Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

5.2.2009 18:37

||tinba kirjoitti:Oikea yläkulma ;)


Katos joo, ihme kun en aikasemmi huomannu :D

6.2.2009 0:34

Jaahas, takasin lähtöruutuun. Mulla on huono karma jarrunesteen kanssa, eikä tämä nyt ollut mikään yllätys, rungon pulverimaalaus on nyt sitten pilalla. Pulverinhan PITÄISI kestää jarrunestettä ja tuli vielä varmuuden vuoksi käytettyä arvostettua(?) firmaa pinnan vetämiseen, se siitä nyt sitten. Motorexin Black Spray á 10€ ei kyllä jarrunesteestä ole moksiskaan, mutta 40x kalliimpi teollisuuspinta valuu kuin teinitytön kajaalit.

Tarttee alkaa purkamaan sitäkin vähää mitä pyörässä oli kiinni ja miettiä uutta ratkaisua värityksen suhteen... :(

6.2.2009 1:08

No nyt ei auta kun kiillottaa runko tai mitä jos maalaisit niillä halpamaaleilla?

6.2.2009 1:49

Allekirjoittanut ei oikein osaa arvostaa kiillotettua runkoa ja maalaamiseen soveltuvia tiloja ei omassa käytössä ole. Toi "halppismaali" on kyllä yllättäny laadullaan, on notkiaa joten kestää iskuja ja kulutusta ja näköjäs vastustaa kemikaalejakin aika hyvin.

6.2.2009 14:19

Ite kun jarruja ilmailin niin ei se jarruneste (Castrol) liottanu edes katteiden maaleja :D

Pääs vähän roiskumaan...

6.2.2009 20:22

Joo, todennäkösesti nuo pulverimaalatut osat eivät ole olleet uunissa tarpeeksi pitkään tai maali on todella huonolaatusta, sillä ei siinä kai ihan noin pitäisi käydä?

Noh, ei auta muu kuin sopeutua, muutama idea sentäs tullut, millä tämäkin ehkä vielä kääntyy voitoksi.

Edit: uusimmat kuvat:
Kuva Kuva

Jälkimmäisessä näkyy aikas hyvin tuo jarrunesteen jättämä jälki...

6.2.2009 22:12

upeat vanteet. Joskus aaaaikoja sitten kuulin jostakin huhuja että kaikki puleverimaalit ei kestäisi jarrunestettä... Jutun todenperäisyys silti on kyseenalainen. Mun mielestä se on uunitusvika.

6.2.2009 22:21

Tarvii soittaa sinne maanantaina. Eipä se kyllä auta, jos suostuvat nuo vielä tekemään, kun tuskin korvaavat sitä 200 euroa mikä meni swingin laakereihin.

Mäkin olen vallan lukenut juttuja, että pulveri kestää jarrunestettä tunneista kuukausiin. Tämän kohdalla mitataan sekunteja. :(

6.2.2009 22:48

Aina kun noiden jarrunesteiden kanssa temppuilee, niin pullollinen vettä olisi hyvä pitää lähellä jos sattuu hassusti, vettä äkkiä jarrunesteläikän päälle ja sitten huuhtoo sen huolellisesti pois.

Jälkiviisaus parasviisaus ;)

7.2.2009 12:01

Vettä oli vieressä letkussa. Tota kun ei ehdi huuhtomaan ilman että jää jälkiä... :s

Edit: ja tuo siis tuli huuhdottua huolellisesti.

7.2.2009 15:23

Tulipas napattua "tämmönen se olis ollut mustana" kuvat ja nyt jo alkaa kaduttaa. Helmiäisvalkonen on ollut värivalintana alusta asti, mutta mustaksi se vaan on kyllä tarkotettu...

Kuva Kuva

Voi perhana. Noh, mietintäaikaa on ainakin siihen asti, että saadaan tää pulveriepisodi loppuun.

Edit: pahottelen kuvien laatua, kännyllä napattuja.

7.2.2009 19:01

Keula huutaa maalia :D

Musta tai sama väri ku vanteissa :roll:

7.2.2009 23:28

Onhan siinä nyttenkin sama väri kun vanteissa... ;)

Alkuperäinen ajatus oli maalauttaa ne mustiksi. Jollain tavalla nyt kuitenkin korostavat noita vanteiden keskiöitä, joten saattaapa tuo väri jäädäkin. Noista ulkoputkista tuskin hyviä saa ilman anodisointia, kun tuo pulverikin on mitä on.

11.2.2009 9:37

Eipä näköjäs kestä bensaakaan. :lol:
Noh, tuosta saattaa vielä saada siedettävän kun bensan kanssa matattaa ympäriltäkin ja vetää vahan päälle. Tarvinnee koittaa tänään.

MRA:n pleksiäkin tuli soviteltua. Kaipa semmonen tarttis ostaa. :)

11.2.2009 16:34

Yksi tuote jota voisit kokeilla:
http://www.autokem.fi/tuotteet_paintrenovator.php
Toiminut itsellä esim. auton paikkamaalauksen sumurajan häivyttämiseen.
Tiedä sit miten pulveri käyttäytyy mut luulisin et toimii.