Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
24.12.2007 21:51
Joo'o, kai se täytyy munkin vähän jotain tarinoida tänne. Eli tommosta pyörää kattelin tossa keväällä, ja pitkään oliki myynnissä eräs yksilö, monta kk mutta en voinut ostaa kun ei rahaa ollu vielä. No, kesäkuun palkan saatuani soittelin myyjälle ja kertoi myyneensä edellisenä päivänä. No joo, eihän siinä auttanu kun odotella että joku haluaisi pyörästään luopua. Kuukauden perästä sitten tuo sama pyörä tuli uudelleen myyntiin, uudella omistajalla. Eikun katsomaan ja sen sitten ostinki.
Ostokunnossa pyörä oli helvetin ruma sekä kulutusosia oli paljon vaihtoa vailla. Jostain syystä pyörässä oli myös osa puutteita, ikäänkuin joku olisi ruuvaillut huvikseen osia irti. Noo, muovien uudelleen maalauksen, keularemontin, tangon vaihdon, penkin verhoilun, takaiskari huollatuksen yms sekä lukuisten puuttuvien osien oston jälkeen pyörä oli siedettävän näkönen ja sillä jonkun verran tuliki sitte ajeltua ennen paskakelejä.
Tässä olisi nyt talven aikana tulossa jotain, rungon ja joidenkin hilppeiden maalaus uudelleen, supermotot alle, sylinterille pitäs keksiä jotain koska nykyinen on putkitettu, ja kanavat sen johdosta aivan kamalat, varmasti tehohävikki on yli 5hp, joka ei tietenkään tämmöseen räppäilypeliin sovi kuvioon. Todennäköisesti saan yhden käytetyn sylinterin ja uudelleenpinnotutan sen. Ulkonäölle tuskin teen smotojen+etuloksun vaihdon lisäks muuta, ehkä takalokarille jotain jos on pitkän näköinen. K&N kartioputsarin saatan hommata, saa vähän kevyemmän ilmeen ilman putsariboxia.
Tekniikkapuolelta löytyy pro-circuit putki ja jonkun itsetekemä vaimennin, voi olla että ostan pro-circuit änkän ton nykysen tilalle. Jonkun lähteen mukaan pitäs tolla putkella irrota 52hp, tiedä sitten paikkansapitävyyttä.
Edistyminen tulee olemaan varmaan hitaanlaista, tosin kevääksi tietty valmiiks. Kuvia tulee vasta kuhan peli on kasassa.
Ja jos jollain on about tän ikänen 125/250 rm ja on osina luopumassa siitä niin joillekkin osille vois olla kiinnostusta. Joten yv:tä jos näin on.
25.12.2007 0:26
Olen kauan aikaa ihmetellyt tätä suzukia kylläkin.
Mutta ei tästä kuvaa sattumoisin ole?
25.12.2007 0:31
Eipä oo antaa nytte, ei oo tullu napattua yhtään. Mutta siis, samannäkönen kun -90 rm 250, tässä vaan valot, elikkä siis enskaversio, ja tietenkin kilpi roikkuu perässä.
25.12.2007 2:12
vaiha ny se kauhee maski
25.12.2007 2:16
Enpä taida, omaan silmään sopii aika mukavasti. Sen lisäks hyvä valoteho kun on lasinen umpio. Muutenkin, jonkun uudemman näkösen maskin laitto ois vähän tyylirikko verrattuna pyörän muihin muoveihin, ja niitä taas en aatellu lähtee vaihtamaan.
25.12.2007 3:39
LAITA KOTARIN MASKI !!!!111!11ONEONE!!11
Varmasti tyylikäs alumiinin värisillä smotoilla <3
ja osta sit vaikka ufon smoto lokari miellummi ku polisportin sm.
Laitas vähän kuvia kans!
Viimeksi muokannut -jokke- päivämäärä 29.5.2008 23:32, muokattu yhteensä 1 kerran
25.12.2007 11:55
Kiinnostavan kuullonen pyörä, en itse ole koskaan edes tiennyt että tuollaista monstereita on olemassa!
On tuo sukisuki nyt huomattavasti hienompi ulkonäöltään kuin samassa sarjassa painivat 250 gs:ät.
Innolla odottelen kuvia yms
25.12.2007 13:25
Elä nyt hemmetissä sitä maskia ainakaan vaihtamaan mene, jos on vähänkään sen näköinen kuin muistelen niin sopii pyörän tyyliin.
Ja käsittääkseni et ole tästä tekemässä mitään tuninkihirviötä, mikä on pelkästään hyvä juttu
.
25.12.2007 14:25
Juu ei tosiaan mitään tuninkia sen kummemmin tulossa, motot alle ja etulokari vaihtoon. Tuon lokarin löytymisen kanssa vaan on vähän ollut ongelmia, oikeastaan sopivaa en oo vieläkään löytäny. Kun pitäs sopia noihin alkuperäsiin muoveihin.
Ketjulinja vaan saattaa noiden motojen kanssa olla ongelmana, voipi olla että joutuu siirtämään jotenkin, koska nykyisellään mittailin niin 140 levee nakki vois mennä ketjua hipoen paikalleen. 150 leveen kun sais niin oisin tyytyväinen.
25.12.2007 16:38
Sahaa suzukin alkuperäinen etulokis lyhemmäksi,siitä tulee paremman näköinen kuin noista tarvike lokiksista,tai jos oikein haluut nähdä vaivaa hommaa jenkeistä cycra supermoto lokis.
Viimeksi muokannut leppape1 päivämäärä 6.3.2009 16:31, muokattu yhteensä 1 kerran
25.12.2007 21:55
no ainakaa se jannen loksu ei fittaa vakiomaskin kaa..
28.12.2007 19:14
Itellä oli muutamia vuosia sitten -91 mallinen rmx. Ite en vaihtanut 17" vanteita vaan laitoin sileet kumit alle. Etulokarin,takalokarin,sivunumerokilvet laitoin 04 rm suzukista.Takalokaria varten joutui takarungon lokarin kiinnikkeitä vähän muuttaa mutta kyllä kannatti ulkonäöllisesti.Asialliset valot lyötyi sillon allrightista.
Mutta kadulla hirveä peli.Ajoin kuukauden ja myin pois.Kyllähän se kulki ja keuli ihan ok mutta ei tommosella 2-t kilpakäyttöön suunnitellulla laitteella toi normiajo onnistu.Se menee tukkoon köröttelyssä ja seuraavan kerran kun pitäs mennä se rötää hetken ja sitten keulii.. Aamuruuhkassa aika rasittavaa..Ja tuppaa muuten tärisemään..
Toi on kaasupohjassa tyhjä tie laite.
29.12.2007 0:49
Mjoo no kuka sitä tälläsellä käyttöajoja ajeleekaan. Kyllä mä sillä jonkun tonnin vähän päälle tossa ajelin syksyllä, nappularenkaat nyt tietty laski vähän fiilistä, tosin sileet renkaat kisaenskaan on jo jonkinnäkönen häväistys. Mutta siis, kyllähän se silleen vetään tukkoon jos pitkään tasakaasulla ajaa, mutta senpä takia pitää välillä aukasta sitä kaasua.
Muoveja en oo aatellu vaihtaa, meinaan vakionakin ihan ok näkönen peli. Useesti kun noita toisen pyörän muoveja laittaa niin tulee vähän semmonen patentin näkönen, aina irvistää jostain jne. Riippuu tietty paljon tilanteesta, voihan ne saada sopiin siihen nätistikki.
Ja muuten, nelaripyörää ei mun nimistä todennäkösesti tuu ikinä löytyyn.
15.1.2008 22:37
Mjoo elikkäs vähän päivitystä tännekkin. Ostin tossa sylkän ja takajarrusatulan risan tilalle. Sylinteri vaatii pinnoituksen joka olikin jo tiedossa, lähdössä siis tod. näk. snellman racingin kautta hollantiin. Pientä miettimistä aiheutti sylinterien hieman erilainen ulkomuoto, paikoilleen käy jne. Myyjän mukaan sylinteri on 91 mallista ja itellä siis 90. Erot huomattuani kattelin sitte suzukin varaosa räjäytyskuvia ja totesin että oman pyörän sylinteri on 91/92 mallinen, ja tuo jonka ostin on 89/90. Eipä siinä mitään, pakoaukonsäädin käy paikoilleen, kanavat samat, mutta pakoaukonsäätimen vivuston koppa on eri, samoin sylinterikansi, elikkäs pitää nuo hankkia, myyjälle jo laitoinkin viestiä josko sillä olis noi osat vielä.
5.2.2008 23:17
Mjoo lähti tossa erinäisiä hilppeitä maalaukseen, kunhan tulevat niin takaswingin+linkut ja keulan voipi melkeenpä heittää kiinni ym. pientä kasailua.
Sylkän myyjä on jostain syystä lopettanut vastailun sähköposteihin ja numeroa en tiedä. Ei viittis tota uutta sylkkää lähettää hollantiin pinnotettavaks ennen ku on siihen sopiva kansi kädessä. Noo, katsotaan mitä käy.
Sitten, ilmeisesti joudun siirtämään ketjulinjaa tai tyytymään suht kapeeseen takarenkaaseen (140?). Takarattaan siirto onnistuu suht helpolla, mutta kenelläkään hyviä ideoita eturattaan siirtoon? Tosin, eipä tuohon muutenkaan kovin leveetä rengasta saa kun ketjua ei nykysestä enempää kun 5mm kärsi siirtää, eikä swingikään mikään leveä ole. Kattoos nyt mitä tekee, pitää mittailla tarkemmin kunhan saan keskiöt maalauksesta sekä uudet rattaat+ketjut jne.