Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.
27.1.2007 22:20
Kyykkärit oli nähty sekä koettu ja tänään 9R vaihtui Jammun FZ1-N:ään, jota aloitan sitten rakentamaan oman maun mukaiseksi. Pyörä on väriltään musta ja lisävarusteina siihen otin alakatteen ja pleksin.
Suuret, alkuperäiset, korminväriset peilit menivät heti vaihtoon, kun sain pyörän autotalliin. Sirommat mustat peilit olivat tulleet Luissilta jo valmiiksi. Lisäksi vilkkujen tilalle tulee pienemmät ledi versiot, takalokarina toimivan muovihirviön tilalle tulee pienempi kilpiteline ja jalkatappien tilalle laitan LSL:n reising tapit. Seuraavaksi pyörään on tulossa piikin pienempi eturatas ja Speedohealer. Sisäänajon jälkeen ahdas ja tukkoinen putkisto heivataan mäkeen ja tilalle tulee mahdollisesti Akran täysrööri, Rapidbike boxi ja vapaavirtausfiltteri. Kunnon renkaista puhumattakaan.. Ja mitä muuta mieleen tulee..
Saas nähdä millainen peli on ajossa. En ole ajanut tuollaisella metriäkään..
27.1.2007 23:51
Komee on peli! Keulasta on tosi ärhäkän näkönen, mut takapää jotenkin laimee, ja toi putki ei auta yhtään siihen asiaan. Mut on kyl jotenki niin munakas peli, varmasti hyvä valinta!
Millaset äänet tossa on vakioputkella, vois kuvitella niiden olevan silti ihan hyvät?
ps. Miksi kyykystä nakuun? Puhtaasta uteliaisuudesta kysyn.
28.1.2007 11:32
Elazi kirjoitti:... mut takapää jotenkin laimee, ja toi putki ei auta yhtään siihen asiaan. Mut on kyl jotenki niin munakas peli, varmasti hyvä valinta!
Joo, perä on jotenkin kehitysvammaisen näkönen. Lyhytkasvuisuus koitettu korjaa hirveellä muovislerballa. Sais siis olla pitempi ja terävämpi. Muuten tuo onkin todella asiallinen peli. Vois olla seuraava pyörä sitten parin vuoden päästä.
28.1.2007 12:21
Muovislerba on uusissa pyörissä sitä varten, että joidenkin Euroopanmaiden lainsäädäntö on sellainen, että rekisterikilpi pitää olla takapyörän takana. Uudessa R6:ssa viritys on vielä kamalampi. Mutta kuten sanoin jo aloitustekstissä, niin se lähtee pois ennen ajokauden alkua.
3 kyykyn jälkeen piti saada vaihtelua ja mitä nyt olen kaverin nakupyöriä testannut, ne kolahti jollain lailla. Kyykkärillä on lähes mahdoton ajella rauhassa varsinkaan mutkateillä. Aina vauhtia on 2-3 x nopeusrajoitus ennen kuin alkaa tuntua jossain. Nakuilla on rennompi ajella (ajoasento) varsinkaan kun radalle ei tunnu ehtivän kuin pari kertaa kaudessa.. Toinen on moottorien luonne. Kyykyt ovat viritetty paljon kireimmiksi tehtaalta eli voima on korkeimmilla kierroksilla.
Miksi FZ1? Erittäin hyvä aihio tehdä itseä miellyttävä pyörä. Niin ominaisuuksien kuin ulkonäönkin suhteen. Lähes R1 ilman katteita. Pitäisi olla mutkia vierastamon pyörä ja koneen puolelta paljon pontentiaalia kehittämiseen. Vakiona jo 150hp ja alkuperäinen putki täynnä tavaraa..
28.1.2007 13:08
sjobbe kirjoitti:Elazi kirjoitti:... mut takapää jotenkin laimee, ja toi putki ei auta yhtään siihen asiaan. Mut on kyl jotenki niin munakas peli, varmasti hyvä valinta!
Joo, perä on jotenkin kehitysvammaisen näkönen. Lyhytkasvuisuus koitettu korjaa hirveellä muovislerballa. Sais siis olla pitempi ja terävämpi. Muuten tuo onkin todella asiallinen peli. Vois olla seuraava pyörä sitten parin vuoden päästä.
Ite kyllä tykkään tuosta lyhyestä perästä, on vaan jotenki niin... uudempi speedtriple tulee mieleen. Tässä on varteenotettava vaihtoehto seuraavaksi pyöräksi. Sopiiko kysästä paljonko tästä loppujen lopuksi joutuu köyhtymään, ostitko harmaana?
28.1.2007 19:22
Ostin Yamaha-Centteristä, joten ei ole harmaa. Tuontipelikin olisi kelvannut, mutta Vantaalta sain parhaimman tarjouksen. Uuden ovh. on muistaakseni karvan alle 15 000¤.
24.2.2007 20:36
Rakentelu on aloitettu kaikkien osien saavuttua. Tänään järkyttävä takalokarin jatke lensi huus helvattiin ja tilalle tuli paljon sirompi teline ledivilkkuineen.
Samalla alle kiertyi myös subcowling. Seuraavana vaihdan etuvilkut samanlaisiin kuin nyt asensin taakse ja kiinnitän mittariston eteen pienen tuulenohjaimen.
Sitten enää tankinsuojan liimaaminen, niin kevät saa tulla. (Muutamia remonttikuvia galleriassa)
Seuraavana tulee 16 piikkinen eturatas ja Speedohealer kuten olen varmaan jo maininnut. Asennan vielä kauden aikana pyörän luonteen kuulemma totaalisesti muuttavan Ivan's Performance Partsin FCE (Fuel Cutoff Eliminator)- palikan ECU:a juksaamaan. Kymmenien tyytyväisten käyttäjien mukaan sekä dynolappuja lukien voimaa tulee paikoitellen lisää lähes 20hp keskikierrokselle.
24.2.2007 21:07
Vaihtuuko putki johki reissihenkisempään?
24.2.2007 21:39
Vaihtuu kyllä, mutta todennäköisesti vakiolla mennään tuleva kausi, koska koko putkenvaihtohässäkkä tulee olemaan parin tonnin luokkaa euroissa. Reilu tonni putkeen viis hunttia Rapid Bike yksikköön (ruisku & sytkä) + säätö ja penkitys..
Laitan siihen jonkun fullsystemin, koska vakio on täynä roinaa alusta loppuun ja on siten tukkoinen (mm. 2 kattia). Akran Hexagonical on tähän asti ykkösenä.
24.2.2007 22:54
Nätti naku. Mullekin toi perä uppoo vallan mainiosti, tollaselta sen kunnon katupyörän pitää näyttääkin.
Mutta se mikä tossa pyörässä on aivan järkkyä niin on toi putki, vuosi vuodelta ne siirtyy rumempiin ja enemmän avaruussukkuloihin sopiviin rööreihin. Ootteks nähneet uuden Kawan GTR1400 matkasohvan putken, hyi v***u.
Mutta onneksi tuo vaihtunee kuitenkin joskus.
Onnea uuden pyörän johdosta!
25.2.2007 21:04
Rojekti tähän asti valmis. Eli paikalla kilpiteline, ledi minivilkut edessä ja takana, (jotka jopa toimivat kunnolla, kun vaihdettiin orkkis vilkkureleen tilalle ledeille suunniteltu rele) ja pleksi. Koitan ottaa parempia kuvia ulkosalla. Tallissa on roinaa niin maan v***sti, että ei meinaa saada itse pyörästä mitään selvää.
25.2.2007 22:52
Pldn kirjoitti:Nätti naku. Mullekin toi perä uppoo vallan mainiosti, tollaselta sen kunnon katupyörän pitää näyttääkin.
Mutta se mikä tossa pyörässä on aivan järkkyä niin on toi putki, vuosi vuodelta ne siirtyy rumempiin ja enemmän avaruussukkuloihin sopiviin rööreihin. Ootteks nähneet uuden Kawan GTR1400 matkasohvan putken, hyi v***u.
Mutta onneksi tuo vaihtunee kuitenkin joskus.
Onnea uuden pyörän johdosta!
Noista pöntöistä saatte kiittää taas eu:ta ja kiristyviä päästönormeja moottoripyörissä. Kyllä siitä ruotsistakin otetaan jossain vaiheessa mallia noitten katsastuksien kanssa..
mut lopetan ot, komea mopo ja vielä komeampi kun putken saat vaihdettua
4.3.2007 22:02
Galleriassa uusia ulkoa otettuja kuvia. Sais kausi mun puolesta alkaa tulemaan.
5.3.2007 0:06
Erittäin nätti on!!! Sopii hyvin tuo sirompi kilpiteline. Ei voi ymmärtää, miksi vakiona on sellainen mötikkä... Kai ne lisää rahaa haluavat. Oli miten oli, sais minunkin poulesta kausi alkaa...
5.3.2007 1:31
Nelos viestissä on syy miksi uusiin pyöriin asennetaan tuollaisia peränjatkeita.