Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
Lähetä vastaus

6.4.2008 21:59

Putken meno perän alle vähän "venäläinen", valmiista mutkista hitsailemalla parempi? Parit 45asteiset niin olis näppärä.

Maski+tankki+perä sopii hyvin yhteen.

6.4.2008 22:11

-Makke- kirjoitti:Putken meno perän alle vähän "venäläinen", valmiista mutkista hitsailemalla parempi? Parit 45asteiset niin olis näppärä.


Joo se on todellakin ryssää itseään.
Mutta tarpeeksi kun saumoja siloittelee ja päälle olisi tarkoitus nykäistä lämpönauhaa niin tuo saa tässä vaiheessa kelvata.

7.4.2008 17:15

Oon samaa mieltä Sx:n kaa et bugi sais olla vähän terävämpi. Muuten näyttää hyvältä!

7.4.2008 17:40

Muuten todella nätti, mutta bugi ei vaan oikeen sovi tähän muotoilultaan mielestäni.

8.4.2008 22:17

meikän mielestä just jees.. putki onlkoon vaikka kuinka venäläinen, mut omaa silmää miellyttää. tollane vähä karumpi "luukki" toimii omaan silmään.

oottakaa vaan ni rakennan minäkin tällasen "massavaitterin". tykkään.. SIISTI pyörä khyl, oon kade ku itel ei just täs elämäntilantees oo mahollist rakentaa mitn.. :(

8.4.2008 22:25

Olisi syytä jännittää, kun pomppii tuon takarungon päällä.

9.4.2008 18:50

X-Race kirjoitti:Olisi syytä jännittää, kun pomppii tuon takarungon päällä.


Öh,kuinka niin ?

Siinä ei ole tarkoitus pomppia,pyörä suunniteltu yksipaikkaiseksi ja kestää vallan mainiosti oman "ruhoni".

11.5.2008 16:56

no mites tää rojekti edistyy? innolla ootan miten oot värin saanu natsaa.. :)

21.5.2008 8:33

Hihii.
Vähän päivitystä tännekkin.

Maanantaina vein osat pulveriin noin kello 7 ja hain ne sieltä noin kello 14.
Melko nopeaa touhua oli :P
Kyseessä ei ollut Motturin paikka vaan eräs aivan toinen...
200 euroa veloitti,sisältäen puhalluksen ja maalauksen.
Ei mielestäni paha ollenkaan.

Nippu muita osia on saanut omassa tallissa märkämaalia niskaansa,joten vklp aikana pyörä olisi tarkoitus ehkä saada rullaavaksi,kuvia tulee sitten jos aihetta.

Jarrulevyistä vielä...
Takalevy kävi suoraan mutta etulevyjen kanssa oli hieman ongelmia.
Ne olivat suorat vrt. orkkiksiin joissa offsettiä.
Eikä niissä lopultakaan keskireikä eikä reikäpiiri ollut samaa verrattuna originaaliin.

Joten manuaalikoneistin adapterit joilla levyt pitäisi saada toimimaan.
Adaptereissa keskireikä ja reikäpiiri vastaa Suzukin vannetta. Sitten olake joka vastaa uusien levyjen keskireikää ja niille eri r:llä oleva reikäpiiri.
Yksinkertaista ja ehkä toimivaa :D

Tästä johtuen mittarinpyörittäjä ei mahtunut paikalleen joten sorvasin suurinpiirtein sen ulkokuoren näköisen palikan,jonka sovitin alkuperäisen mittarinpyörittäjän sisällä olevaan holkkiin,näin pituus ja akselin reikä pysyvät samana.

Täytyy noita koekasailla sitten kun kerkiää.
Aikataulut ovat tämän prokkiksen osalta kusseet rakentajasta johtuvista syistä niin monta kertaa että en enään uskalla sanoa millon valmista tulee...

21.5.2008 22:07

Kuvat kiinnoistaisi :P

Varsinkin tästä adapterista.

25.5.2008 23:21

Aloitin kasailun vaihtamalla jokaiseen kolmeen vanteeseen pyörän laakerit,myöskin vetopakat saivat uudet laakerit.
Hain paikallisesta laakeriliikkeestä niin ei tarvitse MP-lisiä maksella.
Myöskin ohjauslaakerit vaihtuivat uusiin.

No homma alkoi sillä että runko ripustettiin kattoon roikkumaan ja siihen ruettiin kasamaan.
Takaswingi,linkut ja iskari löysivät paikkansa helposti.
Sitten takavanne kasaan ja kiinni,koepyöritys ja perkele.
Jarrulevyn pultit hankasivat jarrusatulan kiinnikkeeseen vaikka akseli ei ollut edes kunnolla kiristetty.
Tätä pähkäiltiin jonkin aikaa ja mittailtiin kaikkea mahdollista,sitten päädyttiin koittamaan toisella vanteella.
No tämähän meni paikalleen kuin enkeli ja pyöriikin kuin mikä.
Ongelman syy: ostamassani varavanteessa jarrulevy on jostain syystä noin 9mm ulompana verrattuna orkkis vanteeseen.
Ongelman ratkaisu ei sinänsä ole vaikea,vanne joko tarpeeksi isoon sorviin kiinni tai NC-jyrsimen pöytään ja lastu lentämään. Ajan kanssa vain tuppaa olemaan ongelmia...
Kuva
Kuva

Keulatputket menivät hyvin kiinni.
Sitten etuvanteen kimppuun.
Tämän näköinen on Susnan orkkis etuvanteen jarrulevyn kiinnityskohta.
Kuva

Siihen kiiinnitettiin orkkis jarrulevyn pulteillä tälläinen:
Kuva
Kuva

Tämän jälkeen se näyttää tältä:
Kuva

Ja jarrulevy paikalleen:
Kuva

Vanne sopi erittäin hyvin paikoilleen.
Etujarrusatuloihin vaihdoin uudet palat ja laitoin kiinni,yllätys yllätys se hankasi jarrulevyyn.
Tämä uusi jarrulevy olikin sitten myös halkaisija suunnassa hieman suurempi kuin orkkis.
Ongelma ratkesi kun jarrusatulan "pohjasta" miurasi pari milliä poies,johan pyörii.

Enempää osia ei ollut maalattunua joita olisi voinut kasata,mutta yllättävän paljon hommaa oli noissakin.

Samalla vedetiin uusi satsi osia happomaaliin,saavat lopullisen värinsä varmaankin ensi viikolla jolloin kasaileminen jatkuu.
Kuva

Mosa olisi ainakin tarkoitus saattaa runkoon ja jtn pientä ehkä...

5.6.2008 12:52

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kävin hakemassa katteisiin maalit,about 200¤ maksoivat kaikkine litkuineen.
Eihän siinä sitten mitään RX-7:jen värejä valittu vaan vedettiin "kotiin päin" oikein reilusti.
Väri löytyy BMW:n värikartasta nimellä Phoenix Yellow ;)

5.6.2008 13:47

aijai muuttui kyllä pyörän ulkonäkö todella paljon positiiviseen suuntaan kun käytit osia maaluussa! hieno prätkä tulossa:)

6.6.2008 11:22

^ tnx :)

Tää päivä mennyt kaasareiden kanssa tapellessa.
Hyllystä löytyy Dynojetin satsi ja uudet neulaventtiilit ja tiivisteet yms. kohokammioiden puolelle.
Mutta jumalauta että kohokammioiden pultit ovat tiukassa,ainoastaan 3 aukesi normaalisti,2 väkivallalla ja 3 perkelettä nököttää vielä paikallaan. Tietysti yksi jokaisessa kolmesta kohokammiosta...
Eli ainoastaan yhden kaasarin olen saanut valmiiksi.

Kaasareita avatessa kävi ilmi että jokin suutinsatsi siellä on ennestääkin,noh uudet hilut sisään ja vanhat myyntiin.

Hain myös tarvikkeet omatekoista synkkauslaitetta varten.
Ja nyt seuraa päivän paras!
Eli jos mä huomaan että nää synkkaukset on keskenään "epätasaiset" niin mitä mä sitten säädän ?
Manuaali neuvoi että säätö pitäisi tehdä 1750rpm.
Katselin kaasuläppien vivustoa ja niissä näyttäisi jotain säätöä olevan.
ELi olenko nyt aivan hakoteillä jos rupean säätämään noita läppien keskinäistä virtausta vai mitä pitäisi tehdä ?
Joku kaasutinexpertti voisi neuvoa :)

6.6.2008 14:39

nimenomaan niitä kaasuläppiä säädetään.
Lähetä vastaus