Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Kawasaki ZX-6R '03

24.7.2007 14:13

Pari kuukautta sitten tuli ostettua tuollainen 636cc Ninja, hieman yli 16tkm ajettu ja täysin alkuperäisessä kunnossa. Tarkotus on pyörää viimeistellä talven aikana "OEM-hengessä" ja aika pienillä jutuilla.

Kuva
^Pyörä pari päivää vanhana.

Tähän mennessä tehtyä:
-Takavalo integroiduilla vilkuilla
-Itsetehty kilpiteline (vielä maalaamatta)
-Itsetehdyt etuvilkut
KuvaKuva

Suunnitelmissa:
-Uusi tankinsuoja (vanha irtosi)
-Kaatumatapit runkoon, swingiin ja ohjaustankoon
-Madaltavat koiranluut
-Teräspunosjarruletkut eteen (ja taakse?)
-Hälytin
-Ruiskunohjausyksikkö
-Äänenvaimentimen avaaminen ja uuden (suoran) huilun tekeminen

Tehopönttö jää ostamatta, koska sen ainoa etu olisi pienempi koko ja vaikka tuo alkuperäinen pönttö onkin suuri kuin mikä, samalla rahalla saa jo suurimman osan yllämainituista.

Harkinnassa on myös "power-up" välitykset (edessä piikin pienempi ratas) ja sen pakottamana speedohealer.

Kokemuksia pyörästä voin jakaa lähipäivinä, mikäli joku niistä on kiinnostunut?

26.7.2007 9:10

nooh kyllähän toi vakio rautamollukka painaa kymmenen kertaa enemmän ku markkinoilla olevat vaimentimet.

ulkomailta ku tilaat ni parilla sadalla sellasen saat joka on kyllä hyvä hankinta :)

26.7.2007 18:33

Hieno pyörä. Jos en ihan väärässä ole, livenäkin pari kertaa bongattu.

26.7.2007 21:06

Hyvin mahdollisesti... Eh, PaimioBombers? :D

28.8.2007 19:22

Jotain pientä päivitystäkin. 18tkm huolto tuli tehtyä hiljattain, ja sisälsi pääasiassa vain tarkistuksia ja säätöjä.

Eilen tuli paikalleen laitettua k&n:n suodin, joka pienenä yllätyksenä ei ollutkaan mikään millintarkkuudella valmistettu ja vaati kärsivällisyyttä saada se paikoilleen.

Samalla tuli ostettua teräspunosletkut, "kilpamalliset", eli kaksi letkua suoraan kahvalta satuloihin. En tiedä olisiko alkuperäisen malliset olleet paremmat? Näillä kuitenkin mennään.
Viimeksi muokannut markketo päivämäärä 6.3.2008 20:51, muokattu yhteensä 1 kerran

2.9.2007 12:12

Sanani syön - edellispäivänä kuriiri toi ovelle Viper Racingin kisasliparin. Kisahenkeä kuvannee lähes täydellinen sopimattomuus suoraan paikalle - väliputki oli prässätty millin liian pieneksi ja mukana tuli vain yksi (todella huono) klemmari. Alkuperäinen klemmari ei tietenkään alas sopinut, koska alkuperäisessä väliputkessa on tiiviste.

Muutaman tunnin "vaikeuksien kautta ongelmiin" tekniikan jälkeen pönttö kuitenkin killui paikallaan.

Spine^n mainitsema painopuoli tosiaan pitää paikkaansa, uusi 2,5kg:n kannu painaa ehkä kolmasosan alkuperäisestä, suurimmaksi osaksi kissan puuttumisen ansiosta. Tarvinnee punnita tuo alkuperäinen.

Äänet on mitä tuoteseloste lupasi: matalat ja agressiiviset, ja nyt peli kuulostaa paljon enemmän pyörältä. :) Todellinen syy ostoon kuitenkin on aavistuksen pienempi koko ja huomattavasti viileämpi ulkokuori, tyttöystävä kun onnistui kerran polttamaan jalan aika pahasti.

Itse olisin mielinyt, että putki menisi takajalkatapin ala- tai sisäpuolelta, joten talven aikana lienee syytä tehdä jotain tuolle väliputkelle. Kuvia pukkaan galleriaan, kun vain pääsen takaisin kotikonnuille.

Alkuperäisistä suunnitelmista tippuu toistaiseksi hälytin pois, kaatumatapit ja pc on talven heiniä, madaltavat koiranluut tullee vain, jos tyttöystävä kiinnostuu ajoharjoittelusta ja muu onkin jo tehty.

17.10.2007 12:21

markketo kirjoitti:Jotain pientä päivitystäkin. 18tkm huolto tuli tehtyä hiljattain, ja sisälsi pääasiassa vain tarkistuksia ja säätöjä.


mitä maksoi huolto?
omaan mopoon pitäis kans pian tehdä

17.10.2007 12:36

Anteeksi ot, mutta eks markketo ollutkaan täysi suzukimies? ;)

Jos oikein muistan niin 18tkm huolto sisältää nuo kaikki tarkistukset, ketjujen rasvaukset ja perusjutut. Sitten vaihtolistalla on:

-ilmansuodatin panoas
-öljynsuodatin
-öljyt
-venttiilien säätö?

Venttiilien säädöstä en mene varmasti sanomaan, Z750:ssä se kuuluu 24tkm huoltoon, ninjasta en muista tuleeko se samaan aikaan vai pykälän aikaisemmin.

17.10.2007 14:30

Suzukimiehiä juu henkeen ja vereen, mutta vieraissakin pitää välillä käydä. ;) Syynä oikeastaan tuon ikäsistä pyöristä paras ulkonäkö. 2004 gikseri olis jo kelvannut, mutta budjetti tuli vastaan ja polte oli kova.

Venttiilien säätö on 24tkm huollossa. Tein siihen itse tuon korjaamokäsikirjan mukaisen huollon, johon kuului pääosin tarkistuksia ja kiristyksiä, sekä tuo öljyt+suodattimet.

17.10.2007 22:41

Oi vitsi se oli sun se tän viikon kuva. Nättiä. Kuva

26.10.2007 13:20

Tuli taas laitettua uutta dingen-dongelia tilaukseen, paristakin paikkaa. Ihan vaan loppukauden kunniaksi. :)

Täällä päin Suomea kun voi hoitaa joululahjaostoksetkin mopolla. :D

7.11.2007 22:19

Ensimmäisten pakkaspäivien kunniaksi talven ensimmäiset muutoksetkin tuli tehtyä: Ninjan mittaristo loistaa nyt eri sävyisenä, kuin ennen. Tarkoitus oli tehdä sinisestä hieman kirkkaampi ja punaisesta hieman tummempi, mutta kotimaan markkinoilla oleva led-tarjonta määräsi lopputuloksen. Hassua, että ainoa led, joka aiheuttaa pientä värinkarkausta, on ainoa alkuperäinen joka mittaristoon jäi... :)

Kuva puhukoon puolestaan:
Kuva

Päivänvalossa mittaristo näyttää samalta, kuin ennenkin.
Samalla tuli vaihdettua bensamittarin valo kirkkaammin loistavaan punaiseen, josko sen näkisi päivänvalossakin ja muutettua mittariston kulmaa hieman parempaan suuntaan.

17.11.2007 22:43

Pakko se on kai uskoa, että talvi tulee ja pyörä on vietävä uinumaan ensi viikolla.

Talven mukana tulee kyllä paljon muutakin - keulille tuli asennettua 6000 Kelvinin Xenon-polttimot. Valoteho on kieltämättä vähän toisenlainen.

KuvaKuva

Parkit täytynee vielä vaihtaa valkoisiin ledeihin, tuo hehkulangan keltainen sävy ei oikein sovi enää kuvaan.

Video mp4-muodossa. Äkkisältään en jaksanut etsiä muunnostyökalua, myöhemmin sitten.

Tallilla tarkoituksena antaa pyörälle kunnon syyshelliminen, jonka jälkeen olisi tarkoitus alkaa veistämään uusia etuvilkkuja.

17.11.2007 23:21

Pirun tyylikkäät. Paljon muuten makso ja mistä hommasit nuo xenonit? ja onko liikkuva polttimo?

17.11.2007 23:24

Postikuluineen alta parinsadan Saksa/Sveitsi. Ei ole liikkuva polttimo, koska ei ole vakionakaan H4 tms. yhdistelmävaloa.

Lähivalo on vasen H7 ja kauko oikea H7 ihan tehtaalta saakka, nyt vastaavilla xenoneilla.