Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

Suzuki GS500E -92

7.7.2006 21:40

noniin, eka piikkiä isompi mopo tuli ostettua. vuosimalli on -92, ja pyörällä on ajettu nyt 34000tkm. kunto pyörässä on todella hyvä, ja tuo 34000tkm voisi jopa pitää paikkansakkin, vaikka onkin saksasta uitettu peli. laite on 20kw papereissa. kuristuksetkin olen jo löytänyt, ja ne odottavat iritiottoaan. kuvia pyörästä galleriassa.

ostohetkellä jo huomattiin, että keulassa oli jotain sanomista, muttei sen arveltu olevan mitään vakavaa. eli pyörä pyrki hieman vasemmalle päin suoraan ajettaessa ja jarrutuksessa. myöhemmin kävi ilmi, että vasen keulaputki oli vääntynyt, samoin etuakseli. pyörässä on kyllä pienet lippausjäljet, muttei niistä kuitenkaan olisi uskonut koko keulan vääntyvän 8). no, ne meni tänään oiottavaksi. katsotaan mihin suuntaan tilanne kehittyy :).

nyt oon tässä tehny pyörälle tavan huollon, vaihtanut öljyt jne, sekä maalannut putken uudestaan.

15.7.2006 18:19

Kun tuolla hyosung-topikissa valittelit suzukisi kaasareita, niin tässä vähän ehkä auttavaa infoa:

En mene vannomaan, mutta ajokissasi saattaa olla täysin toiset kaasuttimet mitä pitäisi. Ainakin jotkut saksanpyörien omistajat joita on vastaantullut, ovat vähän harmitelleet kun pitäis koko kaasutin vaihtaa toiseen, kun saksassa on vaihdettu joku "25kW kurikaasutin".

Että kannattaa ehken lähteä katsomaan, onko pyörässäsi vakiokaasuttimet mitkä pitää ollakin. Jos on, niin sitten tehopenkki taitaa olla paras ja helpoin ratkaisu kaasarien säätämiseksi. Näkee helposti, millä kohtaa esiintyy vääntökuoppia yms.

21.7.2006 19:54

joo, tässä on millin pienemmät kaasarit, mitä normaalisti (34mm). mutta kurit on kuitenkin saatu selville; alipaine luistien päällä holkit, sekä ilmanputsarissa pieni tötsä. pääsuutinkin oli niin hurjaa kokoa kuin 135. TT suutin kun vaihtelee mallista riippuen 110 ja 125 välillä. nyt on 115, ja peli alkaa tuntua jo moottoripyörältä :). sais olla ehkä 120 suutin, mutta tämä on kuitenkin hyvä näinkin. mielestäni hyvin mielenkiintoinen asia on, kun pyörä kuristetaan aivan liian isolla suuttimella. ja runkoteksteissä on paljon ranskan kielistä tekstiä, tiedä jos kyseinen mopo on sieltä kotoisin. kuullostaa kyllä loogiselta, että ranskalaiset laitta millin liian pienet kaasarit moottoripyörään :D.

pyörähän oli kaaduttu, vasemmassa keulaputkessa olikin huima 4,5mm heitto. omatekoisella (liikkeitä on laissa kielletty oikomasta niitä) "prässillä" saatiin putkelle heittoa vain 0,25mm. nyt mopo kulkee suoraankin, ja tehoa piisaa mutketeille :).

22.7.2006 21:44

Pitää itsekin tarkistaa etupumput, vetää suikkeli sen verran metsänpuolelle että kuuluisi olla HD merkit kyljessä.

23.7.2006 11:51

MänTä kirjoitti:Pitää itsekin tarkistaa etupumput, vetää suikkeli sen verran metsänpuolelle että kuuluisi olla HD merkit kyljessä.


joo, pienikin heitto kyllä tuntuu. nyttenkin tuntuu kyllä jarrutuksissa hieman vetävän vasemmalle, tää oma mopo, vaikka heittoa onkin vain 0,25mm. mutta eihän sitä tiedä, että onko jokin muu paikka vääntynyt. eipä tuota tosin edes huomaa, jos ei sitä tiedä, sen verran pieni se heitto on.

mutta sähän oot metallimies, sulla ei pitäis sen prässin kanssa olla onkelmia. ite jouduin käyttämään kahta lankkua, vanhaa neuvostoliittolaista 3t:n tunkkia, sekä ford 3000:sen painoa hyväkseni ;). siinä oli mulla prässi, sai vielä yllättävän tarkkaa jälkeäkin aikaiseksi.

23.7.2006 13:56

hoh :) pitää nyt eka katella jos löytyy jotain vinouksia. Pitää vaan toivoa ettei ole rungossa mitään, tuon historiasta kun ei ole mitään tietoa.

23.7.2006 15:14

MänTä kirjoitti:hoh :) pitää nyt eka katella jos löytyy jotain vinouksia. Pitää vaan toivoa ettei ole rungossa mitään, tuon historiasta kun ei ole mitään tietoa.


eikös siinä ole putkirunko? eikös sen saa ihan vaivatta oikaistua?

24.7.2006 16:35

no vissiin. ei vaan kauheesti kiinnostais alkaa vääntelemään.

24.7.2006 17:43

Juha S kirjoitti:
eikös siinä ole putkirunko? eikös sen saa ihan vaivatta oikaistua?


Joo vaivatta... :D Taitaa olla käsitykset vähän sekaisin... :P

24.7.2006 18:49

-Makke- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
eikös siinä ole putkirunko? eikös sen saa ihan vaivatta oikaistua?


Joo vaivatta... :D Taitaa olla käsitykset vähän sekaisin... :P


no, kyllä putkirunkojakin on oiottu ihan kotikonsteinkin, että ei se mikään mahdottomuus pitäisi olla. tosin, jos se pieni purkaminen on liian vaikeata, niin sitten se on ihan eri asia.

24.7.2006 23:02

Juha S kirjoitti:no, kyllä putkirunkojakin on oiottu ihan kotikonsteinkin, että ei se mikään mahdottomuus pitäisi olla. tosin, jos se pieni purkaminen on liian vaikeata, niin sitten se on ihan eri asia.


Vaivatta on näissä piireissä vähän tuntematon sana jos on joskus kyseisiä hommia joutunu tekemään... Ja ei taida purkamalla sen suoremmaksi tulla...

24.7.2006 23:17

-Makke- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:no, kyllä putkirunkojakin on oiottu ihan kotikonsteinkin, että ei se mikään mahdottomuus pitäisi olla. tosin, jos se pieni purkaminen on liian vaikeata, niin sitten se on ihan eri asia.


Vaivatta on näissä piireissä vähän tuntematon sana jos on joskus kyseisiä hommia joutunu tekemään... Ja ei taida purkamalla sen suoremmaksi tulla...


toiset kokee kengännauhojen sitomisen vaivalloiseksi, toiset rungon suoristamisen. meitä on moneen junaan.

25.7.2006 8:30

Juha S kirjoitti:
toiset kokee kengännauhojen sitomisen vaivalloiseksi, toiset rungon suoristamisen. meitä on moneen junaan.



Niin no mä oon tuota jälkimmäistä tyyppiä... :P

25.7.2006 8:48

-Makke- kirjoitti:
Juha S kirjoitti:
toiset kokee kengännauhojen sitomisen vaivalloiseksi, toiset rungon suoristamisen. meitä on moneen junaan.



Niin no mä oon tuota jälkimmäistä tyyppiä... :P


noniin, löytyihän asiaan ratkaisu ;)?

25.7.2006 11:18

Kyllä. :) Ihan turhaa asiaankuulumatonta paskanpuhumista, laitetaan nyt vähän asiastakin:

Nätti pyörä tuo GS. 500cc todellakin riittää mutkatielle kunhan käyttää vaihteita. Piikki eturattaasta pois niin rullaa jo paremmin.