Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

11.9.2009 19:54

Saksan peli rullaa...

Kuva

Kilpipeli taasen ei... :lol:

Kuva

22.9.2009 21:15

Jos jollain höpönassulla tai sellaisen kaverilla olis Banditin tankkia ihan myyntiin asti niin saa laitella privaa...

22.9.2009 22:41

ootko paljonkin nostellu aina rakentelun välissä tuota komeeta penkkiä mikä näkyy ylemmän kuvan taustalla :D onkos projekti edennyt, mielenkiinnolla on tullut seurattua tätä..

25.9.2009 14:36

juuso_91 kirjoitti:ootko paljonkin nostellu aina rakentelun välissä tuota komeeta penkkiä mikä näkyy ylemmän kuvan taustalla :D onkos projekti edennyt, mielenkiinnolla on tullut seurattua tätä..



Joo oon mä sitä joutunu paikasta toiseen siirtämään rojujen tieltä.

Banditin tankki hommattu,istuu muodoiltaan ehkä hintsusti paremmin ärrän runkoon. Ideana tankin vaihdossa oli saada munien luokse hieman sirompaa muotoa jotta takahäkistä saataisiin mahdollisimman kevyt ja huomaamaton. Peräkin on melko kevyttä mallia joten joten...

Nyt normaalisti kännissä ja alasti.com

7.11.2009 16:04

Uppaillaans tätäkin taas vaihteeks :D

Kaikkea pientä tullut tehtyä,lähinnä osien haalimista...

Rylläyspeliin askartelin tuollaisen enskamaskin,materiaalina lasikuitu ja teinipissa.
Muotti oli jostain kumman syystä tippunut yön aikana lattialle ja näin ollen toisesta kulmasta hieman horaissut ilmaa väliin eli mennyt niin sanotusti vituiksi. Kyllähän tuon pystyy korjaamaan ja tälle pelille ei niin kovia ulkonäöllisiä paineita aseteta joten en uuttakaan jaksa käydä tekemään.
Kuva
Kuva
Kuva


Kytkintyösylinteriksi löytyi edullisesti Busan orkkis. Konttorissa on optiikka kohdillaan,tohon ei tule mitään muuta enään kuin pikakaasukahva ja jotkin tupet,kyllä kelpaa soittaa ensi kesänä 8) 8)
Kuva

Öljynjäähdytin löytyi kaverilta asevelihintaan. Kaiketi se jostain Suzukista on,mene ja tiedä. Tohon vielä joku ropelli hommattava...
Kuva

Virtalukon ostin.
Kuva

Ja kaikki tarvittavat sähkökytkimet
Kuva

Pakosarjaksi löytyi Remuksen 4-2-1 valmiste...

Jalkatappirungot ja johtosarja pitäisi kanssa löytyä eräältä kanssa-harrastajalta suht edukkaasti :eek:

Sitten kilpipeli.

Takavanteeksi hommasin Barzettan 17x7 vanteen. Eihän tuollaista pokemonrimpulaa nyt autoon ilkeä laittaa mutta mp-käyttöön juuri passeli 8) Pitää sorvailla väliadapteri jolla saan vanteen sovitettua haarukkaan ja pääsisi mallailemaan miten paljon runkoa/haarukkaa joutuu työstämään...
Kuva
Kuva
Kuva

Banditin tankki myös kuvissa
Kuva
Kuva

Sitten vielä tuli tuollainen JDM-mallinen moottoripukki hommattua. Vielä pitää valmistaa jigi jotta saisi ärrän kiukaan tuohon aseteltua ja pääsisi ihmettelemään mitä se on syönyt...
Kuva

Pitäisi joku viikonloppu skipata tapaaminen herra krapulan kanssa ja raivata sorvi&jyrsin aikaa. Olis niin hemmetisti kaikkea väännettävää minkä takia molemmat prokkikset käytännössä seisoo..

7.11.2009 18:05

Tästä ei kyl voi olla pitämättä ja toi vanne on _nam_... Tulee kyl näyttää pyörä hyvältä ton vanteen kaa ;)

7.11.2009 23:29

Näistä on kyllä tulossa jotain todella nätti :P

8.11.2009 16:31

Yksikätinen haarukka tulossa?

Täytyy myöntää, että hyvältä vaikuttaa suunnitelmat.

8.11.2009 18:28

hyötysähkö kirjoitti:Yksikätinen haarukka tulossa?

Edelliseltä sivulta:
S^X kirjoitti:Halvan kaljan,nopeiden motarien ja oikeiden autojen maasta saapui paketti...
Sanalla sanoen vitun kallis mutta köyhiä se vain kirpaisee.
On nimittäin hieman sovittelemista,swingiä saa jyrsiä reilulla kädellä,linkkuja en uskalla edes ajatella.
Kokeeksi mallattu VFR:n omalla vanteella,vaihtuu siis vielä sopivaan huulelliseen vanteeseen!

Kuva

8.11.2009 19:58

S^X kirjoitti:Sitten vielä tuli tuollainen JDM-mallinen moottoripukki hommattua.


Miten ihmeessä sait tosta jotenkin "jdm" -mallisen?

16.11.2009 18:47

Vittu tä o ruma, en ajais vaiks kyrvällä uhkaisivat. Kyl sä oot aika fagotti ku tämmösel painelet menemää iha villinä. Unpihomo etten sanois.
:)

16.11.2009 19:44

Juri von Laitela kirjoitti:Vittu tä o ruma, en ajais vaiks kyrvällä uhkaisivat. Kyl sä oot aika fagotti ku tämmösel painelet menemää iha villinä. Unpihomo etten sanois.
:)

Huono trolli on huono. :) Vähän nyt ees yritystä tuohon, pelle.

17.11.2009 19:14

sasu` kirjoitti:
S^X kirjoitti:Sitten vielä tuli tuollainen JDM-mallinen moottoripukki hommattua.


Miten ihmeessä sait tosta jotenkin "jdm" -mallisen?


Kaikki mikä ei oo saksasta on S^X:llä jdämmää..


Juri von Laitela kirjoitti:Vittu tä o ruma, en ajais vaiks kyrvällä uhkaisivat. Kyl sä oot aika fagotti ku tämmösel painelet menemää iha villinä. Unpihomo etten sanois.
:)


Joku S^X:n kiusauksen kohteena ollut alter ego? :lol: juri laitelan juttu nää HDeet?

17.11.2009 22:03

A.S kirjoitti:Kaikki mikä ei oo saksasta on S^X:llä jdämmää..


Niinhän se menee velihyvä :lol:

Kaiketi sen joku vinkuintiaani tuolla nousevan auringon suunnalla on tehnyt...

En rupea sen enempää tarinoimaan tässä vaiheessa,laitetaan pieni teaseri keulasta.
Kuva

"Pohjoisesta" hommattu K6 kusiaisen keula,käy melkein suoraan :lol: :lol:

27.11.2009 22:24

Jatketaanpas jorinoita tuolla keulan sovittelulla...

Elikkäs kyseessä siis K6 600 GSX-R keula. Muutenhan tuon sovittelussa ei ole mitään ongelmaa paitsi että kuningaspulttien ja ohjauslaakereiden mitat eivät täsmää keskenään. Totesin helpoimmaksi tavaksi vaihtaa tuohon K6 alakolmioon sellaisen kuningaspultin johon sopivat sellaiset laakerit jotka täsmäävät tohon 90-luvun alun kooleihin...

Kyseisen pultti/alakolmio löytyi purkuosista ja on tarkoittettu 1100 GSX-F:ään,vahvalla mutulla oletin sen täsmäävän myöskin ärrään. Koska mä en tolla ähvän alakolmiolla tee hevon vittuakaan joten en käynyt irroituksessa turhia pyristelemään vaan kylmästi rälläkällä kolmio halki niin läheltä pulttia kuin uskalsi,vähän naputtelua ja tadaa sehän irtosi kuin itsestään,myöskin ehjänä...
Seuravaksi pultti pakastimeen odottelemaan jatkotoimia.
Kuva
Kuva

K6 alakolmiossa oli myöskin kuningaspultti kiinni,sekin oli minulle täysin turha joten irroitus tehtiin samalla raakuudella. Pultti sorviin ja siinä porasin mahdollisimman lähelle pesän mittaa. Oli aika meltoa tavaraa se pultti muuten... :roll: Tämän jälkeen rälläkällä ylimääräinen poikki. Rautasahalla sitten sisään jäänyt holkki varovasti halki,taas niin lähelle laakeripintaa kuin uskalsi. Pientä naputtelua ja tadaa,sekin irtosi.

Nytten nuo kaksi olisi vielä naitettava yhteen. Mittasin alakolmion laakeripesän joka oli normaalissa lämmössä pari kymppiä plussalla. Suoraan pakastimesta otettu pultti oli kolme kymppiä plussalla. Ryntyä on siis tuossa vaiheessa jo kympin verran,vieläkuin pultti lämpenee normaaliin lämpöön niin liikutaan jossain 10-15 satkun luokassa. Pitäisi pysyä! Liittämisessä ei nyt ollut mitään ongelmia. Kolmiolle lämpöä ja pultti prässillä siihen kiinni.
Kuva

Koemielessä kasasin keulan runkoon,aeee että kun näyttää hyvältä 8)
Kuva
Kuva
Kuva

Takavanteen sovitusta haarukkaan...
Sorvailin tuollaisen putikan joka tulee haarukkaan kiinni ja vanne pultataan sitten tähän kyseiseen putikkaan. Jakoympyrä on hieman outo sillä ei tullut sellaista ajatusta pieneen päähäni että 4- ja 5-pulttijako on melko mahdoton sovittaa samaan palaan kun jakoympyröiden säteen ovat noin lähellä toisiaan,no pysyyhän se vanne aivan varmasti neljälläkin pultilla.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kiinnitykseen tarvi tehdä omat mutterit,kierteenä M12x1.5 17mm avainvälillä..
Kuva

Myöskin tuollainen piikki tuli samalla rykäistyä vanteen keskiöön...
Kuva
Kuva

Nuo oikeassa laidassa näkyvät kuusi kikkaretta ovat takahäkin kiinnityspisteitä. Noihin tulee vielä erikseen sellaiset sorvatut nippelit joihin liitetään sopivan halkaisijan omaavaa putkea..

Kikkareet heitetty runkoon. Kuten näkyy niin originellit takahäkin yläkiinnikkeet toimittavat tulevassa kokoonpanossa alakiinnikkeinä. Häkistä tulee helvetin siro,kevyt ja muutenkin ihana :D
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten vähän maskista asiaa. Tähän oli tarkoitus laittaa tuo B-edge joka alunperin oli keulilla. Tuohon lasikuitukikkareeseen on helvetisti tunnearvoa joten vähän haikeata on jättää se tästä poies. Myydä en sitä aio vaan se saa jäädä talliin odottelemaan seuraavaa vermettä seurakseen 8)
Autoissa ns "german-look" on erittäin lähellä meikäläisen sydäntä ja mielestäni ainoa oikea tapa rakennella autoja. Streetfightereissa tuo saksatyyli on hieman erilaista mutta kaiketi tämäkin pyörä ottaa askeleen lähemmäksi Saksaa. Kyseessä on siis alumiinista väännetty maski joka on erään Lahden seudulla asustelevan herran tekemä. Hän jos kuka omaa erittäin hyvä kädentaidot. Lahdesta maski kulkeutui Turun suunnalle,Suomen persereiästä se otti suunnan Joen suuhun ja sieltä se sitten kotiutettiin Sawoon meikäläisen talliin 8) On nimittäin komea. Ja kenelläkään,siis _ei_kenelläkään_ ole samanlaista!
Ei ihan oikeassa asennossa/stanssissa mutta kyllä tosta hahmotelman saa..
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

NYTTEN KYLMÄÄ NAISTA JA LÄMMINTÄ KALJAA! :seko: :seko: :seko:
Lähetä vastaus