Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

KTM 525

30.10.2007 17:06

Jees, elikkä tuollaisen pelin menin ostamaan jokunen aika sitten.

Pyörähän on supermotoksi muutettu eli Excelin vanteet AFAMin navoilla.

Pyörän ostin Joensuun Kone-Jönnit liikkeestä, hintaa pyörälle kertyi 8500 euroa, mittarissa oli kilometrejä 5500, vuosimalli 2005 ja kunto oli erittäin hyvä käytetylle pyörälle.

Papereissa 12kW, todellisuudessa jotain aivan muuta, pyörä täysitehoinen.

Varsinaisia vikoja ei ole ollut, yksi tiiviste sanoi itsensä irti melko nopeasti, helppo ja halpa vaihtaa. Vakio akku ei myöskään ole järin hyvä, tyhjenee turhan hätäisesti.

Radalla pyörä on todella hyvä, helposti käsiteltävä ja paukkua löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Kadulla tärinää esiintyy, ei ainakaan itseäni häiritse, penkki on hitusen kova eli pitempiä matkoja ei välttämättä rullaa kovin mielellään.

Pyöräähän joutuu huoltaa myös melkosen usein, esim: öljyt ~500-800km välein, öljynsuodattimet joka toinen kerta ja ilmanputsarin pesu/vaihto siinä samalla.

Mitäs muuta, suosittelen pyörää kyllä lämpimästi, jos jaksaa pitää pyörästä huolta ja hyvä käsiteltävyys on ensisijainen.

Osien saanti luonnollisesti hyvä ja erikoista palikkaa saa vaikka millä mitalla, omaani ostin esimerkiksi mustat katteet tarrasarjalla.

30.10.2007 17:43

Tiekkö paljonko on tehoa nytten?

30.10.2007 17:55

Veikkaan, että joku 40-50kW?

30.10.2007 19:10

aika utopistisia tuollaiset lukemat, 44hv penkitetty takaiselta= n.33kw Kuva

30.10.2007 19:20

Eikö tuosta muka enempää kuin 33kw lähde? Mistähän 400cc drz:tan 29.4kw on sitten mitattu :D

30.10.2007 19:28

Koneelta? Bike penkitti kytkimeltä jotain vajaa 35hv eli renkaalta vielä hieman vähemmän kaiketi. Ja eihän näissä 500cc enduropeleissä tarvitse olla huipputehoa niin kauheasti, väännön tasaisuus on sitä mitä haetaan.

30.10.2007 19:33

Aina kun alkaa tehon vähäisyyttä miettimään, niin kannattaa käydä mettässä koittamassa eka paljonko niitä tehoja tarvitaan :)

Kyllä näistä kovat tehot otetaan ulos, sen kertoo jo huoltovälitkin.

30.10.2007 19:51

MkS kirjoitti:Aina kun alkaa tehon vähäisyyttä miettimään, niin kannattaa käydä mettässä koittamassa eka paljonko niitä tehoja tarvitaan :)

Kyllä näistä kovat tehot otetaan ulos, sen kertoo jo huoltovälitkin.


näinhän se on, liikatehosta on vain haittaa metsässä.

kaikki on suhteellista, mutta tän kotarin viritysaste on kyllä todella pieni. entinen 500cc GS:kin oli tiukemmin "viritetty" :P. mielenkiintoista olisikin tietää, mistä nuo tiheät huoltovälit johtuu...

30.10.2007 20:03

Öljytilavuus ainakin suhteellisen pieni, siitä tiheät öljynvaihtovälit?

30.10.2007 20:27

siitäpä se ..eikös noihin jotaki öljytilavuuden suurennus "kittiäkin" saanu linkkiä en ny tähän hätään löydä

30.10.2007 21:01

no mites pitkä tässä on venansäätöväli :P?

30.10.2007 21:16

Kertokaahan joku KTM:än omistajista että olisiko kannattavaa ostaa tällainen pyörä? pärjääkö tiellä tehoiltaan? Ystäväni suosittelisi tehdas-sisarta Husabergiä sillä puheella että on jostain kuullut että KTM on aina vain hajalla pitääkö paikkaansa? leviääkö pyörä käsiin helposti? itse en uskonut sitä, koska tuohon hintaan luulisi saavan laatua. Kumpi KTM vai Husaberg? (tietenkin alle 25kW-papereissa, muttei tehoissa ;) )

30.10.2007 21:22

Venttiilit kannattaa tsekata varmaankin parin tonnin välein ja säätää jos tarvis.

Öljytilavuus on se 1.2 litraa, että sitä menee paljon ku n vaihtovälikin lyhyt.

Sitten noista tehoista.. Radallahan ne on aivan riittävät, kadulla nyt jokaiseen peliin haluaa lisää tehoa, sitten kun on pyörällä ajanut jonkun aikaa.

30.10.2007 21:31

Scott Skyline kirjoitti:Kertokaahan joku KTM:än omistajista että olisiko kannattavaa ostaa tällainen pyörä? pärjääkö tiellä tehoiltaan? Ystäväni suosittelisi tehdas-sisarta Husabergiä sillä puheella että on jostain kuullut että KTM on aina vain hajalla pitääkö paikkaansa? leviääkö pyörä käsiin helposti? itse en uskonut sitä, koska tuohon hintaan luulisi saavan laatua. Kumpi KTM vai Husaberg? (tietenkin alle 25kW-papereissa, muttei tehoissa ;) )

Husaberg on tehokkaampi, mutta vielä kireämpi ja veikkaan, että jos jompikumpi on paskana niin kyllä se on Husaberg eikä KTM.. Vaikkakin sisaryhtiöstä on kyse. Se kireys vain tuo sitä vaaraa, että jokin paikka sanoo itsensä irti. Esim. omassa Husqvarnassa on varmaankin reilu 10hv enemmän kuin tässä 525:ssa, mutta saa luultavasti venoja säätää paljon useammin jne.. Kiertääkin paljon korkeammalle ja voima tulee eri tavalla ulos.

30.10.2007 21:33

..ja sulla on vielä tehoputkiki tossa, angst ;<