Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

15.11.2007 10:57

Snage kirjoitti:Eiköhän tuon nyt kaikki tienny, et ykspyttysessä nelarissa tuppaa noi tehot löytyy melkosen alhaalta...


Ehkä tämä oli tarkoitettu mopo/kevaripojille ;) Moni kun tuntuu naureskelevan sitä, että piikin kotarissa on melkein 40hp ja isossa nelarissa ei paljoa sen enempää.

15.11.2007 21:38

Juu voihan tällä kadullakin ajella, itekkin ajelen mopollani enimmäkseen kadulla. Mutta meinasin vaa et se joku insinööri joka tän on suunnitellu nii se on tän tonne pusikkokäyttöö suunnitellu :P

Ei herneitä... ;)

Juu muttei mene aivan offtopiciksi niin kertokaapas tyhmemmälle et meneekö 450- ja 525 exc:n venojen säätö saman kaavan mukaan vai ootteko käyttäny säädätettävänä jossai ja paljonkos on tullu maksamaan? Tarvii vissii kotarin oman rakotulkin vai käykös tuommonen bilteman halppis :o

15.11.2007 23:00

Hoho, enpä oo venoja vielä kertaakaan tosta säätäny :D Kattoo sit ku toi menee Racingbikelle huoltoon ni saavat tehdä sen siinä samalla, kun ajokelit alkaa.

16.11.2007 0:31

tuleeko edulliseksi noilla huoltoväleillä pyörittää liikkeessä?

16.11.2007 12:29

Eipä kai, mutta luultavasti alan niitä itse säätämään tarvittaes ens kaudella. Tollaki oon rullannu vasta ~1500km, joten ei oo huoltoja tarvinnu vielä tehdä.

16.11.2007 15:13

GreenGas^ kirjoitti:Eipä kai, mutta luultavasti alan niitä itse säätämään tarvittaes ens kaudella. Tollaki oon rullannu vasta ~1500km, joten ei oo huoltoja tarvinnu vielä tehdä.


Mä voin tulla kattomaan kun säädät itse ;) Kuis usein kotaris niitä täytyy säädellä?

16.11.2007 18:25

~2000 välein tsekkaus ja säätö tarvittaes

6.1.2008 0:44

Itse tykkään pitää aika lyhkäsiä välityksiä pyörässä,14-48 kaupunki pyöritys voittaa matkailun.
Lähinnä öljyjä vaihtaa ja ilmanputsaria pestä ja öljytä, venttiilit katto itse. Todella nopea purkaa huoltoa varten. Uutena venat (norm 0,12mm). Pakoventtilit haki paikkansa ekan 300km ajossa sen 0,05mm pienemmiks, muuten esim imuv. säädöissä ei ollu muutoksia.Ohjeet säätöön:
http://www.youtube.com/watch?v=hWS9RuEQzc8
http://www.youtube.com/watch?v=ynsdUY5QYvw

21.5.2008 11:02

Mä meinasin tällästä ostaa jos tulee tota ajokieltoo..
Mitä kaikkea 525:ssä pitää vaihtaa/huoltaa ja kuinka usein?

Onko pyörä liian korkea 176 cm pitkälle ja onko 450 matalempi?
Ja voikohan tälläne olla jopa liian tehokas Miton jälkeen? :D
450 olis halvempi..

21.5.2008 17:52

JussiR kirjoitti:Ja voikohan tälläne olla jopa liian tehokas Miton jälkeen? :D

Josset ihan reikäpää ole, niin ei ole liian tehokas. Itse vaihdoin piikki-Gassusta Hussen 510 ja kyllähän se voima aluksi hieman yllätti, mutta nopeasti siihen tottuu. Helpommin tapat itsesi jollain 600cc sportilla.

23.5.2008 15:13

EiNiinNopea kirjoitti:
JussiR kirjoitti:Ja voikohan tälläne olla jopa liian tehokas Miton jälkeen? :D

Josset ihan reikäpää ole, niin ei ole liian tehokas. Itse vaihdoin piikki-Gassusta Hussen 510 ja kyllähän se voima aluksi hieman yllätti, mutta nopeasti siihen tottuu. Helpommin tapat itsesi jollain 600cc sportilla.

Okei. Minkälainen ero tehoissa on SMR:n ja EXC:n välillä vai onko sitä?

23.5.2008 16:13

Ei kai sitä tuollaisissa vehkeissä huomaa oikeen millään. Samalla tavalla papattavat ja paukkuvat, tehoerot aika minimaalisia sanoisin.

23.5.2008 22:53

Ei se teho niinkään nyt päätä järisytä. SMR on valtavasti parempi ajaa kuin EXC. Ei kokemuksesta mutta järjellä ajatellen, sekä muiden juttuja kuunnelleena. EXC:stä saa myös vallan mainion mutta joudut viemään pamput jollekkin velholle ketä shimmittää ja säätää. Siinä se ero tulee. Sekä se SMR:n radiaali keula.. Sen jopa huomaa!

Ja kotareissa isossa osassa on sama runko pohjana. Lievästi eri geometrioilla :) Eli korkeus ei muutu. Muuta kuin jousituksen avulla. Tai sheivaamalla penkki.

29.6.2008 14:57

Mutta tälläinen tuli mieleen että millaiset tehoerot on 525 ja 450 kotareissa?

30.6.2008 18:29

Huipputehot käytännössä samat, mutta 525sessa on enemmän vääntöä. Jossain on puhuttu muistaakseni puhuttu 10nm erosta. En tiedä sitten miten iso ero käytännössä, ei ole kokemusta kuin 520-mallista...