Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

6.5.2007 23:46

D.O kirjoitti:Oisit ny antanu kunnolla runtua. ;)

Koskas videoo peliin..


Vanhat mikrofonit ei taltioinu diskantteja/korkeita ääniä ja toi ei kuulosta ihan siltä miltä paikan päällä, vaikka eihän tuossa korkeita kierroksiakaan käytetty. Paikalla oli kyllä ihan riittävä meteli. :) Toisaalta v-twiniä ei välttämättä niin tarvitse kierrättääkään kun ei se ujella samaan tapaan kuin rivikoneet, juju on enemmänkin matalissa murinoissa. Tuli ainakin huomattua että hyötyyn nähden liian suuri vaiva saada kunnollisia ääniä taltioitua.

Videoita ehkä joskus, ehkä ei koskaan. Hankaloittaa kun pitäisi lainavehkeillä kuvata, itsellä ei ole kännykkäkameraa kummempia vehkeitä. :D

7.5.2007 0:37

tosi mahtavat äänet on kyllä näiissä v-twineissä, jotka on kunnon vaimentimella varustettu :)

15.5.2007 17:48

Nyt noin 1800km lasissa ja ensimmäinen rikkinäinen osa.

Pyörä seisoi viikonlopun pihassa ja nyt toisen peilin lasi oli keskeltä pystysuuntaan halki. Pyörä on ihan rauhallisella paikalla (joskin kerrostalon pihassa) eikä siinä ole mitään kolhuja tai muuta ilkivaltaa tehty, joten se että joku olisi sen käynyt rikkomassa tuntuu minusta hieman epätodennäköiseltä. Siinä ei myöskään näy mitään kolhimisen jälkiä, eikä edes sormenjälkeä tms hieman pölyisen lasin pinnalla.

Väkisin tulee siis mieleen, että olisiko tuossa voinut olla jonkinlainen jännitys ja olisi itsestään haljennut? Tosin luulisi että se sitten olisi ajossa tärinässä hajonnut, eikä parkkipaikalla.

Onko muilla kokemuksia vastaavasta tilanteesta?
Ei ainakaan kiinnostaisi alkaa uutta orkkispeiliä ostamaan, mieluummin sitten vaikka pari vilkullista tarvikepeiliä (halvemmalla).

19.5.2007 21:55

Reilu 2000km lasissa ja ensimmäiset "tuunaamiset" tehty.

Tein siis hyosungiin kilpitelineen, sillä vakioteline ja varsinkin rekisterivalo oli melko hirveät. Materiaaleiksi löytyi vanha miktoaaltouuni, hieman L-muotoista alumiinilistaa ja kourallinen pop-niittejä, lopputulos on kohtuupainoinen ja tukeva. Lopuksi sisäpintaan sopiva kerros alustamassaa. Olen kaukana metallialan ammattilaisesta, joten olen lopputulokseen tyytyväinen (vaikka olisihan sen tietysti aina paremmin ja nätimminkin voinut tehdä).

Kuvia galleriassa...

Kuva
Kuva

20.5.2007 22:24

Erikoisen näköinen tuo db-killer. Eikö pakokaasut tule lainkaan sen läpi vaan kiertää sen?

Comettiin istuu sitten ilmeisesti minkä tahansa valmistajan kuutosninjaan tarkotettu bolt-on pönttö. Onko ninjan vuosimallilla väliä?

20.5.2007 22:35

X-Race kirjoitti:Erikoisen näköinen tuo db-killer. Eikö pakokaasut tule lainkaan sen läpi vaan kiertää sen?

Comettiin istuu sitten ilmeisesti minkä tahansa valmistajan kuutosninjaan tarkotettu bolt-on pönttö. Onko ninjan vuosimallilla väliä?


DB killeri on tosiaan täysin umpinainen ja menee aika jämäkästi paikalleen, ts saa vasaralla naputtaa. Tästä voisi kuvitella sen tukkivan keskiputken kokonaan ja siten ajavan kaiken virtauksen kiertämään reikäputken läpi. Mp maailma lehdessä jokunen numero sitten testattiin eri slipareita uudehkossa GSXR:ssä, ja siinä muistaakseni DB killerillä ei kyseisen LeoVincen tapauksessa kuitenkaan ollut ihmeempää vaikutusta huipputehoihin (kyseessä kuvien perusteella täysin sama killeripalikka). Eihän tuolla tehonlisäystä haetakaan, mutta kunhan ei paljoa laskisi. :) Mulla siis on tuo db-killeri paikallaan, mukavemmat äänet niin.

Kaikki 98-02 6r kawojen pöntöt käy, mutta jotkut vaatii alkuperäisen putken leikkaamista. LeoVince menee leikkaamatta.

Kuva
Kuva

31.5.2007 22:44

Jep, eli ajattelin antaa sellasen vinkin, että jos Hyosungin jarrutehoa ja tuntumaa haluaa parantaa niin hommatkaa Ferodon platinium jarrupalat ja teräspunosletkut. Ero on omasta mielestä huomattava.

Pistettiin tänään frendin kanssa Suzuki sv 650 kuutioisen huggeri kiinni omaan pärrään. Ihan hyvin onnistu omasta mielestä. Muovia piti kyllä sahata ja siistiä kylmästi, mutta lopputulokseen olen erittäin tyytyväinen.

Olen myös tekemässä omaa ducktailia. Yksi tehty jo, mutta omaan silmään liian iso joten päätin tehdä uuden.

Kuvia pistän galleriaan niin huggerista kuin ducktailista ajan mittaan.

Niin ja jos joku ihmettelee mistä Ferodon jarrupaloja saa Hyosungiin, niin itse ostin Motoplaza-nimisestä liikkeestä.


Edit: Mielenkiintonen tieto toi dB-killeri. En oo omasta pyörästä huomannu edes että ois leikattu pois. Äänet on kyllä aika mehevät. Kaverit kuulee kuullemma pitkän matkaa kun ajelen kotiseuduilla. Omassa pyörässä siis kiinni Wileycon "äänenvaimennin". Vielä ei ole kuitenkaan tullut viranomaisilta sanktioita, mutta aika näyttää miten nuo suhtautuvat tuohon meluapinaan.

1.6.2007 23:04

Omega89 kirjoitti:Jep, eli ajattelin antaa sellasen vinkin, että jos Hyosungin jarrutehoa ja tuntumaa haluaa parantaa niin hommatkaa Ferodon platinium jarrupalat ja teräspunosletkut. Ero on omasta mielestä huomattava.

Näin oon muiltakin kuullut. Täytyypä kokeilla ainakin jotain paloja, ja letkuja sitten jos jossain vaiheessa olisi vähän enemmän ylimääräistä. :)

Tosin ei noi enää niin ihmeen huonoilta tunnu, liekö "sisäänajautunut" vai onko vaan tottunu.

Omega89 kirjoitti:Pistettiin tänään frendin kanssa Suzuki sv 650 kuutioisen huggeri kiinni omaan pärrään.

Kuvia! Olisi mielenkiintoista nähdä miten paljon tuo vaati muutoksia. Tuossa on kyllä takalokasuojasysteemit vakiona ihan hyvin toteutettu ja takaiskari ihan hyvin suojattu, että käytännön syistä en ehkä huggerille ihmeempää tarvetta näe. Usein noita kyllä taidetaankin ihan puhtaasti ulkonäkösyistä hankkia. :)

Omega89 kirjoitti:Olen myös tekemässä omaa ducktailia. Yksi tehty jo, mutta omaan silmään liian iso joten päätin tehdä uuden.

Tästäkin mielelläni projektin jälleen edetessä näkisi kuvia ja lisätietoja! Itse en viitsi ducktailia tehdä kun ei sitä paljoa voisi kiinni pitää kuitenkaan tyttöystävän vuoksi, ja sitten se kuitenkin olisi paikalla aina väärään aikaan. :D Muuten olisi kyllä to-do listan kärjessä.

Omaani olen kilpitelineen kaveriksi ajatellut undertraytä, saisi perästä vielä hieman kliinimmän. Jospa kesällä saisi sopivasti aikaa jossain vaiheessa.

Omega89 kirjoitti:Edit: Mielenkiintonen tieto toi dB-killeri. En oo omasta pyörästä huomannu edes että ois leikattu pois.

Kaikissa vaimentimissahan tuota ei ole. Ehkä ymmärsin väärin, mutta jotenkin liitin tämän tuohon edellisen viestini viimeiseen kuvaan. Tuohan ei liity db-killeriin eikä tuon katkaisulla liene ihmeempää vaikutusta. Pakkoratkaisu vaan niillä vaimentimilla jotka eivät muuten paikalleen mene. :)

2.6.2007 11:26

Juu meni senat hiukan sakasin tossa vikaks, eli tarkotin kyllä tuota kuvassa näkyvää "tötteröä".

Tuon huggerin hommasin ihan siitä syystä että minulla ei ollut ketjusuojaa pyörässä. Eli hommasin sellasen huggerin missä on se ketjusuoja samassa. Etummainen ketjusuojan kiinnike osui kyllä ihan liian eteen niin leikkasin sen kylmästi pois.

Ja kuvia pistän takuulla niin huggerista kuin ducktailista.

Tuo undertray olis kyllä kiva. Totesin vaan että pystyn elämään ilmankin.

28.6.2007 19:16

Ensi kevääksi olis tarkotus isompaa pyörää hommata ja tuollainen käytetty naku Cometti on pyörinyt mielessä. Ainut mikä vähän mietityttää on nuo tietopankissa mainitut kansiongelmat. Onko niitä esiintynyt Suomeen tuoduissakin malleissa? Pelottaa jos sattuu naksahtamaan.

Onko muuten toiminut ok jos tuo motarille sammuminen unohdetaan?

28.6.2007 19:41

Nikla kirjoitti:Ensi kevääksi olis tarkotus isompaa pyörää hommata ja tuollainen käytetty naku Cometti on pyörinyt mielessä. Ainut mikä vähän mietityttää on nuo tietopankissa mainitut kansiongelmat. Onko niitä esiintynyt Suomeen tuoduissakin malleissa? Pelottaa jos sattuu naksahtamaan.

Ilmeisesti on esiintynyt vanhemmissa malleissa Suomessakin. 2006 malleista lähtien pitäisi ainakin olla turvallinen ostos ja ymmärtääkseni maahantuojalla on useisiin vanhempiin kansia vaihdettu tai muuten tehty remonttia venttiileihin/kanteen. Jenkkifoorumilta joskus lueskelin että tuo vika olisi johtunut vain tietystä japanilaisvalmisteisesta venttiilisarjasta, mutta en varmaksi tiedä onko kanteenkin tehty muutoksia.

Jenkkifoorumeilla ärrämallin kuljettajien keskuudessa 2005 vuosimalliset on hajonnut mutta uudemmat ei. Vain 2005 siksi että tuo on ensimmäinen vuosimalli milloin ärrämallia alettiin tehdä, mutta sama taitaa päteä vanhempiin nakumallisiin (2003 lähtien).

Nikla kirjoitti:Onko muuten toiminut ok jos tuo motarille sammuminen unohdetaan?

Jep, ei ole ollut mitään vikaa. Tuo mystinen sammuminen sekä peilin halkeaminen ovat ainoat moitteet tähän mennessä ja pyörä tuntuu edelleen varsin kivalta. Jarruissakaan ei enää huomaa ihmeempää moitittavaa, joko niihin tottui tai sisäänajo vaikutti (kyseessä kun oli uusi ajamaton pyörä)... tai molempien yhteisvaikutus. :)

28.6.2007 20:26

Jeps, ainakin tällä hetkellä on tälläinen ykkösvaihtoehto. Pitää katsoa muuttuuko se mieli tässä kesän kuluessa, mutta hyvä pyörähän tuo lukeman ja kuuleman perusteella on, ja luulisi niiden 80 hepan jonkin aikaa tuntuvan perseen alla nelari-lahna-piikin jälkeen. ;) Sataseenhan kuluu varmaan joku reilu 4s? Ootko muuten kokeillu lähtöjä muita 600cc pyöriä vastaan? Kaverit suunnittelee CBR:iä, ja en nyt ihan jalkoihin tahtoisi jäädä. Vaikka tuskin niillä eroilla sitten enää on niin merkitystä sitten kun on kuutioita alla enemmän ja ikääkin vuosi enemmän :)

Tulipas kulkupuoleen keskittynyt viesti. :)

28.6.2007 21:20

Nikla kirjoitti:Ootko muuten kokeillu lähtöjä muita 600cc pyöriä vastaan? Kaverit suunnittelee CBR:iä, ja en nyt ihan jalkoihin tahtoisi jäädä. Vaikka tuskin niillä eroilla sitten enää on niin merkitystä sitten kun on kuutioita alla enemmän ja ikääkin vuosi enemmän :)

Kulkupuolta tuntuu edelleen olevan ihan riittävästi, vaikkakaan missään vaiheessa ei mitään räjähtävää voimaa pääse tuntemaan (no ok, 4t piikin jälkeen se tuntuu varmaan jatkuvan räjähtävältä jonkin aikaa :) ). Käytännön ajossa tarvittavaa vääntöä on hyvin ja uskoisin että paremmin kuin saman kokoisissa rivariärrissä. En ole kokeillut lähtöjä, mutta kuitenkin sen verran tasaista on että eiköhän se reikäpäisin kuski aina karkaa pyörästä huolimatta.

BMC suodatin saapui vihdoin, mutta en ole jaksanut ajatellakaan vaihtoa. Saattaa olla suodattimen ja suuttimien vaihto vasta ensi talven hommia.

28.6.2007 21:49

Nikla kirjoitti:Jeps, ainakin tällä hetkellä on tälläinen ykkösvaihtoehto. Pitää katsoa muuttuuko se mieli tässä kesän kuluessa, mutta hyvä pyörähän tuo lukeman ja kuuleman perusteella on, ja luulisi niiden 80 hepan jonkin aikaa tuntuvan perseen alla nelari-lahna-piikin jälkeen. ;) Sataseenhan kuluu varmaan joku reilu 4s? Ootko muuten kokeillu lähtöjä muita 600cc pyöriä vastaan? Kaverit suunnittelee CBR:iä, ja en nyt ihan jalkoihin tahtoisi jäädä. Vaikka tuskin niillä eroilla sitten enää on niin merkitystä sitten kun on kuutioita alla enemmän ja ikääkin vuosi enemmän :)

Tulipas kulkupuoleen keskittynyt viesti. :)


oks tuos ihan 80? eiks ollu sama ku Svessas, eli vähän päälle 70. SV:lle on mitattu 0-100 aikoja lähteestä riippuen 3,2-3,7 sek. tuo ensimmäinen on kyl vähän optimistinen, mut tuon 3,7 uskoisin pitävän paikkansa. menee tasoissa sataseen asti mm. SV1000S:n ja SRAD gsxr:n kanssa. sittenhän ne painaa ohi, niinkuin nuo siun kavereitten CBR:ätkin. ei muuten kannata tuijottaa vaan nuita tehoja, väitän kyllä nauttivani paljon enemmän esim. SV:llä ajosta, kuin SRAD:in. vääntö on aivan eri planeetalta, ja kulkee tarpeeksi kahvaa käännettäessä.

vertailin nyt Svessaa Comettiin, koska voisin niitten sanoa olevan aika samalla lähtöviivalla ainakin suorituskyvyn/ moottorin kannalta. paljon hyosung painaa?

28.6.2007 21:50

Sami kirjoitti:Kulkupuolta tuntuu edelleen olevan ihan riittävästi, vaikkakaan missään vaiheessa ei mitään räjähtävää voimaa pääse tuntemaan.


eiks cometissa oo tehopiikkiä ;)?