Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

12.7.2008 9:56

joo muistelinki että vasta 24tkm tarvii kajota noihin erikoisempiin työkaluihin.

koska toi 18tkm on ns. perushuolto eli tarkistellaan paikat ja vaihdetaan öljyt ja suodatin ni tuskin tarvii mennä työntämää peliä sitävarten huoltoon vaan itse tekemällä saa laadukkaampaa jälkeä aikaseks ja tietääpähän että kaikki on tehty. :s

13.7.2008 9:54

Juurikin näin.

Pyörä tuli jarrutettua KTM-päivillä ja tulokseksi terveet 105hp ja 60Nm takapyörältä. Seos heittää keskialueella hieman ja yläkierroksilla vetää rikkaalle. Penkittäjän mukaan japsit tykkäisivät hieman laihemmasta seoksesta ja sytkää säätämällä voitaisiin saada jotain todellisia tuloksiakin. Kauden jälkeen tuota on hyvä alkaa työstämään.

Penkki antoi tuloksia ehkä hieman alakanttiin, mutta 100hp lähdin hakemaan joten voin olla tyytyväinen. :)

15.7.2008 21:19

heitäppä dynolappu galleriaan? itellä kun oli vessa samassa laitteessa niin olisi mukava verrata seitsemän vuoden eroja :)

16.7.2008 20:40

Pistin sulle yv.

Suht kova homma tossa 24 tonnin huollossa näköjäs on. 8 tunnin ohjeajassa ei ihan hirveesti ole turhia, vai mahdankohan muistaa väärin. Mulle tavote kuitenkin on viikko... :)

Venttiileistä löytyi yllättävän paljon pieniä välyksiä, onpahan ainakin asettuneet. Seuraavassa isossa varmaan säädelläänkin takaisinpäin. Shimmit on luojan kiitos venttiilin ja nostajan välissä, joten nokkajumppaa tuli tehtyä pariinkin otteeseen. Paketti läjässä ja savutkin otettu, vielä jäljellä synkkaus ja rasvan prässääminen unitrakkiin.

Tuli samalla myös poistettua saasteita vähentävä PAIR käytöstä. Ameriikassa väittävät pyörän vetävän vähän pehmeämmin ilman tuota - ja kittimanuaalikin suosittelee sen poistamaan, mutta lähinnä se tuli poistettua jotta putki paukkuu vähemmän. Huijaa myös laajakaistaa vedon alussa, joten jos ja kun pyörän säädättää niin tuosta on luovuttava.

Ensi talven suunnitelmatkin alkavat hioutumaan mielessä. :)

16.7.2008 21:08

markketo kirjoitti:Pistin sulle yv.

Kitoos, mopo ei käy laihalla siis alkupäästä vaikka käppyrä niin väittääkin.(?)
Alaväännöt vaikuttaisi (huom. vrt omaani) olevan pikkaisen kadoksissa ennen kuin 5000rpm tulee tauluun. Tehoa se reilu 20hp enemmän ja kierroksiakin muutama tuhat :D on siinä jo eroa riittämiin.

16.7.2008 22:16

Ei käy laihalla, vaan kierrosten laskiessa (kaasu pois) järjestelmä päästää ilmaa pakoputkeen, jotta siellä mahdollisesti oleva polttoaine palaa pois tai ainakin lämpö riittää katille asti (sliparissa ei kattia, eikä tämän huollon jälkeen pyörässä tuota systeemiäkään). Putken päässä ollut laajakaista kutenkin rekisteröi tuon hapen vedon alussa.

Ruiskulla olevissa kuussatkuissa puuttuu kaikki vääntö tuolta ihan alapäästä, ja niin on tosiaan tässäkin. Ensimmäisillä ajokerroilla helppo sammuttaa valoissa, sillä vaatii suht paljon kierroksia nättiin liikkeellelähtöön. Ninja herää siinä 6500rpm ja huipputehoa on tosiaan melko kivasti, 600cc:ksi. Ohjekirjakin suosittelee muuten vaihtamaan pienempää 5000rpm... ;)

Siellä missä käppyrä kääntyy laskuun käy tosi rikkaalla, näki ihan pakokaasusta penkissä. Ei sinäänsä vaarallista, mutta kyllä se pitäisi säätää pois. Muutenkin tuossa 8krpm eteenpäin seos saisi tasaantua 13 nurkille. Tod.näk. hieman liian myöhäinen sytytys saa myös seoksen näyttämään rikkaammalta.

Säätöpohjaa siis on ja se olisikin tarkoitus hoitaa ennen seuraavaa kautta. :)

29.7.2008 21:10

ootkos syöttäny tolle ihan 15-50 vai 10-40 öljyjä?:)

huomenissa pitäs käydä ostoksilla..

31.7.2008 17:37

10w-50 täyssynteettistä oon siellä käyttänyt, joskin ajattelin siirtyä 5w-40:een, kun Suomessa harvoin on kovin kuuma. 10w-40 puolisynteettinen on tosin muistaakseni valmistajan suositus.

24.9.2008 15:51

Hiljaiseloa on tullut täälläkin pidettyä ja nyt tuli talviprojektikin aloitettua vähän kuin varkain. Kuvia tulee sitä mukaan kun saadaan todellista edistystä aikaiseksi, paketin seikkaillessa jossain päin maailmaa niin ilmeisesti kuukauden parin sisään... :D

Talven mittaan tulossa paljon kaikenlaista osaa myyntiin, joten jos joku niitä halajaa sopii ottaa yhteyttä. Näillä näkymin ainakin etupumput, takaiskari, swingi, vanteet, jarrusatulat, etupääsylinteri, yms. Kaikki osat hyväkuntoisia ja kaatumattomasta pyörästä, lisätietoja kysymällä. Sopivat vallan mainiosti esim. avk-pyörän rakentamiseen. ;)

24.9.2008 16:37

Miksi ihmeessä vaihat etupumput? Takasvingin kyllä ymmärrän. :D

24.9.2008 16:48

Kaikennäköstä suunnitelmaa mielessä ja perimmäiset syyt on kyllä vähän hölmöjä. Ninjan mallisarjasta löytyy kuitenkin paremmatkin pumput kuin tämän vuosimallin, joskin rakennuttamalla saisi kaikkein parhaat. Myös lopputuloksesta tulee räpeltämättömämpi, mikäli pumput vaihdan.

27.9.2008 12:29

Jeps, vanteiden myötä myös jarrulevyt ovat kaupan. Lisäksi löytynee myös yksi ylimäärinen nissinin radiaalipääsylinteri (ZX-6R 07), jos jollain on kiinnostusta. Antaa mukavasti pontta ainakin 03-04 mallin Ninjoihin ja on hintaansa nähden "hyvä viritys".
03-08 Ninjoihin starttimoottori, saattanee sopia myös muihinkin kawoihin.

Täytyypi alkaa tekemään oikein ilmoituksia tuotteista, kunhan saa vain tavarat muutettua.

11.10.2008 18:01

Tässä mennään:
Kuva
Tuleepahan ainakin hyvin pestyä... ;)

11.10.2008 19:03

Jahas ja talli on osia levällään :P

Mitäs uutta sulla tuli? Keula, jarrut ?

11.10.2008 19:35

Pistätköt mullekkin käppyrää. Tämmönen ninja ois nanna.