Tervehdys pitkästä aikaa.
Tuli moottorikelkka vaihdettua pois sen lajin kalleuden vuoksi ja tilalle putkahti tuollainen uudempi fazeri.
Fazerin sain tossa vk. 40 aikoihin ja pääsin testaamaan sitä ekaa kertaa vasta vk. 42, eli syyslomalla.
Sen takia vasta noin myöhään kun opiskelen täällä pohjosessa ja kotini on Tampereella.
Yamaha ei ole aivan uusi, se on ollut Tampereen kx-centterissä koeajo pyöränä jolla oli rullattu aika tarkkaan 4000km ennenku se minulle tuli, sisään ajo on varmasti suoritettu reippaasti =)
No itse pyörästä, se on täysin vakio, mutta ei kauaa.
Kun se jäi ny kx-centteriin talvisäilytykseen kun lupasivat sen kaupanpäälle niin he asentavat siellä Leo Vincen pöntöt ja penkittävät jos on tarpeen (mutta ei taida olla kun pelkistä slipareista kyse), ja muut _tuningit_ mitä tulee ainakin = musta tuplakupla, alakate, siro kilpiteline, minivilkut ja xenon valot.
Mitään osien kiillotuksia en rupea harrastamaan, koska haluan pitää pyöräni mahdollisimman tummana/mustana.
(ajoasukin tulee olemaan saappaista hanskoihin pelkkää mustaa
).
Pyörän testi, kun tulin vk. 42 tampereelle junalla niin järkytyin, räntää sato taivaantäydeltä ja maa oli ihan valkoinen, ajattelin etten pääse ollenkaan testaamaan tänävuonna pyörääni
.
No päivällä kuitenki sen verran suli urat tiehen, että pääsin edes muutaman satametriä ajamaan, mutta se oli niin likasta puuhaa, että päätin olla ajamatta niin kauan kunnes tie kuivuu.
No 2päivää kärsittyäni tiet alkoi kuivua! ja olin innoissani kuin pikkulapsi.
Ei muuta kuin kypärä päähän ja ajamaan.
Pyörä oli heti alusta alkaen mahtava, varmaankin ruiskun ansiosta on saatu säädettyä alakierroksille paljon vääntöä, ei voi verratakkaan -03 600 thundercattiin, tutun thunderia kun testasin ni se sammuili näin amatöörillä koko ajan liikennevaloissa =).
Pyörän ajoasento on kiva, sillä varmasti onnistuu enskesän norjanreissu kivasti, koska ei einakaan 3päivän ja 1000km (minkä verran kerkesin sitä tänävuonna ajamaan) ollut mitään ongelmia puutumisen kanssa.
En oikein osaa mitään raapustaa kun pyörää olen lähinnä saanu vain käynnistellä pihassa
, mutta kokemuksia ja testejä tulee kirjoteltua enskesänä sitte paremmin, kun pääsen pyörään käsiksi.
Vielä + ja - (3päivän ajalta)
-2päällä aivan kauhea, en kyllä rupea yli 60kg ihmisiä kuljettamaan.
-/+ vakioäänet on TODELLA hiljaset, ehkä hyvä niin, mutta ite pidän, että pyörästä tulee kanssa ääntä.
-moottoritie nopeuksissa tuuli ottaa ihan kauheesti, mutta toivottavasti se korjaantuu tuplakuplalla!
+hyvä alavääntö.
+ulkonäkö.
+erittäin mukava ajoasento.
+kiva pyöritellä kaupungissa.
+ei mielestäni mikään kovin painava, saa keskiseisontatuelle helposti.
+kun vaihtelee vaihteita 2000-3000rpm niin se vaihto on niin kevyt, ettei aina hoksaa, että vaihde meni jo isommalle, eli laatikko pelaa unelmasti.
Ja näin, teksti on vähän sekavaa kun näin aamuerektiossa kirjotin, mutta koittakaa ymmärtää.
Niin ja niitä kuvia, muutama huono kuva löytyy täältä.
http://tinyurl.com/28swxv
Kommentteja ja ideoita, tuunaukseen, viritykseen saa antaa ja linkkejä kanssa, mistä saisi kattella _tuninki_ osaa, eli noita mitä tuolla ylempänä mainitsin.