Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.10.2008 10:03

Rasmustus kirjoitti:Siis mitataanko näistä muka oikeesti päästöt?


ei mitata, mutta pyörän on täytettävä ensirekisteröinnin ajankohtana vallitsevat päästönormit.

9.2.2009 17:46

OT/ Lähituttava kilvitti punakilpisen 525 exc:n noin vuosi sitten ja kaikkine katsastuskuluineen ja veroineen pyörän hinta jäi reilusti alle nettimoton ylihinnoiteltujen katurassien. Asiantuntevalla katsastuskonttorilla kun noita asioita hoitelee niin koko prosessi sujuu paljon mutkattomammin ja nopeammin, tosin sitä joustoa pitää näissä hommissa olla molempiin suuntiin. /OT

Olikos noiden kilvettömien rekisteröinnissä muuten joku normi/laki, tyyliin ennen vuotta X tyyppihyväksyttyjä pyöriä ei voida rekisteröidä tieliikenteeseen vuoden C jälkeen?

9.2.2009 20:47

Ei kyl minusta kovin OT:ksi mene. Voitko kirjotella tänne kaikki mitä uusi ja paljon maksoi

9.2.2009 21:44

Onpa taas vähän legendaa näissä jutuissa.. Itellä 450 exc molemmilla vanteilla.

Ite vaihan öljyt n.500 kilsan välein ja joka kerralla uudet suodattimet. Suodattimet maksaa alle 10e/kpl niin sama vaihtaa öljyn vaihdon yhteydessä. Venttiilit kannattaa kattoa joka toisen tai kolmannen öljynvaihdon yhteydessä. Mäntä kannattaa vaihtaa 150h-200h aikana. Kovin paljoa yli 200h en itse ainakaan uskaltaisi ajaa, tulee halvemmaksi vaihtaa ajallaan kuin että odottaa että laukeaa koko paska. Sit kun männän vaihtaa niin samalla laittaa kaikki koneen laakerit uusiksi. Kun kerran kone on levällään niin sama laittaa kaikki kuntoon, niin ei tarvi sen kummemmin murehtia.

Omassa vessassa ei oo ollu koko aikana oikeastaan mitään vikaa, eli hyvin pelittää.

Sit kulkupuolesta sen verran, että ite oon ajanu rapiat 160km/h gepsiin. Kulkupuoli riippuu aika paljon välityksistä, raskaat välit --> pääsee lähemmäs kahta sataa, mutta sillon koko homman idea kärsii. Jos haluaa ajaa toista markkaa niin ostaa kyykyn.

Krossipotta päässä 160km/h vauhdissa tuntuu, että pää lähtee irti ja kädet venyy 1,5 kertasiksi. Keulii ja sutii ihan tarpeeksi, asfaltillakin jos on kylmät renkaat.

Sitten jos on enska renkaat alla niin eipä yli 80km/h jaksa asfaltilla ajella. Tärisee niin helevetisti et tuntuu et koko vehje lähtee lentoon. Homma sitte muuttuu ku päästään soralle.

Kylillä tehot riittää kaikkien tarpeisiin, mettässä ja radalla tuntuu olevan ainaki itelle liikaa.

Matka-ajo on perseestä, ite ajanu parhaimmillaan 150km putkeen. Ei tuulisuojaa, pieni tankki hankala köyttää kamoja kyytiin. Sitten jos meinaa vaimoa kuskata, niin tekee sen autolla tai toisella pyörällä. Ensinnäkin ei oo jalkatappeja ja toiseksi jos joku on kyydissä, laitos menee niin takapainoseksi ettei eturengas pysy maassa ja muutenkin ajettavuus kärsii todella paljon. Itse käytän jalkatappien puuttumista "tekosyynä" ettei voi ottaa ketään kyytiin. :D

Sit vielä päästöistö ja tehoista. Kaikki exc-kotarit on 11kW papereissa tai vastaavissa, muuten tulee päästöraja vastaan. Eli ei saa ns. isompiin papereihin. Todellisuudessahan kaikki pyörät on "täysissä tehoissa".

9.2.2009 22:16

Siis pittääkö tähän vaihtaa öljyt useemmin kun kisa vajaatahtiseen?

9.2.2009 23:02

Messico kirjoitti:Siis pittääkö tähän vaihtaa öljyt useemmin kun kisa vajaatahtiseen?

mitään ei ole pakko tehdä.. mutta toi n.500km kuulostaa vähän turhalta,eli kyllä niillä pidempään pystyy ajamaan jos panostaa öljyyn eli käyttää näitä ns.kalliita öljyjä..

9.2.2009 23:54

SnaG kirjoitti:Ei kyl minusta kovin OT:ksi mene. Voitko kirjotella tänne kaikki mitä uusi ja paljon maksoi


Eipä tossa kyseisessä tapauksessa tarvinnut vilkkuja ja kilventelinettä kummempaa tietääkseni uusia. Peilikin otettiin traktorista. Matalaprofiilisemmat renkaat taisi vielä ennen konttorille menoa pyöräyttää vanteille. Tärkeintähän tossa on, että ne rekisteröinnin vaatimat dokumentit on mukana. Koko rekisteröintiruljanssi kustansi muistaakseni reilut 1500 euroa mukaanlukien verot, muutamat pakolliset kaavakkeet, sekä pakolliset osahankinnat.

10.2.2009 16:43

Messico kirjoitti:Siis pittääkö tähän vaihtaa öljyt useemmin kun kisa vajaatahtiseen?


Eiks tää oo just kisa vajaatahti?

10.2.2009 20:45

Mikes kirjoitti:
Messico kirjoitti:Siis pittääkö tähän vaihtaa öljyt useemmin kun kisa vajaatahtiseen?


Eiks tää oo just kisa vajaatahti?

hetkonen, ei tainnu mennä iha nappiin tää kommentti :D

10.2.2009 21:47

Eiköhän se ihan oikein mennyt ;)

Öljyjen vaihtelussa on ihan turha pihistellä, jos on varaa ajaa tollasella pyörällä niin on varaa öljyihinkin. Ite vaihtelen noin 1000km välein, on tosin viritysastekin matalampi.

10.2.2009 21:56

itse ainakin ymmärsin Mikesin kommentin toisella tavalla, sori tulkinta vika :)

10.2.2009 22:38

Ite käytän vajaatahti nimikettä nimenomaan 2-tahdista, mutta olkoon miten vain.

10.2.2009 22:59

Nelari tekee jokatoisella töitä, kakstahti jokasella. Samapa tuo, enpä ole enää itsekään varma kumpi nimitys on yleisempi :)

11.2.2009 18:08

2-tahdissa on 2 tahtia liian vähän =D

Kaikki kaverit käyttää ainaski vajaatahtia 2-tahtisesta. Mutta olkoon miten vain, aiheesta ---->

11.2.2009 20:46

Messico kirjoitti:2-tahdissa on 2 tahtia liian vähän =D

Kaikki kaverit käyttää ainaski vajaatahtia 2-tahtisesta. Mutta olkoon miten vain, aiheesta ---->

näin minäkin sen olen ymmärtänyt :D mutta joo, aiheeseen takasin :)