Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

21.4.2008 0:31

joo saa. Ihan allrightiltä tai stormilta sellaisia perus tuulilaseja. Hyväksi havaittu reissussa. Ite en pidä tuulilasia paikallaan päiväreissuilla alle 200km, mutta jos lähtee pitemmälle, niin sitten kyllä.

21.4.2008 9:35

Joo itekkin tullu huomattua, että yli 100sen nopeuksissa pyörittää niin prkeleesti. Siinä mielessä ikävä piikki-RGF:n katteita.

Kuitenkin kolmi-nelinumeroisilla teillä kurvaillessa katteiden puutetta ei huomaa, koska ajaminen on muuten niin pirun hauskaa:D!!! Ei tarvitse erikseen vaihteilla leikkiä, ellei niin halua, sillä vääntöä on kivasti.

Ainut miinus on tehon puute. TT piikkiin verrattuna, GS on yllättävän vaisu, mikä saattaa johtua tasaisesta tehokäyrästä. Missään vaiheessa ei tule sellaista potkua, että "nyt mennään", niinkuin RGF:ssä oli tapana. Mittari nousee kyllä, mutta se kiihtyvýyden tasaisuus tuntuu hivenen tylsältä...

21.4.2008 11:30

Omaan gs:ään hommasin ebaystä monsterin hiilikuituisen pikkukatteen,hintaa plekseineen reilu 200 dollaria,sopii suzukiin aika hyvin ja suojaa pahimmalta tuulelta.

28.4.2008 17:43

kyllähän tuo iloisemmin kulkee, mutta jos jotain 600cc mopon kiihtyvyyttä haluat, niin ei sitten... alle viiteen sekkaan tuo 0-100 menee, huippuja kerännee n-175-185 oikeata. itselläni kävi se jotenkin vaivaamaan (väännön puute?), nykyisen laitteen kanssa ei ole mitään ongelmaa. kulkee tarpeeksi :).

ei sillä, tehoahan tuossa on melkein 20vh enemmän kuin TT mopossa, ja vääntöäkin ihan sairaasti verrattuna piikkiin.

28.4.2008 19:20

Just kävin heittämässä reilun 100 kilsan ilta-lenkin. Pakko sanoa, että on kevyt heittää mutkiin ja mutkasta pääsee uloskin vauhdilla.

TT piikkiin verrattuna tehoa ja vääntöä on "pikkusen" erilailla. Ei GS:ää voi kuitenkaan verrata mihinkään 600cc sporttiin.

Mutta jos mietit yhtään hinnan ja vakuutusmaksujen, sekä varaosien kannalta, pesee GS siinä pyörän kuin pyörän. Vaikea sanoa, onko sitten 3 kertaa kalliimpi 600 kyykky, 3 kertaa hauskempi. En usko:D

28.4.2008 19:21

paljos tuommoinen 40tkm ajettu -92 gs hyvässä käyttökunnossa kustantaa?

28.4.2008 19:26

nettimotosta vilkaisin niin oli vm. 92-96 ja 30-46tkm ajettuja niin 2000-2600e.

28.4.2008 19:40

MänTä kirjoitti:paljos tuommoinen 40tkm ajettu -92 gs hyvässä käyttökunnossa kustantaa?


ite ostin kahteen tonniin, tosin kummatkin keulaputket olivat vääntyneet. uudet olisi maksaneet 150e/kipale. että tuollainen 2500e on aika kohtuu hinta. TOISAALTA taas vähän päälle 3000e:llä saa sitten jo -90 luvun lopusta olevan laitteen....

28.4.2008 20:10

Juha S kirjoitti:
MänTä kirjoitti:paljos tuommoinen 40tkm ajettu -92 gs hyvässä käyttökunnossa kustantaa?


ite ostin kahteen tonniin, tosin kummatkin keulaputket olivat vääntyneet. uudet olisi maksaneet 150e/kipale. että tuollainen 2500e on aika kohtuu hinta. TOISAALTA taas vähän päälle 3000e:llä saa sitten jo -90 luvun lopusta olevan laitteen....


-98 ja 46tkm ajettu, uusilla renkailla ja ketjuilla, kahvanlämppäreillä, ja GIVIn käyttämättömällä takaboksilla, 2300 euroa.

28.4.2008 20:27

kusimuki kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
MänTä kirjoitti:paljos tuommoinen 40tkm ajettu -92 gs hyvässä käyttökunnossa kustantaa?


ite ostin kahteen tonniin, tosin kummatkin keulaputket olivat vääntyneet. uudet olisi maksaneet 150e/kipale. että tuollainen 2500e on aika kohtuu hinta. TOISAALTA taas vähän päälle 3000e:llä saa sitten jo -90 luvun lopusta olevan laitteen....


-98 ja 46tkm ajettu, uusilla renkailla ja ketjuilla, kahvanlämppäreillä, ja GIVIn käyttämättömällä takaboksilla, 2300 euroa.


jotain tällaista meinasin. nettimotosta löytynee lisää.

29.4.2008 14:53

Esim. Laserilta on kokopönttöä tarjolla http://www.laserexhausts.com/dotcontrol ... GS500E.pdf noin 500 eurolla ja dynojetin suuttimia sun muuta, mitä nyt ekana mieleen tulee.

Toisaalta pidän tämän pyörän virittämistä niin suhteettoman kalliina, että suosittelen saman tien kääntämään katseen isompiin, jos teho ei riitä. Kyllähän sitä saisi lisää olla, mutta en ole muutamasta hevosesta niin paljon valmis maksamaan...

29.4.2008 22:18

Tältä sivustolta löytyy mukavasti tietoa gs viissataseen liittyen:http://cgi.stanford.edu/~sanjayd/gs500/Main/HomePage

29.4.2008 22:27

Tehon nouseminen olis luokkaa yli 20% ja siihen ei päsätä vaimentimen vaihtamisella ja putsarilla. Siihen vaadittais kireemmät nokat, kanavien muotoilu, sylinterien poraus yms... Sit poltetaan rahaa ja kunnolla ja moottorin luonne+luotettavuus olisi ihan eri ja ei välttämättä hyvällä tavalla.

Tehonnousu tavoitteena viissatasten kohdalla on turhaa. Jos saa halvalla vaimentimen, sit siihen viel putsari ja tärkeimpänä ammattilaisen tekemä säätö niin voi hommaa harkita. Kawa ER:än kohdalla kasvoi vääntö 8Nm keskikierroksilla ja se on paljon viissatasessa pyörässä. On leppoisampi ajaa ja moottorin luonne on parempi. Tehonnousu oli ihan minimaalista, heppa ta kaks mut se ei ole oleellista.

Harrastamistahan tää on ja ei siinä aina (koskaan) ole järkeä. :P

30.4.2008 16:06

Kyse on asenteesta, piikilläkin pystyy jo hyvin reissaamaan. Jos haet vain pillurallipeliä niin silloin ei voi olla liikaa hepoja. Housujen kastelemiseen ei kyllä taida gs 500 olla, mutta kaikkeen muuhun kylläkin.

30.4.2008 17:07

Ainakin mun ex-GS450:ssä oli potkua omaan makuun tarpeettomankin paljon. Se oli aika pökkelö, raskas ja uraherkkä ajaa. Sitten vaihdoinkin sen piikkiin enkä kadu. :) GS500 en sitten tiedä kun en ole ajanut...