Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

23.12.2007 15:43

Jos ovaalin haluaa niin eiköhän helpoin keino ole leikata pyöreää putkea "vinoon". Pienellä matematiikalla saa juuri oikean kokoisenkin siitä.

23.12.2007 17:22

Innolla odotellaan, miltä toi pakoputklisto tulee lopulta näyttämään. Lupaavalta ainakin kuuulostaa tähän mennessä. :D

26.12.2007 18:27

Miten edistyy? Joko on putkisto paikoillaan ;P

27.12.2007 19:17

Hyvähyvähyvä.. Se on oikein aina jos joku rakentaa Fighteria =) Saapahan itselleen oikean tyylisen mopon sitten..

http://www.bomber.fi/modules.php?name=g ... emId=58923

Tuossa on kuva omasta massa Fighterista, mutta ainakin tykkään siitä! 3kk meni tuossa aikaa..

Onnea nyt rakentelulle.

27.12.2007 23:55

Komee pyörä sulla Tirkkonen! :)

Vähän sumusia kuvia nykytilanteesta...
Löyty tollainen näppärä bugi joka sopii mielestäni hyvin.
Putkisto on viimeistelemättä eli se on melko karun näköinen kuvassa.
Ulostulot sain mallailtua paikalleen ja nykyään katteen reikeleistä pilkistää noin 30x60 ovaali ;)

Kuva
Kuva
Kuva


Eipä tässä muuta,uutta vuotta odotellessa :P

E: kuvien kokoa muutettu

E2: tarinaa bugista:
Tuosta bugista vielä sen verran,että on alunperin tarkoitettu GSX1400:seen,eli on siis melko leveä ja "matalahko" jos näin voisi sanoa.
Mutta sen pyöreä muoto tossa pakosarjojen kohdalla oli se mikä pisti silmään ja miellytti eniten.
Mutta myt ilmennyt huono puoli on se että jos bugin istuttaa koneen poskiin nähden "oikealle" kohdalle niin paistaa öljypohja ja putki aika ikävästi sieltä ;E

Eli täytyy vähän miettiä,jos sen laittaisi niin alas ettei öljypohjaa näy.
Tai antaisi olla tuossa kohdalla ja jatkaisi alapuolta kuidulla ja kuiduttaisi sen umpeen.

Tuohan ei pyörän ollessa normaali-asennossa ole murhe eikä mikään,tietysti jos tullaan öljypohja edellä vastaan niin silloin sen huomaa ;)

E3: Tänään sain kiinnikkeet tohon bugiin tehtyä ja ne tulivatkin yllättävän helposti.
Kummallakin sivulla riitti että käänsin originaalin katteen kiinnikkeen ympäri ja vähän taivutteli,eteen joutui askartelemaan hieman enemmän.

Vähän aikaa kokonaisuutta katseltuani päädyin siihen tulokseen että en lähde bugia jatkamaan/muokkaamaan sillä maalattu pakosarja ja öljypohja ei varmasti niin paljoa pistä silmään kun nuo nykyiset.
Viimeksi muokannut S^X päivämäärä 28.12.2007 19:57, muokattu yhteensä 3 kertaa

27.12.2007 23:59

Mulla ei ainakaan näy kuvat?

28.12.2007 0:29

jusutus kirjoitti:Mulla ei ainakaan näy kuvat?


Muokkasin noita kuvia isommiksi tolla hetkellä tai sitten Imageshack vain kusee,tiedä häntä ?

28.12.2007 1:04

Täytyy kyllä tätä projektia tarkkailla :) hienolta vaikuttaa jo kasaamis vaiheessa.

28.12.2007 1:57

Tyylikäs maski!

28.12.2007 14:36

S^X kirjoitti:Komee pyörä sulla Tirkkonen! :)


Kiitos kiitos.. Nyt vain itse pidät kiirettä niin saat mopon keväällä liikenteeseen.. Menee tuo aika yllättävän nopeesti.

Meinasitko maalauksen tehdä itse vain oikein liikkeessä? Tuleeko kynäruiskulla?

28.12.2007 15:43

Tirkkonen kirjoitti:
S^X kirjoitti:Komee pyörä sulla Tirkkonen! :)


Kiitos kiitos.. Nyt vain itse pidät kiirettä niin saat mopon keväällä liikenteeseen.. Menee tuo aika yllättävän nopeesti.

Meinasitko maalauksen tehdä itse vain oikein liikkeessä? Tuleeko kynäruiskulla?


Runko,swingi ja vanteet olisi tarkoitus käyttää pulverissa.
Katteet luultavasti maalautan tutulla maalarilla ja ite olisi sitten tarkoitus suihkia ruiskulla loput pikkuosaset.
Alunperin mulla ei mielessä ollut kynäruiskutusta sotkea tähän mukaan,mutta katsotaan nyt vielä jos jotain pieniä yksityiskohtia silläkin tulisi...

29.12.2007 0:56

S^X kirjoitti:
Tirkkonen kirjoitti:
S^X kirjoitti:Komee pyörä sulla Tirkkonen! :)


Kiitos kiitos.. Nyt vain itse pidät kiirettä niin saat mopon keväällä liikenteeseen.. Menee tuo aika yllättävän nopeesti.

Meinasitko maalauksen tehdä itse vain oikein liikkeessä? Tuleeko kynäruiskulla?


Runko,swingi ja vanteet olisi tarkoitus käyttää pulverissa.
Katteet luultavasti maalautan tutulla maalarilla ja ite olisi sitten tarkoitus suihkia ruiskulla loput pikkuosaset.
Alunperin mulla ei mielessä ollut kynäruiskutusta sotkea tähän mukaan,mutta katsotaan nyt vielä jos jotain pieniä yksityiskohtia silläkin tulisi...


Nälkä kasvaa siis syödessä.. =) Ei se mitään.. Jää sitten ensitalveksikin jotakin tehtävää!!

Missä päin vaikutat? Jos kesällä sattuu ajamaan vastakkain niin voi heiluttaa nyrkkiä!!!

31.12.2007 7:13

Tirkkonen kirjoitti:Nälkä kasvaa siis syödessä.. =) Ei se mitään.. Jää sitten ensitalveksikin jotakin tehtävää!!

Missä päin vaikutat? Jos kesällä sattuu ajamaan vastakkain niin voi heiluttaa nyrkkiä!!!


Kouvolan seudulla tulee asusteltua,mutta varmaan tulee Mikkeli-Lahti akselillakin pyörittyä kesällä :)

31.12.2007 12:38

S^X kirjoitti:
Tirkkonen kirjoitti:Nälkä kasvaa siis syödessä.. =) Ei se mitään.. Jää sitten ensitalveksikin jotakin tehtävää!!

Missä päin vaikutat? Jos kesällä sattuu ajamaan vastakkain niin voi heiluttaa nyrkkiä!!!


Kouvolan seudulla tulee asusteltua,mutta varmaan tulee Mikkeli-Lahti akselillakin pyörittyä kesällä :)

Kesällä sitten mikkelin b-iltaan...

31.12.2007 22:16

S^X kirjoitti:
Tirkkonen kirjoitti:Nälkä kasvaa siis syödessä.. =) Ei se mitään.. Jää sitten ensitalveksikin jotakin tehtävää!!

Missä päin vaikutat? Jos kesällä sattuu ajamaan vastakkain niin voi heiluttaa nyrkkiä!!!


Kouvolan seudulla tulee asusteltua,mutta varmaan tulee Mikkeli-Lahti akselillakin pyörittyä kesällä :)


Lahteen vain mukaan b-iltoihin.. Nyt pidetään varmaan vuoden ensimmäinen lahdessa! Lähdet vain Kouvolan poikien mukaan ajamaan.. Serios sam ja rotikat yms!! Kyl ne ottaa mukaan kun kysäisee