7.5.2006 15:32
7.5.2006 16:28
7.5.2006 17:48
Sergey kirjoitti:JEEE
Sergey kirjoitti:Toihan on selkeesti maalattu joskus uusiksi. Kerros sitten miten noi takaiskarit pelaa, mulla nääs vähä tuntuis olevan kuoleutuneet orginaalit.
Mulla stefat vuotaa nyt aika reilusti. Pitäs siis alkaa vaihtamaan, kuhan löytää jostakin edullisesti. Niin ja tuo jarruletkuongelma mullakin on, mutta jarrut toimii viel, niin en vaihda viel.
7.5.2006 18:43
7.5.2006 20:48
Sergey kirjoitti:Mitäs jos ostasin orginaalit siniset teipit ja sit orkkis sininen? varsin hyvä väri se sekin on? Munhan oli sininen alunperin. ks kuva: http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/28048
E: Toi mun oli alkuperäinen väri siis. Pari uuttakin kuvaa laitoin samal galtsuun.
7.5.2006 23:12
8.5.2006 9:23
16.5.2006 18:20
21.5.2006 18:49
2.6.2006 18:15
Tume34 kirjoitti:Joo, pyörä kävi kuristettavana, ja sain myös täystehon paperit joka löytyy galleriasta. Eli kuten käyrästä voi päätellä, on 7kw/10hp hävinnyt sitten jonnekin, ja 7k jälkeen alkaa vain omituinen röpötys tulemaan. Se tuntuu ajossa voimakkaana pätkimisenä, ja se n.9000rpm kohdalla sitten heltiää. Kaverini luki jostain juttua GL500/CX 500, ja siinä oli juuri kyseisestä oireesta. Sanoivat sen olevan yläkierrosten impulssikäämi joka on menossa, ja oireiden alkavan ilmaantua vm.-81 alaspäin kunhan mittarissa on 100 000km. Ja minun yksilöllä on ajettu 120tkm, joten taitaa syykin olla nyt selvä tehojen katoamiseen?
6.6.2006 10:14
KillJoy kirjoitti:Tume34 kirjoitti:Joo, pyörä kävi kuristettavana, ja sain myös täystehon paperit joka löytyy galleriasta. Eli kuten käyrästä voi päätellä, on 7kw/10hp hävinnyt sitten jonnekin, ja 7k jälkeen alkaa vain omituinen röpötys tulemaan. Se tuntuu ajossa voimakkaana pätkimisenä, ja se n.9000rpm kohdalla sitten heltiää. Kaverini luki jostain juttua GL500/CX 500, ja siinä oli juuri kyseisestä oireesta. Sanoivat sen olevan yläkierrosten impulssikäämi joka on menossa, ja oireiden alkavan ilmaantua vm.-81 alaspäin kunhan mittarissa on 100 000km. Ja minun yksilöllä on ajettu 120tkm, joten taitaa syykin olla nyt selvä tehojen katoamiseen?
Moi!
Ensiksikin hauska yksityiskohta, itsellänikin oli samanlainen punainen CB125TDC ja nyt on jo jokunen vuosi tullut ajeltua samanvärisellä CX500:lla.
Itse asiaan, tosiaan kuulostaa juuri tuolta staattorivialta sinun tapauksesi. Eli tuossa 7000rpm kohdalla sytytysvirta vaihtuu otettavaksi eri käämiltä kuin pienemmillä kierroksilla. Mitä ilmeisimmin tämä korkeiden kierrosten käämitys on sinulla lähes sökö, jolloin kunnollista kipinää ei synny ja pyörä nykii ja röpöttää. Tilanteen voit tarkastaa mittaamalla käämit, erittäin hyvät ohjeet tähän löytyvät tästä CX:n omistajille kullanarvoisesta weppisaitista:
http://www.elsham.pwp.blueyonder.co.uk/cx500/stator/
Sivustolla on muitakin erittäin hyvä kuvalla varustettuja ohjeita oikeastaan koko moottorin purkuun ja kasaukseen. Suosittelen tutustumaan.
Itselläni on edessä nokkaketjuremontti, ihan vain varmuuden vuoksi kun tuo 100tkm alkaa olla täynnä, enkä pyörän aiemmasta huoltohistoriasta tiedä...
6.6.2006 23:01
17.7.2006 9:20
17.7.2006 9:47
KillJoy kirjoitti:Noniin, sain omaan CX:ääni tuossa jokunen viikko sitten nokkaketjuremontin tehtyä. Tai oikeastaan jätettyä tekemättä, kun oli mitä ilmeisemmin jo tehty. Kiristysvaraa hyvin jäljellä ja liu'ut miltei uutta vastaavat. Kuvia täältä: http://sourapple.dnsalias.net/photos/?album=49
Joko syy tehottomuuteen selvisi?
12.8.2006 1:20