.2008 18:47

Elikä ensimmäisen ison pyörän olen nyt hommannut kevarien jatkoksi. Hondaan päädyin vähän olosuhteiden pakosta, halpoja 25kw rekisterissä olevia pyöriä kun ei paljoa ole kaupan. Mutta ei tietenkään kaduta yhtään, kyllähän Hondalla on hyvä maine.

Kyseessä on siis -91 vuoden Cbr, joka on tuotu Amerikasta Saksaan ja sieltä Suomeen. Edellisellä omistajalla pyörä oli ollut pari vuotta. Koska Cebari on Amerikasta lähtöisin on siinä mailimittari, ja maileja on nyt kertynyt 45 tuhatta (jotain 70tkm). Mitään vikaa ei ole, mitä nyt paikattuja halkeamia katteissa. Edellinen omistaja oli vaihtanut nokkaketjun kiristäjän, joten siitäkään ei pitäisi olla huolta vähään aikaan. Myöskin väritys on Suomessa harvinainen, näitä on vanhan tiedon mukaan tällä värityksellä 5 täällä.

Itsellä ei ole mitään suuria modauksia mielessä, ehkä osa alkuperäisistä tarroista saa lähteä :D. Ja tietysti jotain muuta änkkää voisi laitella kiinni. Kuitenkin budjetti asettaa rajoja isommille muutoksille. Vanneteipit on myös hankintalistalla.

Ja jos kiinnostaa speksit tästä pyörästä niin niitä voi kattella tuolta: http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... 2%2091.htm

15.1.2008 19:38

Hyvän pyörän oot valinnut! Itellä on samanlainen, tosin figteriprojekti. Jos on pelkkä nokkaketjunkiristäjä vaihdettu niin voit joutua vaihtamaan ketjunkin. Näin kävi itellä. Ei muuta kun kevään odotusta, kyllä se sieltä tulee!

17.1.2008 0:48

Tervetuloa vaan kerhoon!
Loistavan pelin olet hankkinut, sillä tuon ikäisistä pyöristä jamahoista paukkuu vaihdelaatikot rikki, ja kawoista palaa imupuolen venttiilit kiinni. CBR F2 on oikeastaan ainut vaihtoehto 90-luvun alun pyöristä... :)
Itelläni on F2 '94.

Ei kukaan muuten tiedä kuinka saa kaasuvaijerit sillai irti että ne pystyis rasvaamaan? Pitääkö irrottaa alhaalta asti ne vaijerit(2kpl haarautuu neljäksi, eiks je?)? Toinen probleema on kuinka kaasukahvan sais irti... Ensimmäistä kertaa tässä huollan iso pyörää niin vähän on sormi välillä suussa :D

http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=3
Ja tässä hyödyllinen linkki kaikille Hondan omistajille jotka ei nuku jakoavain tyynyn alla... :D

20.1.2008 0:47

Hyvä valinta ;)

20.1.2008 14:36

Gleb kirjoitti:
http://www.honda.brandt.fi/mp/ohjekirja ... =class&a=3
Ja tässä hyödyllinen linkki kaikille Hondan omistajille jotka ei nuku jakoavain tyynyn alla... :D


Kiitti, olinkin jo ettiny tuollasta :D. Taas kannatti muuten kilpailuttaa vakuutukset. Nyt halvinta oli ifisssä noin 400 euroa/vuosi.

24.1.2008 17:36

irual kirjoitti:
Kiitti, olinkin jo ettiny tuollasta :D. Taas kannatti muuten kilpailuttaa vakuutukset. Nyt halvinta oli ifisssä noin 400 euroa/vuosi.


Onko siulla pyörä 25kW papereissa?

24.1.2008 20:23

Gleb kirjoitti:
irual kirjoitti:
Kiitti, olinkin jo ettiny tuollasta :D. Taas kannatti muuten kilpailuttaa vakuutukset. Nyt halvinta oli ifisssä noin 400 euroa/vuosi.


Onko siulla pyörä 25kW papereissa?


Joo ihan iän puolesta pitää olla ja säästäähän noissa vakuutuksissakin sievoisen summan :D

Mitäs muuten olette mieltä kannataisko jotain tarroja repiä irti? Photoshopin mukaan olis hienoin kun pinkit tarrat sais kyytiä. Toisaalta pyörä ei olis enää alkuperäisväreissä sen jälkeen :(

24.1.2008 22:58

Noin vanhasta pyörästä kun repii tarroja, voi maali olla niitten alta aivan eri väristä kun ei ole haalistunut :S Muuten kyllä pinkit vois ottaa pois, jos ei alkuperäisyys ole niin tärkeää.
OT, huomen meen ite tekemään kauppaa isommasta pyörästä :)

25.1.2008 11:51

just toi on riskinä että sieltä tulee joku yllätysväri :D toisaalta täysin yksivärinenkin pyörä on aika laimee... ja ite ainakin tykkään oman hondan 90-lookista! ei kannata alkaa 90-luvun moposta tuunaamaan 2000-luvun näköistä ellei todella ole rahaa ja aikaa sen tekemiseen, sillä jos budjetti on 50e ja aikaa 3 tuntia niin aika velho pitää olla että ei tule typerän näköistä viritystä :D ei se pesän saaminen pelkästään moposta ole kiinni, siitä tässä kuitenkin on taas kyse ;)

25.1.2008 16:22

Gleb kirjoitti: ei se pesän saaminen pelkästään moposta ole kiinni, siitä tässä kuitenkin on taas kyse ;)


Sussa on selvästi psykiatrin ainesta :D No jääkööt sitten ihan orkkis kuntoon väritys.

31.1.2008 21:05

oikke oikke!

3.2.2008 12:55

Ite kans hommasin kyseisen pyörän syksyllä ekaks pyöräkseni. Reilu 40000km mittarissa. Tiedä noista kilometreista sitten, mutta mikään ei kyllä viittaisi siihen, että olisi ajettu enemmän.

Täysin orggis kunnossa ja hirmu siistissä kunnossa päällepäin ikäisekseen, joten en mene pistämään noin alkuperäiskunnossa olevaa pyörää pilalle millään epätoivoisella fighteriyrityksellä.

4.2.2008 13:30

Olet kyllä ihan oikeilla jäljillä. Jos haluu fighterin niin sillon kannattaa varata ainankin se parisataa tuntia aikaa ja rahaakin aika tukko. Orkkiskunto on ihan näppärä, tietty kilpitelineen voi keventää ja putken vaihtaa tms. kosmetiikaa tehdä... Itellä on bolt-on vaimennin, mutta orkkiskäyrät. Kilpitelinettä oon miettiny jos keventäis, ja tankinsuojus pitäis vaihtaa... :P

10.2.2008 18:18

Sanokaapas muut pc-25 kuskit paljonko teillä vie sataselle?
Itellä on kulutus noin 5,5l/100km. Liekkö paljon vai vähän normaaliin CBR kulutukseen verrattuna?

10.2.2008 20:24

Gleb kirjoitti:Sanokaapas muut pc-25 kuskit paljonko teillä vie sataselle?
Itellä on kulutus noin 5,5l/100km. Liekkö paljon vai vähän normaaliin CBR kulutukseen verrattuna?


Mähän en ole vielä ajanut olleskaan tuolla, että en osaa sanoa. Mutta kuullostais äkkiseltään ihan keskivertokulutukselta. Keväällä voin sitten kertoo ton mun janosuudesta. Myyjä puhu mulle että olis neljän ja puolen luokkaa, mutta en tiiä oliko vähän myyntipuheita :D