Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

17.4.2007 11:00

Eilen asensin tuon kiihdytyspumpullisen suoravetokaasarin. Tuntuu noin korvakuulolta olevan erittäinkin hyvin säädöissä, mutta uskaltaako siihen luottaa? Vai pitäsköhän pyörä käyttää penkissä? Ero vakiokaasariin on kyllä suurempi, kun osasin odottaa. Jaksaa lähteä vielä 5. vaihteellakin ilman pientä "miettimisviivettä", joka tähän asti on ollut humattavissa.

Takajousi olisi tänään vuorossa. Saa nähdä onnistuuko minulta vai pitääkö viedä ammattilaiselle..

PS. Kuvan varmaan otan tänään tuosta ja pistän sitten tuonne galleriaan.

10.7.2007 17:55

Minkä merkkisen ja mallisen kaasarin pistit?

10.7.2007 20:21

tomppa90 kirjoitti:Minkä merkkisen ja mallisen kaasarin pistit?

Sama kiinnostaisi.

10.7.2007 20:25

villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...

10.7.2007 20:28

isoEGO kirjoitti:villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...

Omassa tuo Dellorto DHLB32 (auton tupla) ja tekis jotain pienikokosempaa (fyysisiltä mitoiltaan) mieli tilalle.

Kahta erillistä suoravetosta kolmekakkosta tuskin saa helposti säätöihin yksmukiseen?

11.7.2007 19:23

isoEGO kirjoitti:villi veikkaus, Mikuni TM40 Flatside? perinteinen viriviri-kaasari, alkuperäsen alipainepaskan tilalle...


Taisipas olla juurikin tuo. Ainakin tuota samaista tosiaan löytyy muiltakin, kuin minulta ja parilta muulta..

edit.
PS. Pyörälle löytyi todennäköisesti ensitalveksi rakentelupaikka, joten kaikennäköiset "osasivustot" ovat olleet suhteellisen kovassa käytössä ;) .

18.7.2007 1:06

Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)

20.7.2007 10:52

Dowi kirjoitti:Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)

No en se minäkään tuota säästelly ole ja hyvin näyttäis vieläkin potkivan ;) . Nyt kun alustakin on kunnossa takajousen ja etujousien vaihtamisen jälkeen. Ei muuten uskoisi, kuinka pyörä muuttui..

20.2.2008 21:58

Moro minkäslaiset on huolto välit tämmöses pelis ku ois kiikari tollane enska että moto vanteilla oleva kuuspuolikas deeärrä -93 vm. et minkäslaiset huolto välit on öljyillä,venttiileillä ja välyksillä ja sit missä kohtaa kilometreis pitäis konetta avamaan ? ja minkälainen alusta on ?

20.2.2008 22:39

katukamikaze kirjoitti:
Dowi kirjoitti:Oli puhetta jossain kohdissa, että pienillä kierroksilla ja isolla vaihteella ajaminen ei tekisi hyvää koneelle niin sen voin sanoa entisestä omistajasta, että siitä ei ole huolta mitä nyt on nähnyt hänen antavan kaasua ihan kunnolla joka kurvissa. :)

No en se minäkään tuota säästelly ole ja hyvin näyttäis vieläkin potkivan ;) . Nyt kun alustakin on kunnossa takajousen ja etujousien vaihtamisen jälkeen. Ei muuten uskoisi, kuinka pyörä muuttui..

Siis kysehän on isolla vaihteella vedättämisestä eli pieniltä kierroksilta kaasu pohjassa tms.. Kyllä varmaan voi esim. moottoritietä ajella tasakaasulla pienillä kierroksilla vaikka maailman tappiin ilman ongelmia.

20.2.2008 22:50

EiNiinNopea kirjoitti:Siis kysehän on isolla vaihteella vedättämisestä eli pieniltä kierroksilta kaasu pohjassa tms.. Kyllä varmaan voi esim. moottoritietä ajella tasakaasulla pienillä kierroksilla vaikka maailman tappiin ilman ongelmia.


Jep, kaikissa harvaantakovissa yksimukisissa on kiertarin alalaakeri todella kovilla, jos kuormitetaan konella pikkukierroksilla. Mieluummin vähän reippaasti kierroksia, kun tilanteeseen nähden liian vähän....

20.2.2008 23:06

J!gs@w# kirjoitti:Moro minkäslaiset on huolto välit tämmöses pelis ku ois kiikari tollane enska että moto vanteilla oleva kuuspuolikas deeärrä -93 vm. et minkäslaiset huolto välit on öljyillä,venttiileillä ja välyksillä ja sit missä kohtaa kilometreis pitäis konetta avamaan ? ja minkälainen alusta on ?
Öljynvaihtoväli on 6000km, itse vaihtelin suodattimen samalla. Tuollainen ilmajäähdytteinen yksimukinen kestää aika hyvin, itse omistin 80tkm ajetun DR:n, josta ei konetta ollut auottu suuremmin. Kai tuokin riippuu ihan käytöstä, jos vedättää pienillä kierroksilla, niin alkaa paukkumaan nopeammin mitä terveellisellä ajolla.

21.2.2008 14:39

okei kiitoksia tiedosta :)

18.4.2008 13:50

Olis yks kysymys mielessä ja mielestäni tämä on sille paras paikka.

Elikkä: Ostin tuommoisen -91 suzuki dr 650:sen vähän niinkun projektiksi ja kiinnostaisi tietää että käyköhän tuommosen uudemman (vaikka -98) darran takahaarukka tuommoseen vanhempaan?
Kun uudemmissa deeärrissähän taitaa olla alumiininen takahaarukka?
Ois vähän kevyempi ja vois kiillotella sitä :D

Re: Suzuki DR 650 -98 SM

19.5.2011 10:56

Elikäs olen nyt kyseisen pyörän uusi omistaja.

Tarinaa: ostin DR:n viallisena. Laatikko jumissa. Koneen avattuani odotti laatikossa täystuho.

6 uutta ratasta laatikkoon, siirtohaarukka ja siirtohaarukan akseli. Koneeseen vaihdettu nyt sitten melkein kaikki laakerit. Kiertokangen alapään laakeri ei ollut servicemanuaalin ohjeiden mukaan mitattuna hirmu väljä. Joten sitä en vielä vaihtanut (rahat loppu).

Nyt pannu läjässä ja koestartti tehty. Ei naputtanut. Pitää viikonloppuna testata, miten tuo laatikko toimii.
Äänet pitää jollain konstilla kuristaa, koska kilvet lähtee varmasti tuommoisella metelillä/papatuksella...