Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki SV 650 S -99 *Myynnissä*

15.4.2007 18:37

DoDIiiiiI, uus mopo on nyt "tallissa" (eli pihalla). se onpi sellane punane susuki sv650s, galleriassa kuvia.

mopolla on ajettu nyt 36000tkm, ja pyörä on erittäin siistissä kunnossa ainakin päällisin puolin. takarengas on kohta loppu, ja ketjut/ rattaat täysin lopussa, uudet on tulossa. takajarrupalatkin alkavat olla tiensä päässä. listaan lisätään sitten vielä vuotava etustefa.

eli pientä laittoa on siis luvassa, ei mitään isompaa. kone kyllä pitää pienillä kierroksilla ihme säksätystä, veikkaan kyllä vee koneen sen tekevän. tai sitten nokkaketjussa on jotain sanomista. katsoo, että paheneeko vika.

pyörään on tehty uus kilpiteline entisen, giganttisen telineen tilalle. samoin vilkut on vaihtunut pienempiin. vilkut ovat kyllä melko mitättömät, etenkin päivänvalossa...


sitten siihen kaikkia kiinnostavaan ajettavuus asiaan: eli mopossahan on 52kw, eli n.70 hopojoutita potkua, ja vääntöä todella mukavasti koko kierrosalueella (vähän päälle 60nm).

Cycle World julkaisi vuonna ´99 seuraavat lukemat:

1/4 mi. 11.85 sec. @ 110.17mph.

0-30 mph 1.34 sec.
0-60 mph 3.20 sec.
0-90 mph 6.79 sec.
0-100 mph 8.76 sec.

40-60 mph 3.27 sec.
60-80 mph 3.90 sec.

Measured top speed 128 mph

perstuntumalta voisin kyllä sanoa noiden pitävän paikkansakkin. mutka-ajossa pyörä on erittäin jämäkkä, ja ainoa miinus ajettavuudesta tulee hieman liian löysälle keulalle (mitä ei myöskään voi säätää). tosin tuo etustefan vuotaminen vaikuttaa varmasti paljon asiaan. jarrutkin ovat huippuluokkaa (tuplalevyt edessä, yksi takana).

eli siinäpä lyhyesti moposta juttua, kysyä ja kommentoida toki saa :)
Viimeksi muokannut JTJT päivämäärä 19.4.2010 15:50, muokattu yhteensä 2 kertaa

15.4.2007 18:46

Kohtuullisen näppärä valinta. Ootko ajatellu säksättimees hankkia avarampaa pönttöä? Suosittelen... :>

15.4.2007 18:52

olen, mutta rahat on niin finaalissa kuin ne vain voi olla :(. on kuitenkin ihan mukavat puksutukset vakionakin :).

15.4.2007 19:19

Mullo tuommonen samanlainen paitsi vähemmän ajettu ja musta ja vuotta uudempi. Oli pörinäpönttö paikallaan ostaessa. Maza luuli että tulin jontikalla käymään kun menin häntä tervehtimään.

15.4.2007 19:45

Hyvän näköinen pyörä, sopii mun silmään!

Kannattaa varmaankin ensimmäisten asioiden joukossa hankkia vaikka Stormilta jäykemmät progressiiviset jouset etupumppuihin, noita vakioitahan on laajalti haukuttu. Kawaan (Zephyr) vaihdettiin ja oli todella kannattava muutos, ero oli tuntuva.

15.4.2007 19:54

Joo, ensitöikseni vaihdatin jäykemmät jouset eteen heti keväästä tuohon omaan kikottimeen. About 1100km tullut rupsuteltua heti tuoreeltaan tuolla nyt keväästä. :)

15.4.2007 23:19

SirKaarlo kirjoitti:Mullo tuommonen samanlainen paitsi vähemmän ajettu ja musta ja vuotta uudempi. Oli pörinäpönttö paikallaan ostaessa. Maza luuli että tulin jontikalla käymään kun menin häntä tervehtimään.


tjoo, serkku iski justiinsa tonniseen SV:hensä youshimulkut (rs-3) kiinni, pörisee kyllä kivasti :)

15.4.2007 23:21

Sami kirjoitti:Hyvän näköinen pyörä, sopii mun silmään!

Kannattaa varmaankin ensimmäisten asioiden joukossa hankkia vaikka Stormilta jäykemmät progressiiviset jouset etupumppuihin, noita vakioitahan on laajalti haukuttu. Kawaan (Zephyr) vaihdettiin ja oli todella kannattava muutos, ero oli tuntuva.


tjoo, söpöhän tuo on ;)

tuosta olen lueskellut, tulis maksaa joku 350e. ei oo niin paljoa rahaa :(. ku ketjut+rattaat maksaa n.190e, siihen viel uus takagummi, uudet takajarrupalaa jne... rahaa menee :(

SirKaarlo kirjoitti:Joo, ensitöikseni vaihdatin jäykemmät jouset eteen heti keväästä tuohon omaan kikottimeen. About 1100km tullut rupsuteltua heti tuoreeltaan tuolla nyt keväästä. :)



ite oon ajanu jonkun satasen vasta... ku pelottaa, että ketjut menee.

Re: Suzuki SV 650 S -99

15.4.2007 23:54

Juha S kirjoitti:sitten siihen kaikkia kiinnostavaan ajettavuus asiaan: eli mopossahan on 52kw, eli n.70 hopojoutita potkua, ja vääntöä todella mukavasti koko kierrosalueella (vähän päälle 60nm). eräs englantilainen pyörälehti oli mitannut SV:lle seuraavat arvot:
0-100km/h= 3,2sek
0-400m= 11.8sek.
perstuntumalta voisin kyllä sanoa noiden pitävän paikkansakkin.


Ovat englantilaiset hivenen kieroon kattoneet tuon 0-100 km/h ajan. Tuohan jättäisi paljon tehokkaammat ja kevyemmät sporttipyörät taakseen. 4,2 voisi olla edes vähän lähempänä, jos sekään riittää. Mutta noihin engelsmannien lukemiin en luottaisi.

Re: Suzuki SV 650 S -99

16.4.2007 0:05

Pommi- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:sitten siihen kaikkia kiinnostavaan ajettavuus asiaan: eli mopossahan on 52kw, eli n.70 hopojoutita potkua, ja vääntöä todella mukavasti koko kierrosalueella (vähän päälle 60nm). eräs englantilainen pyörälehti oli mitannut SV:lle seuraavat arvot:
0-100km/h= 3,2sek
0-400m= 11.8sek.
perstuntumalta voisin kyllä sanoa noiden pitävän paikkansakkin.


Ovat englantilaiset hivenen kieroon kattoneet tuon 0-100 km/h ajan. Tuohan jättäisi paljon tehokkaammat ja kevyemmät sporttipyörät taakseen. 4,2 voisi olla edes vähän lähempänä, jos sekään riittää. Mutta noihin engelsmannien lukemiin en luottaisi.


sporttimopot kyllä lähtevätkin vasta kiihtymään tuossa satasen jälkeen... tiedä häntä, peräkkäin kävin tonnista ja kuuspuokkia SV:tä testaamassa, pienissä nopeuksissa kiihtyvyysero oli hämmästyttävän pieni. paljon paremmin tuo sataseen kiskoo ku entinen GS, sen piti mennä johonkin viiden sekan hujakoille. mutta varmistuksen varttimailin aikaan saa kesällä, ku käyn sen lentokentällä testaamassa. siihen asti luotan engelsmanniin :P

Re: Suzuki SV 650 S -99

16.4.2007 0:15

Juha S kirjoitti:sporttimopot kyllä lähtevätkin vasta kiihtymään tuossa satasen jälkeen... tiedä häntä, peräkkäin kävin tonnista ja kuuspuokkia SV:tä testaamassa, pienissä nopeuksissa kiihtyvyysero oli hämmästyttävän pieni. paljon paremmin tuo sataseen kiskoo ku entinen GS, sen piti mennä johonkin viiden sekan hujakoille. mutta varmistuksen varttimailin aikaan saa kesällä, ku käyn sen lentokentällä testaamassa. siihen asti luotan engelsmanniin :P


Otetaan esimerkiksi vaikka tuo minun pärrä. Sille on muistaakseni mitattu 0-100 km/h ajaksi 3.7 sekuntia (tai 3.8 ). Niin tuntuuhan se hölmöltä että aerodynaamisesti parempi, monta kymmentä heppaa tehokkaampi ja muutamat kilot kevyempi pyörä lähtisi huonommin kuin tuo sv. 1/4 mailin aikaan en osaa sanoa mitään, mutta tuo 0-100 km/h kiihtyvyys epäilyttää.

Mutta voin tulla omaakin pyörää kokeilemaan samaan aikaan, katsotaan mimmosiin tuloksiin päästään. :)

16.4.2007 0:21

kuinka vain herra haluaa. mutta jos nyt käydään oikein "tarkasti" mittaamaan, niin eräällä suoralla saatiin ilma/öljy kiksuttimesta (750cc) 180 ulos. tuolla laitteella saa melkein saman nopeuden siinä ulos(170-175)

16.4.2007 0:28

Juha S kirjoitti:mutta jos nyt käydään oikein "tarkasti" mittaamaan


Jep, oikein tarkasti. :D

Mutta en mie halua kinata enkä mitään, tuntuu vaan nuo lukemat niin hoopoilta että ei ne voi pitää paikkaansa. Mutta pistä ihmeessä tänne aikoja kun olet pyöräsi kiihtyvyyden saanut mitattua. :)

16.4.2007 8:22

Juha S kirjoitti:tuosta olen lueskellut, tulis maksaa joku 350e

En nyt yritä olla mikään vietereiden myyntimies :) , mutta mainittakoon vielä että nuo jouset jotka kawaan ostin maksoivat jotain väliltä 50-100e (uudet, ovh hinta). Tietty öhlärit yms voi maksaa jotain ihan muuta.

16.4.2007 8:50

Pommi- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:mutta jos nyt käydään oikein "tarkasti" mittaamaan


Jep, oikein tarkasti. :D

Mutta en mie halua kinata enkä mitään, tuntuu vaan nuo lukemat niin hoopoilta että ei ne voi pitää paikkaansa. Mutta pistä ihmeessä tänne aikoja kun olet pyöräsi kiihtyvyyden saanut mitattua. :)


laitoin nyt ne lukemat oikee tarkasti näkyviin :P... tosin lukemia ennen oli lause "Figures are pretty thin on the ground at the moment (Nov '99) but these figures were published in May 1999 Cycle World jne..."