Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
19.7.2007 14:32
Katupiikki meni heti kaupaksi, mopobisnes tuotti, kuramopon osuuden myin veljelle -> talli tyhjä. Mitäs tilalle? Tietenkin ajatus isommasta pyörästä kiehtoi, ja bongasin kyseisen Kawan ilmoituksen netistä. Myyjä oli lähdössä ulkomaille -> kiire käydä katsomassa. Puhelu tuttavalle, joka on enemmänkin mp:eitä harrastanut. Hän suostui mukaan, ja katsomaan mentiin. Tarkan syynäyksen jälkeen pyörä osoittautui suht siistiksi ja teknisesti erittäin hyväksi. Sopiva tarjous, ja pyörä oli minun. Tuttu ajeli 150km matkan pois, ongelmitta meni. Huollettu on, ajettu 47tkm , Suomi-Pyörä. Ei tuunauksilla pilattu, eikä viritelty. Mra:n tumman pleksin ja teräspunosjarruletkujen osalta poikkeaa vakiosta. Hyrrää nätisti, tehoja on minulle riittävästi-> isolla R:llä. Pyörä tuntuu kevyehköltä käsitellä, kuivapainoa 176kg. Onhan se tosin todella raskaan tuntuinen hiljaisessa vauhdissa pyöritellä, kun crossipyöriin ja mopoihin vertaa, mistä suurimmaksi osaksi kokemusta tätä ennen. Onneksi kaikkeen tottuu.
Nyt syksy ja talvi meneekin a-korttia ja ensi ajokautta odotellessa. Suunnitelmia on sen verran, että kuristus 25kW papereihin täytyy toteuttaa ennen kevättä. Tuning ei minuun iske, kilventelineen väännään siistimmän. Minivilkkujen laitto on harkinnan alla, vaimentimen vaihto myös. Galleriassa muutama huonohko kuva pyörästä, 18.7. ostopäivänä otettu.
Viimeksi muokannut SMRacing päivämäärä 6.3.2008 16:14, muokattu yhteensä 2 kertaa
19.7.2007 15:08
"tuning ei minuun iske, vaihdan kuitenkin...."
Varo vaan ettei karkaa hepo käsistä. Menee pirusti rahaa näihin vekottimiin ku alottaa tekemään. Kannattaa ne pakoputkirahat säästää johonkin kivaan. Hirveitä hintoja pyytää yhestä surkeesta pöntöstä!
19.7.2007 15:33
Voihan se olla että "tuningit" jää tuohon sirompaan kilventelineeseen. Nuo vakiovilkut sentään näkyy johonkin, eikä vaimenninkaan mikään hirvittävän ruma ole mielestäni, niin sen saatan pitää.
19.7.2007 15:43
kyllä kyllä
Mietit rauhassa, että onko sen arvoista. Sen pöntönhän kerkee pulttaamaan vaikka tammikuussa kiinni. Itsekin olen jokusen turhan ostoksen tehnyt, jotka olisi todellakin voinut jättää tekemättä.
19.7.2007 15:50
Erittäin siisti pyörä. Itelläkin olis tarkoitus hommata tuommonen kawasaki ens kesäksi.
Paljonko kustansi tuommonen?
19.7.2007 17:36
Totta puhut MänTä.
Ja sanotaanko että kustansi sopivasti, kyllähän siitä jonkun lantin sai maksaa, sanotaanko että aika saman kustansi mitä katupiikistäni sain pois, siitä veikkaamaan hintahaarukkaa. Alle 5 kilon lähti.
6.10.2007 11:29
Nyt on sen verran tehty, että putkistossa kun oli muutama kolhu, koska kaatunut joskus pyörän alkuaikoina paikaltaan. Ostin virheettömän putkiston ja eilen laittelin sen kiinni. ART pro race system carbon bolt-on vaimentimen hommasin myös, pitänee kesäksi säätää sille vaimentimelle esim. dynojet suutinsarjalla.
Täytyy kuristaa papereihin <25kW myöskin ennen ensi ajokautta, tai ajokauden alussa.
Purin pyörää, ja tutkin että alanko mitään teinituning vilkkuja tai kilven telinettä siihen laittamaan, niin huomasin että aika inhottava sydeemi väsätä tuohon kilvelle teline, ja vilkuille, jos haluaa vielä että siitä tulisi siisti. Hyvää kiinnityspaikkaa ei ole, ja metallinen teline aina väsyy ja tärisee enemmän kuin vakio muovinen. Toinen haittapuoli siinä olisi se, että joutuisi sahaamaan vakio kilven/vilkkujen telineen poikki lokasuojasta. Eli sitä en ala tekemään, saa pysyä vakio vilkut ja kilventeline paikassaan.
6.10.2007 16:59
vakio muoviläpyskä vittuun kokonaisuudessaan, ja tilalle uusi kate. voi tehdä joko itse tai ostaa valmiin, niihin saa kyllä tehtyä ihan kätevän kilventelineen kunhan vaan vähän profiloi sitä tuotosta. eikä se metalli kuitenkaan niin helposti väsy ellei ihan jostain paukkupellistä telinettään käännä.
7.10.2007 14:17
Niin, saishan sitä helposti vaikka underin ostettua, mutta ei ole varaa sellaiseen. Samapa tuo, kun ei muutenkaan tuning hirveästi iske, ei ole mielestäni sen rahan arvoista mitä siihen saa menemään, eriasia jos itse tekee.
1.3.2008 23:11
Alkaa ajohalut olla tässä vaiheessa jo tapissaan, pahalta vaan näyttää kun lunta tulee koko ajan lisää vielä tällä korkeudella :/ Siihen tulokseen oon tullu, että millään tuningeilla en pyöriäni pilaa. Pidän siis ulkonäöllisesti mahdollisimman alkuperäisenä, minivilkut ja kilventelineet unohdan täysin. Keväthuoltoa tässä aloitellut, eikait siinä kun uudet bensat tankkiin, öljyjen ja suodattimen+ tulppien vaihto, akun lataus& eturenkaan vaihto=valmiina kevään koitoksiin.
Parempi kuntosen putkiston vaihdoin syksyllä kawaan(entisessä kolhu kun kaadettu paikaltaan) ja ART hiilikuitu bolt-on vaimennin on myös. Sitten kun ajokausi pääsee aluille , täytyy heti käyttää alle 25kW kaasukahvakuristuksessa&tehonmittauksessa naapurikuntalaisella pajalla. Nimim. ajokautta odotellessa...
13.4.2008 17:24
Ajokauden avasin eilen 140km lenkillä viileässä säässä. Pyörä toimi hyvin ja on alle 25kW papruissa.
Kawa kävi myös tehonmittauksessa:
http://www.motot.net/galleria/g20403_kawasaki_zx6r_98
Siinä kuvia vakion ja kuristetun teholapuista.
14.4.2008 16:45
Pari tuollaista kawaa ollut, ja voin vain onnitella valinnasta. Omasta mielestäni ehdottomasti pienemmät vilkut ja vaimennin vaihtoon. Under tail toi myös mukavasti ulkonäköä. Kuvagalleriassa yksi kuva toisesta kawastani, joka oli aikoinaan saman värinen kuin sinulla. Sittemmin täysi maalaus, teetetty tarrasarja, vilkut, pleksi, underi, kilpiteline, leditakavalo ja yoshin vaimennin. Kaasarit säädetty pöntölle sopivaksi. Monasti tuli kehuja ulkonäöstä ja äänet tuolla vaimentimella hyvinkin eroottiset. Vakiovaimentimella kuulosti nuhaiselta.
14.4.2008 19:18
On minulla tuohon ART hiilikuitu pönttö. EI ole vaan kiinni tällä hetkellä. Ja tuo yksi virittäjävelho(missä dynovedotkin otettiin) sano että sen verran rikkaalle noi zx6r:ät säädetty täyskaasulla että vaimentimen kanssa ei tarvitse kaasuttimien säätöä. Ja kuulemma vapaavirtaus pöntöllä tekee hiukka suuremman alipaineen kaasuttimiin, joten jo sen takia imee vähän reilummin soppaa. Ulkonäölle en tee yhtikäs mitään, vaan pidän alkuperäisenä. En mistään tuningeista perusta ja ei se jälleenmyyntiarvo ainakaan kasva vaikka olisi kuinka hienoksi yritetty laittaa, on tullut huomattua.
11.5.2008 13:30
Missä kuristit ja mitähän kustansi? Perjantaina tuli haettuu samanlaine pöörä ja pitäs kans kuristaa nopeesti. On kyl mukva pyörä mitä nyt jotai 200km rullannu.
Osaakko sanoo kuinka monta kilsaa tankilla pääsee?
11.5.2008 21:48
Kuristin Ip-dynotestissä Siilinjärvellä(Pohjois-Savossa Kuopion vieressä). Kustansi kuristus 120¤+ katsastus 40¤, eli yhteensä 160¤. On tosiaan mukava pyörä, mitä nyt itse olen jotain vajaat 2tkm ajanut.
Ja tankilla pääsee matkaajossa jotain 400km, jos kiihdyttelee jne. niin n.300km. Eli kulutus on omassa pyörässä matka-ajossa luokkaa 4l-4,5l/100km, kiihdyttelyssä/sekalaisessa ajossa jotakin 6litran paikkeilla. Tankin tilavuus pitäs sen 18 litraa muistaakseni olla.