Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

28.6.2007 21:58

Paino maahantuojan mukaan 196kg

28.6.2007 22:31

No eipä toi SuperValmettikaan mikään häävi ole tehojensa puolesta, jos on pakko verrata.

28.6.2007 22:47

DriveFast kirjoitti:Paino maahantuojan mukaan 196kg


on sitten ihan jokusen kilo painavampi ku Svessa...

28.6.2007 22:52

SirKaarlo kirjoitti:No eipä toi SuperValmettikaan mikään häävi ole tehojensa puolesta, jos on pakko verrata.


kattelin, et taitaa joku 3-5 hevosta olla hyosungissa enempi...

28.6.2007 23:25

Juha S kirjoitti:kattelin, et taitaa joku 3-5 hevosta olla hyosungissa enempi...

57kW siitä kai pitäisi irrota. Paremmalla ilmansuodattimella ehkä vähän enemmän, tuo vakio kun on ikäänkuin kuristettu. Joka tapauksessa ei ole niitä pyöriä joiden suorituskyvyllä voisi rehvastella, eikä varsinkaan paperilla. Suodattimen vaihdan sitten kun jaksaa kun siinä tulee tosiaan pakolliseksi se suuttimienvaihtokin. Suuttimet (ja kaasarit) tässä taitaa olla samat kuin vanhan mallin svessassa.

Tehopiikkiä ei ole vaan teho(ttomuus) tulee aika tasaisesti. :)

19.8.2007 23:45

Nyt on kahvanlämmittimet askarreltu paikalleen. Ostin siis lämmitinelementit (taisi olla allrightin valikoimista) jotka liimataan kahvakumien alle. Kaasupuolella toimii hyvin kun on muovisen kaasukahvan ja kahvakumin välissä. Toisella puolella taas lämpiää huomattavasti hitaammin kun on suoraan alumiinisessa clipon-tangossa kiinni ja siten lämmittää aluksi metalliosat.

Ehkä valmiit lämpökahvat olisi paremmat jos niissä noi elementit olisi kahvakumin sisässä, mutta säästipä muutaman euron jos ei muuta. :) Toivottavasti noilla ajokausi hieman pitenee eikä tarvitse pysähtyä pakoputkea pitelemään kuten keväällä piti.

Olin kesällä lomareissulla lontoossa ja siellä näki useammassakin pyörässä sarvissa jonkinlaiset "lämpösuojat". Näytti ylisuurilta tumpuilta kahvojen ympärillä ja kai niissä joku sähkölämmityskin oli. Onko joku tuollaisiin törmännyt? Todella typerän näköiset mutta matka-ajossa voisi olla ihan kelvollisetkin. Sähkölämmitteiset ajohanskat hoitaisi varmaankin saman asian hankalammin mutta tyylikkäämmin.

20.8.2007 11:27

Juu, kaverilla oli tommoset "pussit" piikissä keväällä ja syksyllä. Ihan tavalliset vesi ja tuulikestävät, ei sähköjä, mutta sen mukan ne lämmitti ihan kiitettävästi. Typerältä kyllä näytti :D

20.8.2007 22:41

Keväällä MP-07 messuille mennessä helsingissä yksis valoissa oli muistaakseni africa twin jossa semmoset HIRVEET karvareuhkat. Vetäs kaasukäden ulos ja näytti meille peukkua!?!? Ilmeisesti halus todistaa ettei sormet kohmeessa :)

4.9.2007 20:35

Sami kirjoitti:
X-Race kirjoitti:Erikoisen näköinen tuo db-killer. Eikö pakokaasut tule lainkaan sen läpi vaan kiertää sen?

Comettiin istuu sitten ilmeisesti minkä tahansa valmistajan kuutosninjaan tarkotettu bolt-on pönttö. Onko ninjan vuosimallilla väliä?


DB killeri on tosiaan täysin umpinainen ja menee aika jämäkästi paikalleen, ts saa vasaralla naputtaa. Tästä voisi kuvitella sen tukkivan keskiputken kokonaan ja siten ajavan kaiken virtauksen kiertämään reikäputken läpi. Mp maailma lehdessä jokunen numero sitten testattiin eri slipareita uudehkossa GSXR:ssä, ja siinä muistaakseni DB killerillä ei kyseisen LeoVincen tapauksessa kuitenkaan ollut ihmeempää vaikutusta huipputehoihin (kyseessä kuvien perusteella täysin sama killeripalikka). Eihän tuolla tehonlisäystä haetakaan, mutta kunhan ei paljoa laskisi. :) Mulla siis on tuo db-killeri paikallaan, mukavemmat äänet niin.

Kaikki 98-02 6r kawojen pöntöt käy, mutta jotkut vaatii alkuperäisen putken leikkaamista. LeoVince menee leikkaamatta.

Kuva
Kuva


Hommasin wileycon pöntön comettiin, ja niinhän siinä kävi että kuvankaltainen leikkaus pitäisi tehdä jotta se siihen menisi. Joten, seuraako tuosta operaatiosta jotain haittoja?

4.9.2007 20:52

Sami kirjoitti:Nyt on jotain ääniä koneella. Ohiajoa ei kunnolla saanut pihatiellä järjestettyä, mutta jotain yritystä kuitenkin.

Avoin vaimennin
dB killeri kiinni
Ajoa



samanlainen DB killeri ku miullakin. noh, saman merkkiset vaimentimet onkin kyseessä :D... mutta aika jännä, siullakin kuuluu tuollainen pieni "ujellus" tuolla leovincellä, etenkin pienillä kierroksilla. taitaa olla ko. vaimenninmallille tyypillistä :D..

e: tosiaan, miu mopo tuntui toimivan uusilla kaasarin säädöillä paremmin ilman killeriä kuin sen kanssa. tosin voihan se olla, että jossain alitajunnassa pätee lause "ääni on voimaa" ;)..

11.9.2007 17:03

Mitä suuttimia ootte laittanu comettiin virtaavamman putken kanssa jos semmosia ootte edes vaihtanu? Tuolta hyosung forumilta luin että pääsuutin 130 , tyhjäkäyntisuutin 25. Ilmeisesti ainakin Pyörästä ja moposta saa mikuneihin suuttimia, mutta tarkemmat suutintiedot pitäs saada kun eivät mallin perusteella osaa niitä kertoa.

11.9.2007 17:12

Mulla tällä hetkellä 130 suutin, vakio muokkaamaton ilmanputsari ja Leovince DB-killer palikalla.

Tarkoitus olisi vielä jossain vaiheessa laittaa tuo BMC ilmansuodatin, ja sen kanssa käytettäväksi olen saanut vinkin:
Tyhjäkäynti suutin #25 (VM28/486)
BMC airfilter main jet #140


Lisäksi olen saanut seuraavanlaista infoa eräältä ulkomaalaiselta Hyosung-tyypiltä:
The ideal jets would be around 140-145 mikuni sizes. (Stock 125 mikuni size). Jets over 140 (mikuni) then the airbox needed to be modified (desnorcle).

Dynojet jet size is different, if you can get dj jets than go to the web and find compare dynojet vs mikuni.

11.9.2007 17:48

Sami kirjoitti:Mulla tällä hetkellä 130 suutin, vakio muokkaamaton ilmanputsari ja Leovince DB-killer palikalla.

Tarkoitus olisi vielä jossain vaiheessa laittaa tuo BMC ilmansuodatin, ja sen kanssa käytettäväksi olen saanut vinkin:
Tyhjäkäynti suutin #25 (VM28/486)
BMC airfilter main jet #140


Lisäksi olen saanut seuraavanlaista infoa eräältä ulkomaalaiselta Hyosung-tyypiltä:
The ideal jets would be around 140-145 mikuni sizes. (Stock 125 mikuni size). Jets over 140 (mikuni) then the airbox needed to be modified (desnorcle).

Dynojet jet size is different, if you can get dj jets than go to the web and find compare dynojet vs mikuni.



Mites jos jätän suuttimien vaihon talvelle, jollon varmaan myös hommaan tuon BMC:n, kestääkö kone ilman suuttimien vaihtoa tän ajokauden loppuun? Ei kuitenkaan suuri tuo vaihto näytä olevan, jos 125:stä vaihtuu 130:een. Tietysti koneen kärventyminen on todennäkösempää kun pakovastus muuttuu noinkin radikaalisti.

11.9.2007 18:20

erzo kirjoitti:Mites jos jätän suuttimien vaihon talvelle, jollon varmaan myös hommaan tuon BMC:n, kestääkö kone ilman suuttimien vaihtoa tän ajokauden loppuun? Ei kuitenkaan suuri tuo vaihto näytä olevan, jos 125:stä vaihtuu 130:een. Tietysti koneen kärventyminen on todennäkösempää kun pakovastus muuttuu noinkin radikaalisti.

Sitä on vaikea sanoa mitä se kone kestää ja mitä ei, mutta jo vakion kanssa suositellaan käyttämään tehdaskokoa suurempia suuttimia, sillä noi on jo alunperin alakanttiin päästömittauksien yms vuoksi.

11.9.2007 21:02

erzo kirjoitti:Mites jos jätän suuttimien vaihon talvelle, jollon varmaan myös hommaan tuon BMC:n, kestääkö kone ilman suuttimien vaihtoa tän ajokauden loppuun? Ei kuitenkaan suuri tuo vaihto näytä olevan, jos 125:stä vaihtuu 130:een. Tietysti koneen kärventyminen on todennäkösempää kun pakovastus muuttuu noinkin radikaalisti.


Saattaahan se kestää, en kuitenkaan suosittele kokeilemaan. Jos moottori kestää niin varmasti kuluu nopeammin kuin tavallisesti.

Miksiköhän viivyttelisit suuttimien vaihtoa?
Laiskuus vai pelkäätkö hukkaavasi paljon ajokautta?

Jos saan sanoa mielipiteeni. Niin tuntuu typerältä viivytellä näissä säätämis asioissa joissa panoksena on moottorin käyttöiän suurempikin lyheneminen laimin lyönnin seurauksena.
Pyörästä huolehtimisen tulisi olla etusijalla kun pyörän kuntoa ajatellaan.