Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GSX-R streetfighter-projekti

7.10.2007 19:56

Elikkäs joo...

Ostin vuosimallin 1992 Suzuki GSX-R 750W:n josta olisi tarkoitus vääntää jonkin sortin fighter.
Alkuperäiskuntoisesta pyörästä en tajunnut ottaa kuvia ja arkistointi kuvien osalta on muutenkin heikossa jamassa,sillä on tyydyttävä vielä tässä vaiheessa Nokian 6680:n laatuun.
Tosin voitte kuvitella alkuperäiskuntoisen matkavessan!

E: Löysin kuin löysinkin koneen uumenista orkkiskuvia,joten tässä niitä!
Kuva
Kuva

Ajelin sillä alkuperäiskuosissa about 100km,täytyy myöntää että olin hieman pettynyt,ajettavuus oli mitä oli ja jarrutkin vaikuttivat auttamattomasti jälkeen jääneiltä,tosin näitäkin asioita parannellaan projektin edetessä.

Ensiksi purin pyörästä kaiken turhan tieltä ja aloitin miettimisen ja visioinnin miltä se joskus voisi näyttää.
Tässä hieman kaikkea ylimääräistä karsittuna:
Kuva

Päätin aloittaa työstämisen perästä,joten hommasin mieleiseni MV-Agustan takakatteen ja siihen vilkullisen takavalon Motohellistä:
Kuva

Jtn perän kulman mallailua,saattaa/ei saata muuttua,sitä ei vielä tiedä,takakatetta joutui jonkin verran lyhentämään etuosasta jotta sen sai paremmin istumaan:
Kuva

Tällä hetkellä takahäkki on työn alla ja se tehdään "mustasta",kun ei tuo originelli alsasta tehty oikein soveltunut tarkoitukseen...

Tuossa nyt olisi aluksi,pahoittelen kuvien huonoa laatua,koitan etsiä paremman kameran!
Toinen asia jota pahoittelen on myös projektin hidas eteneminen/päivitys,sillä opiskelut syövät aikaa niin paljon että kaikki rassaaminen tapahtuu vain viikonloppuisin.

Kiitos ja anteeksi...

E: Aikani kuluksi ajattelin hahmotella jotenkin mitä tähän tulisi tehtyä...

Väritys: runko,vanteet,swingi mustaksi pulverilla,pääväri on vielä hakusessa,joku keltasävyinen kumminkin.

Ajettavuus: Jarrutehoa tarvitsisi,eli tulossa teräspunosletkut,uudet jarrulevyt(piparkaakku kenties) ja uudemmista GSX-R:stä sopivat 6-mäntäiset Tokicot.
Ohjausiskarin meinasin myös päivittää uudenpaan versioon,takaiskarin vaihdosta en ole varma...

Toki kaikki pakolliset "fighter heebelit",mutta niistä myöhemmin...
Viimeksi muokannut S^X päivämäärä 5.11.2007 17:15, muokattu yhteensä 5 kertaa

7.10.2007 20:23

siitähän se lähtee. purkaminen ja suunnittelu on helppoa, mutta kun lopulta alkaa pyörää kasaamaan ja rakentaamaan alkaa se vaikea vaihe ja kaamee vitutus :D

7.10.2007 20:48

pakko todeta että yksi massapyörä lisää loputtomaan kikserifaitterikastiin.

7.10.2007 20:56

snuarrow kirjoitti:pakko todeta että yksi massapyörä lisää loputtomaan kikserifaitterikastiin.


Juuri sellainen,mutta jostain se on aloitettava...

7.10.2007 21:26

snuarrow kirjoitti:pakko todeta että yksi massapyörä lisää loputtomaan kikserifaitterikastiin.


Jos sellaisesta sattuu tykkäämään niin mikäs siinä.

Pitää seurailla etenemistä.

7.10.2007 21:39

snuarrow kirjoitti:pakko todeta että yksi massapyörä lisää loputtomaan kikserifaitterikastiin.

Pakko todeta että niin kauan kuin ajaa tusina-R1:llä, kannattaa olla hiljaa.

Se ei aina ole oleellisin asia rakentelussa että saa jotenkin erityisen paljon massasta poikkeavan pyörän, vaan se että pääsee itse rakentamaan pyöräänsä sellaiseen asuun josta itse pitää.

8.10.2007 12:21

Juurikin noin niinkuin Jusutus mainitsi.
Ja nykyään tuntuu olevan helvetin vaikeata keksiä jotain aivan uutta,kun loppujen lopuksi kaikki ideat ovat enemmän tai vähemmän kopioita jonkun toisen tekemästä pyörästä.
Mutta katsotaan mitä tästä seuraa...

8.10.2007 13:34

S^X kirjoitti:
snuarrow kirjoitti:pakko todeta että yksi massapyörä lisää loputtomaan kikserifaitterikastiin.


Juuri sellainen,mutta jostain se on aloitettava...


Näinhän se on. Jotenkin se projektin vaativuus on alkanut oman mopon kanssa leikkimisen myötä avautua. Massapaskaa ei siinä mielessä pidä väheksyä, koska sen tekeminen on sekin hankalaa. Persoonallisen rakentaminen onkin sitten jo ihan pomminpurkamista.

Ja seuraan mielenkiinnolla projektin edistymistä...

8.10.2007 15:47

jusutus kirjoitti:Se ei aina ole oleellisin asia rakentelussa että saa jotenkin erityisen paljon massasta poikkeavan pyörän, vaan se että pääsee itse rakentamaan pyöräänsä sellaiseen asuun josta itse pitää.
herra nollasaldo voi miettiä nyt ihan itse. onhan se kiva rakentaa, mutta se valmistuminenkin on aina melkoisen oleellinen osa projektia. on mullaki mopo osissa, mutta ei siihen tuu ylikorkeeta mgm perää, eikä faitterimaskia, eikä sitä myydä keskeneräisenä.

8.10.2007 15:55

Noh noh,älkää nyt vielä tapelko,kun ei siihen aihetta ole. Sitten kun kuvaan kaikki massaosat ja postaan ne tänne niin sitten antakaa mennä sydämienne kyllyydestä :P

Hmmm,aika outo käsitys että kaikki fighterit myydään keskeneräisinä tai että niissä on se helvetin ylikorkea perä,mutta mitäpä minä olen sanomaan,täähän on vasta mun ensimmäinen kunnon pyörä...

E:mukava huomata että tätäkin seurataan ja kommentoidaan/palautetta annetaan.

8.10.2007 16:00

S^X kirjoitti:Hmmm,aika outo käsitys että kaikki fighterit myydään keskeneräisinä tai että niissä on se helvetin ylikorkea perä,mutta mitäpä minä olen sanomaan,täähän on vasta mun ensimmäinen kunnon pyörä...
käsitit väärin. oli kyse erään nimeltämainitsemattoman käyttäjän projekteista. muut valmistuvat järjestäen, tässä tapauksessa on järjestelmällisen toistuvaa, että saldo on nolla.

8.10.2007 16:20

snuarrow kirjoitti:käsitit väärin. oli kyse erään nimeltämainitsemattoman käyttäjän projekteista. muut valmistuvat järjestäen, tässä tapauksessa on järjestelmällisen toistuvaa, että saldo on nolla.


Sori,my bad.
Taidan arvata mistä on kysymys...

8.10.2007 17:30

Tätä projektia vois seurata, vaikka en henkilökohtaisesti ole kovin innostunut fightereista. Voihan tästä vielä tulla yksilöllinen pyörä riippuu miten S^X päättää rakentaa loput pyörästä. Nyt jäädään odottamaan mihin suuntaan projekti etenee, onnea S^X:lle projektiin.

8.10.2007 18:05

snuarrow kirjoitti:herra nollasaldo voi miettiä nyt ihan itse. onhan se kiva rakentaa, mutta se valmistuminenkin on aina melkoisen oleellinen osa projektia. on mullaki mopo osissa, mutta ei siihen tuu ylikorkeeta mgm perää, eikä faitterimaskia, eikä sitä myydä keskeneräisenä.

Uuh mikä herja. Jos tuolle linjalle lähdetään, niin herra moderaattori miettii millä muotoa tämä kuuluu tähän topiciin, ja että millaisella kirjaimella lauseet aloitetaan.

Jatka sillä kuuluisalla yv:llä jos vielä on avauduttavaa.

8.10.2007 18:10

snuarrow kirjoitti:herra nollasaldo voi miettiä nyt ihan itse. onhan se kiva rakentaa, mutta se valmistuminenkin on aina melkoisen oleellinen osa projektia. on mullaki mopo osissa, mutta ei siihen tuu ylikorkeeta mgm perää, eikä faitterimaskia, eikä sitä myydä keskeneräisenä.


Taisi "tusina R1" osua arkaan paikkaan. :P

Myös projektin lähtökohdan valinnassa voi vaikuttaa siihen onko lopputulos "massavaitteri". Pidän kyllä enemmän massapyöränä esim. CBR 600 F:ää tai Kawan Z750... Tai no mitä tahansa paljon myytyä VAKIO pyörää.

Liian usein kyllä näkee pyöriä jotka olisi komeampia ilman niitä "satoja työtunteja". Vaikka olisikin "massafighter", niin hyvin tehtynä ja edes jotain omaperäistä sisältävänä voi olla yllättävän komeakin.