Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

25.7.2006 13:46

-Makke- kirjoitti:Kyllä. :) Ihan turhaa asiaankuulumatonta paskanpuhumista, laitetaan nyt vähän asiastakin:

Nätti pyörä tuo GS. 500cc todellakin riittää mutkatielle kunhan käyttää vaihteita. Piikki eturattaasta pois niin rullaa jo paremmin.


ite olin tuon ER:n ja GS:n vaiheilla, kumman ostan. tää GS oli sitten niin halpa, niin päätin hakea pois. kummatkin on miusta hienoja, kawa sekä susuki. välit tässä on kyllä aivan ylipitkät, katselin, jos kiertäisi punarajalle (joka on 11000rpm), niin vauhtia olisi mittariin 220km/h. että voisi lyhentää välejä ihan reilustikkin. mut huolimatta pitkistä väleistä, kyl tää 150-160 ottaa ilman mitään ongelmia, kovempaa en oo ees täl ajanukkaan :). pitäis vaan jostain uutta rööriä saada, susukin insinöörit kun ovat olleet sen verran ovelia, etteivät ole tehneet tähän ees irroitettavaa änkkäriä ;).

25.7.2006 16:56

No, siinä runkoa suoristellessa kun voi pahentaa asiaa. Purkamisesta ei ole kiinni, runko on jopa hiekkapuhallettukin.
Pumputkin on erillään mutta kasassa.
Pitänee mittailla jollain vekottimella nuo ensin ja sitten alkaa miettimään ratkaisuja.

25.7.2006 21:49

Juha S kirjoitti:
ite olin tuon ER:n ja GS:n vaiheilla, kumman ostan. tää GS oli sitten niin halpa, niin päätin hakea pois. kummatkin on miusta hienoja, kawa sekä susuki. välit tässä on kyllä aivan ylipitkät, katselin, jos kiertäisi punarajalle (joka on 11000rpm), niin vauhtia olisi mittariin 220km/h. että voisi lyhentää välejä ihan reilustikkin. mut huolimatta pitkistä väleistä, kyl tää 150-160 ottaa ilman mitään ongelmia, kovempaa en oo ees täl ajanukkaan :). pitäis vaan jostain uutta rööriä saada, susukin insinöörit kun ovat olleet sen verran ovelia, etteivät ole tehneet tähän ees irroitettavaa änkkäriä ;).


Joo välit todellakin on orkkiksena ylipitkät. Orkkiksena kawassa 17/42 ja mulla on tällähetkellä 17/47 ja huippua oon saanu parhaimmillaan mittariin karvan alle 180km/h. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa 16/42 tilalle... Matka-ajoa ajatellen vähän turhan lyhyt välitys tuo nykyinen, kiertää n. 6500rpm. 120km/h. Mut kyl lähtee kutosellakin ohi...

Joo eihän tuo putken yhtenäisyys ole ongelma... Jos omistaa rautasahan/rälläkän. :D

26.7.2006 19:29

Tässä kyseissä pyörässä ainakin vakio väleillä sain kelattua 160 - 165km/h mittariin. pyörä vaihtui kyllä viime kesänä kun rupesi vituttamaan kun pikatielläkin satasesta sataankahteenkymppiin kesti sen verran että ei saanut autoja ohitettua kunnolla.

27.7.2006 8:19

Addie kirjoitti:Tässä kyseissä pyörässä ainakin vakio väleillä sain kelattua 160 - 165km/h mittariin. pyörä vaihtui kyllä viime kesänä kun rupesi vituttamaan kun pikatielläkin satasesta sataankahteenkymppiin kesti sen verran että ei saanut autoja ohitettua kunnolla.


hmmm... ite sain ainakin mutkapätkällä (museotie) suht helposti 150km/h mittariin. olisiko kuristettu se siun malli :)? eihän tämäm mikään sporttipyörä olekkaan, mutta eipä tule autot ohi missään 0-100 kiihdytyksessä :).

27.7.2006 8:22

-Makke- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
ite olin tuon ER:n ja GS:n vaiheilla, kumman ostan. tää GS oli sitten niin halpa, niin päätin hakea pois. kummatkin on miusta hienoja, kawa sekä susuki. välit tässä on kyllä aivan ylipitkät, katselin, jos kiertäisi punarajalle (joka on 11000rpm), niin vauhtia olisi mittariin 220km/h. että voisi lyhentää välejä ihan reilustikkin. mut huolimatta pitkistä väleistä, kyl tää 150-160 ottaa ilman mitään ongelmia, kovempaa en oo ees täl ajanukkaan :). pitäis vaan jostain uutta rööriä saada, susukin insinöörit kun ovat olleet sen verran ovelia, etteivät ole tehneet tähän ees irroitettavaa änkkäriä ;).


Joo välit todellakin on orkkiksena ylipitkät. Orkkiksena kawassa 17/42 ja mulla on tällähetkellä 17/47 ja huippua oon saanu parhaimmillaan mittariin karvan alle 180km/h. Nyt olisi tarkoitus vaihtaa 16/42 tilalle... Matka-ajoa ajatellen vähän turhan lyhyt välitys tuo nykyinen, kiertää n. 6500rpm. 120km/h. Mut kyl lähtee kutosellakin ohi...

Joo eihän tuo putken yhtenäisyys ole ongelma... Jos omistaa rautasahan/rälläkän. :D


paljos oli kierroksia tuossa 180km/h vauhdissa?

joo, rautasaha löytyy ;). vois vetää putken poikki ennen änkkäriä, ja tehä siihen laipan, niin sais jonkun sliparin kiinni.

27.7.2006 14:18

eihän se kuristettu ollut, 25kw papereissa. ja änkkäriä oltiin avarrettu. Vuosimalli oli '99

27.7.2006 18:18

Addie kirjoitti:eihän se kuristettu ollut, 25kw papereissa. ja änkkäriä oltiin avarrettu. Vuosimalli oli '99


kuullostaapa sitten omistuiselta, jos et saanut sen enempää mittariin :S.

27.7.2006 22:33

ehkä mittari näytti todellista nopeutta :)?

28.7.2006 8:17

MänTä kirjoitti:ehkä mittari näytti todellista nopeutta :)?


kyl tän pitäis 165-170 ottaa oikeeta TT:nä.

e:niin se varmaan teki ;).

28.7.2006 8:58

Juha S kirjoitti:
paljos oli kierroksia tuossa 180km/h vauhdissa?

joo, rautasaha löytyy ;). vois vetää putken poikki ennen änkkäriä, ja tehä siihen laipan, niin sais jonkun sliparin kiinni.


Oli melkein aikalailla rajottimella. Ehkä n. 10000rpm.

Jos et oo jo nähny, niin kuvia mun vastaavasta projektista kauan sitte:
http://koti.mbnet.fi/maken_mp/Kawasaki%20%22winterfun%22/bolt-on/

28.7.2006 16:35

-Makke- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
paljos oli kierroksia tuossa 180km/h vauhdissa?

joo, rautasaha löytyy ;). vois vetää putken poikki ennen änkkäriä, ja tehä siihen laipan, niin sais jonkun sliparin kiinni.


Oli melkein aikalailla rajottimella. Ehkä n. 10000rpm.

Jos et oo jo nähny, niin kuvia mun vastaavasta projektista kauan sitte:
http://koti.mbnet.fi/maken_mp/Kawasaki%20%22winterfun%22/bolt-on/


joo, joskus noita oon tiiraillut. samalla tavalla se ER:ssäkin taitaa olla tuo putken "kiinnitys", eli melko pysyvää mallia. ite oon miettinyt käytetyn sliparin ostoa, ja sen ruuvaamista tuohon rööriin kiinni. omaa änkkäriä ei oikein jaksais käydä tekemään, miun taidoilla ja työkaluilla ei siitä välttämättä esittely kelpoista tule. tiedä sitten, onko tuon GS:n vakio alkukäyrä kuinka kuristavaa mallia, että kadottaakohan se sen sliparin hyödyn...=

28.7.2006 17:28

Teetä vaikka amitsulla sopivan mittaiset käyrät vaikka rosterista, ja niihin ruuvaat jonkun muun pyörän sliparin kiinni..?

28.7.2006 17:47

Billy Idol kirjoitti:Teetä vaikka amitsulla sopivan mittaiset käyrät vaikka rosterista, ja niihin ruuvaat jonkun muun pyörän sliparin kiinni..?


itelläni jos ois ees vähän putken taivutus välineitä, niin tekisin tuo heti itse. tuo GS:n putki on niin selkeäpiirteinen.

ei oo kavereita oikein amiksen metallipuolella... enkä sit viitti mennä sinne kyselemään, että tekiskö ne sen.

29.7.2006 12:43

Juha S kirjoitti:
joo, joskus noita oon tiiraillut. samalla tavalla se ER:ssäkin taitaa olla tuo putken "kiinnitys", eli melko pysyvää mallia. ite oon miettinyt käytetyn sliparin ostoa, ja sen ruuvaamista tuohon rööriin kiinni. omaa änkkäriä ei oikein jaksais käydä tekemään, miun taidoilla ja työkaluilla ei siitä välttämättä esittely kelpoista tule. tiedä sitten, onko tuon GS:n vakio alkukäyrä kuinka kuristavaa mallia, että kadottaakohan se sen sliparin hyödyn...=


Tuskin GS:än alkukäyrät nyt kuristaa, sehän on fakta kyllä että ER:ässä ja CB:ssä on isommat ainakin kollekrorilta eteenpäin mutta ainakin kawassa siinä kohtaa on jonkinlainen "esivaimennin", ei muuta kuin melkein sisämitaltaan samaa kaliiperia oleva reikäputki putken sisäpinnassa... Tiedä sit mitä tuo auttaa, mut ei se ainakaan haittaakkaan.

Lyö siihen vaan avarampi änkkä, pääsee äänet oikeuksiinsa. :P