Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

14.3.2008 16:26

ipä ole. kyl se kevään mittaan selviää ...


No täytyykin sitten pitää silmät ja korvat auki :D

16.3.2008 14:41

Sunnuntai ehtoota!

Oli sitten taas kiva herätä aamulla kun lunta on niin että häikäisee! :(

Eilen tuli laitettua valkoiset vanneteipit ja takalokari paikalleen. Etumaskia maalaillessa hioin bensakorkin ruuvien kannat kiiltäviksi kun odottelin että maali kuivuu (oikeen kunnon teini modausta) :D Vielä olis sivukatteet maalauksen tarpeessa ja sitten vois lyödä romut kasaan ja lähteä paanalle :D

Enää onneksi kahdet kirjotukset jäljellä, keskiviikon jälkeen pääsee sitten koulusta pois lopullisesti ja töihin lepäämään sekä tienaamaan kesän ajorahoja :D tarkotuksena on kyllä varmaan hommata kesällä jonkunlainen nahkatakki kaupunkiajoon luultavasti Sweep kun on siellä päin tuttuja :D

kiitos

16.3.2008 16:37

kiitos neuvoista..:) onko itselläsi pyörä tt vai kuristettu paljonko pyörälläsi on ajettu..? miten muuten viime kesä sujui pyörän kanssa ajellessa.. :)

16.3.2008 20:44

onko itselläsi pyörä tt vai kuristettu paljonko pyörälläsi on ajettu..? miten muuten viime kesä sujui pyörän kanssa ajellessa..


Pyörä on tt, mutta 25kw papereissa kun ei kortti vielä riitä ajamaan :D tosin eihän sitä kortilla ajeta. Ajettu tällä on noin 54tkm periaatteessa paljon mutta ei sitten taas tarkemmin ajateltuna kun kuitenkin kyseessä 15 vuotta vanha pyörä :D

Hankin tän vasta syksyllä oliskohan ollut 16.9, mutta mitä nyt ajelin sellaiset 3000 kilsaa siinä puolentoista kuukauden aikana ennen kuin pyörän talliin vein niin oikein hyvin suju :D ainoat ongelmat tuli kun ei paritalossa ole tallia niin joutuu ulkona seisomaan pyörä sitten kun tuli yöpakkasia ja piti aamulla 6 lähteä töihin niin oli melko tahmeeta :D eräänäkin aamuna jouduin perkele kilometrin työntämään kun sammu valoissa eikä käynnistynyt enää :D melkeinpä suorastaan vitutti silloin :D mutta töihin ähdin ja lämmin tuli!

Muuten ei sitten ollutkaan ongelmia, pisin lenkki tuli heitettyä siinä lokakuun puolella noin 240 kilsaa eikä mitään ongelmia ollut. Kyllä oli muuten mukavat maisemat kun ajeltiin porvooseen päin ja sitten emäsaloon ja sieltä sipoon kautta kotio päin :)mukavasti kääntyy mutkaan ja kun kierrokset nousee sinne 10k paikkeille niin lähtee kun batman luolasta :D ja äänet on noilla kierroksilla melko makeat! Ainakin minun mielestä, tosiaankaan ei kokemuksia muista pyöristä ole ja varmasti kaikki isommat pyörät kulkevat kovempaa, mutta itselle riittää tämä vehje ainakin vielä ensi kesäksi ;)

Hyvä pyörä! :D suosittelen :)

heh...xD

16.3.2008 22:50

vai ku batman
luolasta..hehe..:D juu no sulle sitten tuli kohtalaisesti kilsoja noin lyhyes ajas..oon miettiny tai vähän kahden vaiheil et oisko se honda cbr 600 ajettu tällä kohteella 90000 ja pyörä on 95 mallia..25kw papereis ilm.täys teho kuitenkin luonnos..:) tai sit tuollanen peli kun sullakin vähän enemmän vaan ajettu ja paperis on kylläkin tt..mut eihän ne palat sinne kaasariin oikein mitään maksa vissiin..sitten kun pitäisi saada vehje vielä joskus myytyäkin..:D
Nii ja eikä sillä pyörällä tod.olla mitään super sankaria leikkimäs..kai sitä saa helpommallakin nirrin pois..et kyl varmasti tuos kawaski riittää tehot aika hyvin..:) en tie sit mitä mahtaa virkavalta tykätä ku pyörä on tt vaikka siin papereis on satuiltu jotain muuta kun ei toi kortti anna isompaa ajaa..:) vähän 2 piippunen asia..o_O

17.3.2008 16:53

Mikä on budjetti? Koska alle neljällä tonnilla saa ihan hyviä 600cc kawasakeja myös joilla ei ole ajettu noinkaan paljoa kuin tuolla cebarilla :)Ja ajokorttiluokan ylityksestä tulee sakot ehkä jopa ajokieltoa,mutta sit taas toisaalta voi olla että poliisilla on hyvä päivä eikä tule mitään.
Itse ajelen tt koska en aio ajaa 200km/h poliisin ohi :D
Kyllä tietysti prätkä poliisi huomaa onko tt vai ei, mutta jos ei aja ylinopeutta tai jää kiinni niin miksi ne poliisit alkaisi muuten pysäyttelemään.

Tosiaan joo tän nelisatasen kuristus tapahtuu imukurkkujen päälle laitettavilla metallilevyillä joissa on 15mm reiät.Sellaiset voi vaikka itse väsätä jos pitää saada kuristetuksi, tai sitten ota yhteyttä muhun :D itse en vaan jaksanut silloin viime syksynä alkaa pyörää kuristamaan koska oli papereissa jo se 25kw ja koeajoin täystehosena niin ei olis kovin kivaa ollut laittaa palikoita kiinni ja huomata että ei tää ole se pyörä jonka ostin ja ottaa niitä pois sitten seuraavana päivänä. :D

17.3.2008 21:05

laatite kirjoitti:Mikä on budjetti? Koska alle neljällä tonnilla saa ihan hyviä 600cc kawasakeja myös joilla ei ole ajettu noinkaan paljoa kuin tuolla cebarilla :)Ja ajokorttiluokan ylityksestä tulee sakot ehkä jopa ajokieltoa,mutta sit taas toisaalta voi olla että poliisilla on hyvä päivä eikä tule mitään.
Itse ajelen tt koska en aio ajaa 200km/h poliisin ohi :D
Kyllä tietysti prätkä poliisi huomaa onko tt vai ei, mutta jos ei aja ylinopeutta tai jää kiinni niin miksi ne poliisit alkaisi muuten pysäyttelemään.

Tosiaan joo tän nelisatasen kuristus tapahtuu imukurkkujen päälle laitettavilla metallilevyillä joissa on 15mm reiät.Sellaiset voi vaikka itse väsätä jos pitää saada kuristetuksi, tai sitten ota yhteyttä muhun :D itse en vaan jaksanut silloin viime syksynä alkaa pyörää kuristamaan koska oli papereissa jo se 25kw ja koeajoin täystehosena niin ei olis kovin kivaa ollut laittaa palikoita kiinni ja huomata että ei tää ole se pyörä jonka ostin ja ottaa niitä pois sitten seuraavana päivänä. :D


No ehkä ZZR:iä, muttei kyllä hyviä zx6R:iä... Ja ZZR ei ole se kaikkein sporttisin malli. Ensimmäinen Zx6R on -95 , ja niistäkin saa maksaa 4-5k kunnosta riippuen. Lisäksi joitain yksilöitä vaivaa nokkaketju ja venttiili viat.

Eikä se 90 tonnia ole mitään cbr:n koneelle jos nokkaketju+kiristin yms on jaksettu vaihdella ajallaan. Niillä on jotkut vielä vetäneet varttimailia lähemmäs 150tkm ajettuina.

17.3.2008 22:46

Joo taisin puhua läpiä päähäni, ei niitä olekaan alle neljän tonnin :D muistelin että olis ollut.

Re: heh...xD

18.3.2008 13:50

TimppamaN kirjoitti:en tie sit mitä mahtaa virkavalta tykätä ku pyörä on tt vaikka siin papereis on satuiltu jotain muuta kun ei toi kortti anna isompaa ajaa..:) vähän 2 piippunen asia..o_O


No jaa, kuinka moni on ajanu tt kevarilla 11kW papruilla ? papereitakin tuli poliisi 2 kesäs 3kertaa katteleen eikä tullu sanomista. 25kW papruilla viimekesänä kaks kaveria ajeli, toisella ei yhtään mitään ja toiselta lähtikortti, joskin se ei johtunu noista papereista vaan jostain ihan muusta ! Ja ei ne moottoripyöräpoliisitkaan ihan heti äkkää tt jos kuristus ei oo just jossain kaasukahvassa. mut mut. makuasia. toisaalta jos ajat tt ja tt paprut se on 100% kurautus ku ekaan puhallutukseen pysähdyt :D

18.3.2008 16:20

Lisäilin muutaman kuvan uusista vanneteipeistä :D

...:)

19.3.2008 18:15

kiitos kommenteista..nii no onhan se niinki et toi yömaha minkä omistan ni kaukana siitä 11kw..:Dpieni vesipyssy..noh tänään kävin hakemassa kortin poliisiasemalta sen viimeisen kortin 2 vaiheen jälkeen..eli en ole sitä menettänyt sinne..:D nii eli ihmetys oli itsellä kova kun täti siellä antoi kortin kääteen ja sanoi "että tässä kortissa on sitten tää iso A" olin sillein et whoot...:D no nyt alkaa jo ymmärtään et kyl kai se siinä kortissa sitten on kun tarpeeks monta kertaa sitä on katsonut...:) no nyt ei siis tarvitse miettiä sitä 25kw oli se siinä paperissa eli ei..mutta nyt oon kyl miettinyt enemmän ja enemmän sitä 400 kawaa olisihan tuossa pienet vakuutuksetkin verrattuna isompiin.. Vai mitä mieltä olette..? tietty myös sitä cbr:rääkin oon miettiny..mut kertokaas mitä muita pyöriä kannattaisi miettiä noiden teidän ja näiden ohella ..:) nii ja se budjetti no kun ei paljoa menisi yli 4000 parempi jos pysyisi sen alla..:D

19.3.2008 18:49

Jos kortti on jo taskussa ja kyykkypyörä innostaa niin todellakin suosittelen katsomaan näitä -90 luvun alkupään cebareita etc, nelisatku ninja nyt on sellanen ns. hyvä ensipyörä mutta voisin veikata että isompaa tekee nopeesti mieli myös tehojen suhteen.

Cebareissa ei minkään sortin "lastentauteja" ole (f2/pc25) ja kone kestää todellakin huollettuna nätisti yli satkun ilman mitään isompaa remonttia, nokkaketjua lukuunottamatta.

Pienen lenkin tollasella -02 nelisatkulla oon ajanu, ja kyllähän se nyt jaksaa vetää hyvin jos verrataan pienempiin laitteisiin, piikit etc.
Ajoasennosta en tykännyt yhtään, muuten ihan ok suomen rajotuksilla.

19.3.2008 19:31

Joo uskoisin että vakuutukset on pienemmät 400 kawassa kuin cebarissa :)itselläni on pohjolassa ja vuoden maksut on 540 euroa osakaskolla. Tosin hinta nousee noin satasen kun pyörä on täystuhonen :D

Voihan se tietysti olla että mieli alkaa tehdä isompaa vähän ajan kuluttua, mutta silti enimmäkseen se riippuu siitä kuinka siihen tehoon asennoituu. Luultavasti alkaa pyörä tuntua mopolta kesän aikana itselläkin, mut raha tilanne estää vaihtamisen joten olen tyytyväinen nykyiseenkin :) on sentään pyörä!

19.3.2008 19:35

laatite kirjoitti:Joo uskoisin että vakuutukset on pienemmät 400 kawassa kuin cebarissa :)itselläni on pohjolassa ja vuoden maksut on 540 euroa osakaskolla. Tosin hinta nousee noin satasen kun pyörä on täystuhonen :D



no miun tehokkaampi ja uudempi mopo kustantaa osakaskolla alle 400e/ vuosi pohjolassa :roll:....

19.3.2008 19:37

o miun kevyempi, tehokkaampi, ja uudempi mopo kustantaa osakaskolla alle 400e/ vuosi pohjolassa ....


Voi olla että johtuu bonuksista? :) mulla kun ei vakuutusta ole ennestään ollut missään laitteessa niin bonuksia on vain 20. Tai sitten on pohojan tätit minua pissanut linssiin :D