Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.4.2008 17:31

Kuva

Näyttää kevyesti jammulta. Huggeri paikallaan näyttää tasoittaa vähän tota perän ja keulan kontrastia

15.5.2008 22:37

Kuva
http://img.photobucket.com/albums/v606/ ... C04973.jpg

Tässä mennään. Kohta otetaan savut

16.5.2008 17:15

Siisti väri.

30.6.2008 22:30

http://smg.photobucket.com/albums/v606/ ... V05127.flv

Siinä se nyt pörisee. Kohta pääsee ajamaan

Re: 900 rr-t

1.7.2008 22:11

Ketjut löysällä :P

4.7.2008 16:56

teude kirjoitti:Ketjut löysällä :P

Joo ne on jo kiristetty. Ja täytyy sanoa, että kyllä työntää ...

4.7.2008 21:44

Ajovideota odotellessa! ;)

5.7.2008 18:40

Voi juma mitkä murinat! Minun korviini tuo blade kuulostaa paremmalta kuin ghostriderin busa.

Varmaan kannattaisi hankkia varashälytin tai vähintään kaarilukko.

Onko vielä tietoa miten paljon mahdollisesti teho kasvoi tuon turbon myötä?
Aiotko ajaa tällä yli vuoden vai kuulutko porukkaan joka rakentelee pyörää ja sitten melko pian myyvät pyörän pois, sitten ostavat toisen pyörän ja sama juttu?
Pyörän VM?

6.7.2008 11:04

Jos uudet männät ovat vakiopuristuksilla, niin yksinkertaisella laskukaavalla 0,5 bar ylipaine = 1,5x vakioteho. Internetistä nopeasti löytyi 125hp vakiokoneesta, eli siellä 187hp hujakoilla mentäisiin, kunhan vaan soppa on kohdallaan.

Pärrien koneet kestävät kyllä yleensä 0,8-1bar ahtoja, ainakin jonkin aikaa. :)

6.7.2008 11:47

Mutta käytännössä ei taida kuitenkaan tehonlisäys mennä aivan noin? Tai siis 0,5baarin ylipaineella teho kasvaa siihen n.150%, jos virtausnopeus on 150% vrt ennen. Kuitenkin virtausvastus kanavissa kasvaa yleensä kun painetta lisätään, joten se ei ole aivan niin yksinkertaista. Vai olenko väärässä? Eli ei se välttämättä auta vaikka kestäisikin 2baaria, ja sen verran työnnettäisi ahtoja sinne, jos virtaavuus ei riitä. Ja kyllä niistä vakiokanavista tulee "pullonkaula" jossain vaiheessa. Toki kannen voi portata jne., mutta se isojen tehojen saaminen vaatii paljon ammattitaitoa ja tietoa. :roll:

En nyt toki tällä isojen tehojen ottamisella tarkoittanut sitä, ettei bleidin vakiokansi/kone virtaisi hyvin noilla 0,5barin ahdoilla. Penkissähän ne tehot näkee, vakiopyörien tehoilmoituksissakin kun on suuriakin heittoja suuntaan tai toiseen, niin tarkkoja teholukemia on vaikea arvioida.

6.7.2008 13:45

No käytännössähän se ei todellakaan mene noin, mutta tuo olikin vain yksinkertainen laskukaava. :) Pitää kuitenkin suht hyvin kutinsa alle barin ahdoilla.

Vaparikoneessahan tilavuushyötysuhde heikkenee koko ajan kierrosten noustessa (venttiilien aukioloajat vähenevät, kun samalla tavaraa pitäisi mennä läpi enemmän) ja ahdin kompensoi tuota tehokkaasti.

6.7.2008 18:31

Tarkoitus olis ajaakkin pyörällä. Vielä kun sais lämmöt kuriin niin pääsis kunnolla ajamaan. Syksyllä viimeistään koulun jatkuttua menen penkkiin. Ja kaikki mikä menee yli 100kW on positiivista :)

8.7.2008 11:35

Kyllä ne yleensä aika hyvin pitkälle menee sen yksinkertaisen kaavan mukaan, jos kansi on hyvä. "Hyvin virtaava vaparin kansi on myös hyvin virtaava turbokansi" pätee pyörissäkin. Se on niin monesta seikasta turbokone kiinni.

8.8.2008 20:26

jos toi ei puhalla kahtasataa pollee niin ihmettelen suuresti :| .

9.8.2008 22:21

Oletko laskeskellut paljoko on tullut turbottamisella hintaa? Makiat äänet kyllä ovat.