Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

29.7.2006 23:14

rohkeesti vaan sinne ammariin. Kyllä ne vääntää putkea kun pyytää. Aina niitä kolmannen vuoden veijareita löytyy sen verta että pari putkea vääntää. Itse otin kaiken irti ammattikoulusta kun tein itse pyörääni osia koulussa, teetätin ohjaustangon naapuripuolella, satulan nahat verhoomopuolella, koneistuspuolella pakomutterit, moponkannen plaanaus, levytyöstökeskuksella ruksutin jarrulevyjä tunturi/helkamamopoihin yms... :)

30.7.2006 0:40

MänTä kirjoitti:rohkeesti vaan sinne ammariin. Kyllä ne vääntää putkea kun pyytää. Aina niitä kolmannen vuoden veijareita löytyy sen verta että pari putkea vääntää. Itse otin kaiken irti ammattikoulusta kun tein itse pyörääni osia koulussa, teetätin ohjaustangon naapuripuolella, satulan nahat verhoomopuolella, koneistuspuolella pakomutterit, moponkannen plaanaus, levytyöstökeskuksella ruksutin jarrulevyjä tunturi/helkamamopoihin yms... :)


no, jos totta puhutaan, niin en omista ainuttakaan kaveria amiksesta. ammattikorkeesta kyllä. kahotaan sit huomen rapulas, miten on :).

30.7.2006 12:31

MänTä kirjoitti:rohkeesti vaan sinne ammariin. Kyllä ne vääntää putkea kun pyytää. Aina niitä kolmannen vuoden veijareita löytyy sen verta että pari putkea vääntää. Itse otin kaiken irti ammattikoulusta kun tein itse pyörääni osia koulussa, teetätin ohjaustangon naapuripuolella, satulan nahat verhoomopuolella, koneistuspuolella pakomutterit, moponkannen plaanaus, levytyöstökeskuksella ruksutin jarrulevyjä tunturi/helkamamopoihin yms... :)


Kyllä joo, mut kävin itse amiksen koneistuspuolen läpi ja ei siellä amiksessa vielä mitään ammattilaisia ole... Ehkä putket sais ns. "raakamalleiksi", mutta silti paljon laikkaa ja hitsiä vaatii. Tottakai kiinni jätkästä lopputulos.

Kuitenkin siitä ei niin paljoa hyötyä saa irti.

Mut turhaa työtä tekee kaikki, sitä on maailma pullollaan. ;)

30.7.2006 22:02

Se riippuu miten sen homman niille antaa. Tietenkin rohkeesti opettajalle juttelemaan, se pitää kyllä huolen ettei tuu ihan täyttä sekundaa.
Eikä sieltä tarvi ketään tuntea. Mä tuntenu ketään koneistuspuolelta, verhoomosta tai LVI-osastolta. Sinne vaan lompsin ja kysyin että missä maikka luuraa :) omalta maikalta tietty kysytty mitää ku tein kaiken puoliks salaa :D

10.8.2006 14:01

MänTä kirjoitti:Se riippuu miten sen homman niille antaa. Tietenkin rohkeesti opettajalle juttelemaan, se pitää kyllä huolen ettei tuu ihan täyttä sekundaa.
Eikä sieltä tarvi ketään tuntea. Mä tuntenu ketään koneistuspuolelta, verhoomosta tai LVI-osastolta. Sinne vaan lompsin ja kysyin että missä maikka luuraa :) omalta maikalta tietty kysytty mitää ku tein kaiken puoliks salaa :D


Meillä amiksessa salaa tekeminen oli murhaa/vakuutuspetosta pahempi rikos. Metallipuolen opettajillekkin maistu(u) viina vähän liian kanssa. "Kiitos papereista ja stipendistä, hyvästi."

13.8.2006 13:17

uusia kuvia galleriassa :)

14.8.2006 14:10

luulin, että tangon vinouteen oli joku hieman vaikeampi vika, mita se oli. aluksi luulin, että ylä t-pala ois vääntynyt, mutta löysäsin juuri pumput, ja väänsin vaan tangon suoraan :). nyt ei kipeydy ranteet, ja peileistäkin alkaa jo jotain näkemään.

3.10.2006 12:31

oiskohan kellään mitään hajua, miksi pyörän takapää woblaa kakspäällä ajettaessa. "vikaa" kävi esiintymään uuden takanakin vaihdon jälkeen. rengas on tasapainoitettu, eikä takapäässä ole milliäkään klappia mihinkään suuntaan?

9.10.2006 18:15

sanos juha S kun on tota kokemustakin enemmän että onko kannattava ostos? :) kait vanne on suorassa? :D

9.10.2006 18:23

on se vanne suora :). on tää mielestäni ihan pätevä laite. vaan joku 2500 oon kerenny ajelemaan, eikä mitään vikoja ainakaan ole esiintynyt. vääntää hyvin, mutta myös siinä 7500 kiekassa ottaa mukavan tehopiikin. ajoasentokin on hyvä pitempääkin matkaa ajettaessa.

9.10.2006 20:48

tarkotin et kun kiristit ketjut ketjunkiristäjällä niin jos toinen puoli kiristy enenmmän niin sillonhan se vetää sen vanteen vinoo ja se puskee jompaan kumpaan laitaan.

9.10.2006 23:47

joo, aivan, mun lukuvirhe. mut kyllä niitenkin pitäis ihan suorassa olla.

10.10.2006 9:09

Oot vissiin kattonu takahaarukan merkeistä vanteen suoraksi? Mietin, että kannattaisko laserilla käydä kattoo se varmasti suoraks?

10.10.2006 9:57

Elazi kirjoitti:Oot vissiin kattonu takahaarukan merkeistä vanteen suoraksi? Mietin, että kannattaisko laserilla käydä kattoo se varmasti suoraks?


joo, niistä. tosin juuri äsken katsoin takarattaasta, että ketjut syö vahvasti sen toista puolta. ketjut menee kohta vaihtoon, pitää sitten katsoa tuo takanakin linjaus kohdalleen. siinä se todennäköinen vika on.

10.10.2006 14:41

Jep, nimittäin se heitto ei varmasti ole iso, jos sen huomaa vain kakspäällä. ? Eli voi olla, että oot kattonu sen merkeistä tasan oikein, mutta merkit ovat hieman huonot tms..