Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

1.5.2008 16:45

EASYRIDER69 kirjoitti:ei oo oikee toi englanti hallussa :D
mut miten tommosen gs:sän kans jaksaa sit ajella et tuntuuko auttamattoman tehottomalta?
ku oli vanha pyörä ktm exc 125 tt joku 30-35hv ni tuntuuko ero?


Saattaa tuntua tehottomalta pillurallissa, mutta kannattaa muistaa, että huippuja GS ottanee noin 180 ja matka-ajo on pitempien välitysten ja väännökkään moottorin ansiosta ihan eri luokkaista.

7.5.2008 0:31

eli välejä vaihtamalla saa gs:än kulkemaan vaikka 160 ja kiihtymään paremmin?

7.5.2008 7:03

mahtaako vaikuttaa niin paljoa. Jos pyörä kulkee 180km/h niin pieniä vaihteita riittää kyllä hyvin.

7.5.2008 12:20

MänTä kirjoitti:mahtaako vaikuttaa niin paljoa. Jos pyörä kulkee 180km/h niin pieniä vaihteita riittää kyllä hyvin.


Joo en menis välityksiä vaihtaa, koska esim. ykkönen on jo nyt naurettavan lyhyt verrattuna esim. RGFfään...

Jos kovempia tehoja kaipaa, kannattaa ostaa nestekoneella oleva 600->....

Itse en juuri pikkupyörittelystä perusta, vaan ajan lähinnä 100-300 km päivälenkkejä, johon tuo pyörä on omiaan.

Kypärämelu on pienenmpi(vaikka käytän tulppia), kuin katetuisssa pyörissä ja ei tarvitse ajaa 200, että tuntee vauhdin. Voin sanoa, että 140 jälkeen alkaa sellainen ravistus satulassa, jotta kannattaa höllätä kaasua.

7.5.2008 13:47

ajattelin vaan että jos kiihtyis paremmin ku ei mua ne 180kmh vauhit oikee kiinnosta

25.10.2008 12:13

Onkos GS:ssä jossainpäin sulakerasia? Pyörä vm. -94. Kun ei meinaa enää startata, vaikka akussa onkin virtaa...

29.10.2008 17:29

jyly^ kirjoitti:Onkos GS:ssä jossainpäin sulakerasia? Pyörä vm. -94. Kun ei meinaa enää startata, vaikka akussa onkin virtaa...



Eikö kukaan osaisi auttaa?

29.10.2008 19:36

jyly^ kirjoitti:
jyly^ kirjoitti:Onkos GS:ssä jossainpäin sulakerasia? Pyörä vm. -94. Kun ei meinaa enää startata, vaikka akussa onkin virtaa...



Eikö kukaan osaisi auttaa?


Penkinalla luulisi olevan. Yrittävät ainakin yleisesti laittaa paikkaan jossa on helposti käsillä.

29.10.2008 22:10

Tosiaan pitäis ainakin työntämällä lähteä käyntiin jos sulake(et) menny. Tosin silloin ei yleensä pelaa valot ainakaan. Jos startti samassa

Suzuki GS500E -92

1.11.2008 16:05

jyly^ kirjoitti:Onkos GS:ssä jossainpäin sulakerasia? Pyörä vm. -94. Kun ei meinaa enää startata, vaikka akussa onkin virtaa...



Startin solenoidin yhteydessä on sulake . Kato onko se ehjä.

1.11.2008 20:30

aprilia racing kirjoitti:
jyly^ kirjoitti:Onkos GS:ssä jossainpäin sulakerasia? Pyörä vm. -94. Kun ei meinaa enää startata, vaikka akussa onkin virtaa...



Startin solenoidin yhteydessä on sulake . Kato onko se ehjä.


Kuinkas syvällä tää sulake on? Äksen otin vaan sen starttia suojaavan kannen irti ja kattelin sitä, niin ei ainakaan näkyvillä ollut sulakkeita. Eli pitääkö starttimoottoria purkaa kovinkin paljon?

9.11.2008 16:43

jyly^ kirjoitti:Kuinkas syvällä tää sulake on? Äksen otin vaan sen starttia suojaavan kannen irti ja kattelin sitä, niin ei ainakaan näkyvillä ollut sulakkeita. Eli pitääkö starttimoottoria purkaa kovinkin paljon?



Se on siinä akun vieressä. Akun plus-kaapelia kun seuraat niin se päättyy siihen solenoidiin. Se ei siis ole sielä kannen alla missä startti on. Ja kun otat solenoidin irti niin se sulake näkyy kyllä siinä.

9.12.2008 19:09

Oon nyt alotellu Suzukin pienimuotosen kunnostuksen :P

Ketju+ratas-paketti
öljynsuodatin
koneöljy
akku
startinrele
keulaöljyt

Nuo kaikki on tilattu ja huomenna on mitä luultavimmin paketti haettavissa. Nyt sitten kuuluukin kysymys, paljon tuota koneöljyä tulisi lorauttaa, jotta sitä olisi tarpeeksi? Kun sattui semmonen kömmähdys, että vanhat öljyt pihalle laskettuani en muistanut mitata paljon sitä oli...

Pientä tuninkiahan en ikinä unohda, rahaa en vain nyt sen enempiä ala siihen kuluttamaan. Tankinkorkin kiillotan ja ketjusuojan vaihdan / teen rosteriseksi. En vain ole vielä löytänyt pyörään sopivaa suojaa...

Tämä kyseinen pyörä, minkä omistan, on siis vuosimallia -94 ja ryssitty pyörä. Entinen omistaja on uusinut kaikki pakolliset, rikki menneet osat. Kuvia saatan laittaa galleriaan, pitää katsoa miten ehdin, työt kun koulun ohella rajoittavat pyörän laittamista. Muunmuassa tehorööri on kiinni, jonka takia joudun mitä todennäköisemmin viemään kaasarit säädettäviksi, kun en itse hommaa taida. Olisiko vinkkejä, miten homman saa hoidettua, vai turvaudunko suosiolla ammattimiehiin?

20kW paprut ja kaikki on muutoin kunnossa. Kesää odotan todella innolla, koska kesästä tulee ensimmäinen OMAN ison vempaimen ohjaimissa =)

9.12.2008 19:26

2,7 litraa ilman suodatinta ja 2,9 litraa suodattimen kanssa.

Yleensä pyörässä kyllä on tikku tai tarkastussilmä, jota kannattaa uskoa enemmän kuin lukuja.

9.12.2008 22:19

Pystyy ne kaasarit itsekin säätämään,esim omassa gs500:ssa kun vaihdoin laserin putken,nostin neuloja yhden pykälän ja vaihdoin 120 vakiopääsuuttimen tilalle 125:n(muistaakseni)ja k&n luncbox suodattimen kanssa 132,5,ja kieku hienosti..kokeilemalla selviää.kaasareihin pääsee kumminkin aika helposti käsiksi.
Löytyis muuten vielä toi k&n ilmanputsari ja clymerin huoltomanuaali gs:ään(sopu hintaan)