Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

27.2.2006 0:02

iikka88 kirjoitti:Saahan ne kliparit siihen edelleen kiinni vaikka t-palassa oiski 2 8mm reikää? Mutta jokanen tehköön niinkun tykkää.

Juuri niin. "Saahan siitä moposta saman hinnan vaikka se ois porattu täyteen reikiä?"

27.2.2006 0:06

Miksi jokaisesta puoliksikin katetusta pyörästä pitäisi tehdä crossitangolla varustettu nakutappelija, vieläpä ajomukavuuden kustannuksella? Nykymuotiako se on?

27.2.2006 0:06

jusutus kirjoitti:
iikka88 kirjoitti:Saahan ne kliparit siihen edelleen kiinni vaikka t-palassa oiski 2 8mm reikää? Mutta jokanen tehköön niinkun tykkää.

Juuri niin. "Saahan siitä moposta saman hinnan vaikka se ois porattu täyteen reikiä?"


Jonkun ostajan mielestä se voi olla plussaa että mukana tulis tanko+raiserit, ja t-palassa olis reijät jo valmiina. No mut nyt loppu tähän mun osalta.

27.2.2006 0:15

Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.

Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.

27.2.2006 0:27

Samaa mieltä Opan kanssa. Pyörä tulee näyttämään todella mulkulta ja lisäksi sporttipyörän ajo-ominaisuudet kärsivät. Korkeamman, suoran tangon vuoksi ohjaustunto etupäähän huononee. Plussana pystymmän ajoasennon takia kivempi heittää pillurallia nakkikioskin ympärillä tehden vaikutuksen piikki- ja mopopoikiin. Mutkapätkillä ja rata-ajoharjoittelussa ei niin kiva.

Pitäisköhän munkin laittaa krossitanko raisereilla 9R:ään? :D
Noh, sehän on jokaisen oma asia mitä omaan pyörään tekee.

27.2.2006 11:50

opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.

Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.


No joo, kaikkea saa halvemmalla. Tohon settiin kannattaa sitten myös laskea eteen uusi jarruletku, orkkiksen pituus ei riitä jos vaihtaa suoran tangon. Toi peli kuitenkin saattaisi olla melko veikeä myös suoralla tangolla. Ainakin sen mitä ajellut 650 nakulla, niin ihan hauska myös sellaisena.

Noi palikathan on siis mulla myynnissä, ja oli tarkoitus laittaa vielä ton tangon kaveriksi jokin sopiva maski, olisihan se tolla näyttänyt aika hölmöltä pelkästään tangon vaihdon jälkeen. Menin sitten koko fillarin myymään, niin jäi toi asentamatta.

Toi SV ei kuitenkaan mikään hurja sportti ole, enempi matka-krusailu-yhdistelmä. Pata hauska kaupunkipyöritykseen, ja suora stonga siellä aina mukava. Siirtyy painopiste kivasti taaksepäin, ja jos kovasti tykkää kikkailusta/perseilystä, niin varsin hauska yhdistelmä. Veikkaan ma.

Ja vielä siitä t-palasta, kyl mä vähän kieroon kattoisin jos kyykkypyörässä jota ostaisin olisi kovasti ylimääräsiä reikiä orkkis t-palassa. Toi SV:n t-pala vielä maalattu mustaksi, niin voipi olla aika roisin näköinen jos siinä ollut raiserit kiinni. Mutta kuten sanottu, aina saa jostain jotain halvemmalla.

27.2.2006 13:43

Seeber kirjoitti:Korkeamman, suoran tangon vuoksi ohjaustunto etupäähän huononee. Mutkapätkillä ja rata-ajoharjoittelussa ei niin kiva.

Pitäisköhän munkin laittaa krossitanko raisereilla 9R:ään? :D
Noh, sehän on jokaisen oma asia mitä omaan pyörään tekee.

Mitenkäs tuo ohjaustunto nyt niin huononee?
Ja SV nyt tuskin muutenkaan on mitään ratapyörien aatelia.

27.2.2006 15:46

opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.

Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.


Allekirjoitan ekan osuuden, mutta teettäminen... Tuntuu yleinen harhaluulo olevan se, että ihmiset luulee firmojen yms. pajojen tekevän pilkkahinnalla osia ihan kuin "omaksi ilokseen".

Otetaan nyt vaikka tuo t-pala: n.100x250x50mm aihio, alumiini maksaa n. 10¤ kilo niin siitä voi laskea jo aihion hinnan. Suunnittelutyö ei ole myöskään ilmaista. Koneistus maksaa CNC koneella(jos joku vielä luulee että joku tekee t-palan manuaalijyrsimellä niin ihmettelen) maksaa 30¤->/tunti. Noinkin monimutkaiseen ja paljon ajettavaan kappaleeseen niitä voi laskea ainakin kahdesta neljään. Sit +reiserit yms. Tuo 250¤ t-pala+tanko+reiserit+hilut on oikeesti Halpa. En tunne jätkää joka myy, oon vaan realisti.

Ja mitä tulee clip-on vs. tanko keskusteluun niin enpä koskaan oo kuullu et tanko olis "ohjaustunnottomampi", taitaa olla päin vastoin. Ohjausvoimat/pidon tuntuma yms. välittyy voimakkaammin leveämpään tankoon mitä kapeampaan. Mä väännän jatkossakin menemään tangolla/"normaalissa" ajoasennossa, mut jokainen tyylillään.

27.2.2006 16:41

-Makke- kirjoitti:
opa_ kirjoitti:Mun mielestä olisi tyhmää laittaa tähänkin hienoon pyörään mitään crossin tankoa. Koko pyörä näyttää naurettavalta, ellei muita muutoksia tehdä.

Itse en satoja maksaisi t-kappaleesta ja raisereista, kun ne voi teettää paljon halvemmalla ja saa sellaiset kuin itse haluaa.


Allekirjoitan ekan osuuden, mutta teettäminen... Tuntuu yleinen harhaluulo olevan se, että ihmiset luulee firmojen yms. pajojen tekevän pilkkahinnalla osia ihan kuin "omaksi ilokseen".

Otetaan nyt vaikka tuo t-pala: n.100x250x50mm aihio, alumiini maksaa n. 10¤ kilo niin siitä voi laskea jo aihion hinnan. Suunnittelutyö ei ole myöskään ilmaista. Koneistus maksaa CNC koneella(jos joku vielä luulee että joku tekee t-palan manuaalijyrsimellä niin ihmettelen) maksaa 30¤->/tunti. Noinkin monimutkaiseen ja paljon ajettavaan kappaleeseen niitä voi laskea ainakin kahdesta neljään. Sit +reiserit yms. Tuo 250¤ t-pala+tanko+reiserit+hilut on oikeesti Halpa. En tunne jätkää joka myy, oon vaan realisti.

Ja mitä tulee clip-on vs. tanko keskusteluun niin enpä koskaan oo kuullu et tanko olis "ohjaustunnottomampi", taitaa olla päin vastoin. Ohjausvoimat/pidon tuntuma yms. välittyy voimakkaammin leveämpään tankoon mitä kapeampaan. Mä väännän jatkossakin menemään tangolla/"normaalissa" ajoasennossa, mut jokainen tyylillään.

Juurikin näin.

27.2.2006 19:21

jusutus kirjoitti:
Seeber kirjoitti:Korkeamman, suoran tangon vuoksi ohjaustunto etupäähän huononee. Mutkapätkillä ja rata-ajoharjoittelussa ei niin kiva.

Pitäisköhän munkin laittaa krossitanko raisereilla 9R:ään? :D
Noh, sehän on jokaisen oma asia mitä omaan pyörään tekee.

Mitenkäs tuo ohjaustunto nyt niin huononee?
Ja SV nyt tuskin muutenkaan on mitään ratapyörien aatelia.


Pystympi ajoasento, kuskilla vähemmin painoa kahvoilla, tuntuma selkeästi huonompi mitä etupäässä tapahtuu. Tässä yksi syy miksi esim. kilpapyörissä tanko on niin matalalla eli ohjaustuntuma. Kannattaa kesällä kokeilla pysty- ja sporttipyörää, niin tietää mistä puhun. Ei tuolla S-mallilla nyt haastakaan MotoGP-pyöriä, mutta kyllä sen huomaa mihin käyttötarkoitukseen se on tehty. Tukeva ja kevyt runko sporttisella ajoasennolla -> nasta laite mutkapätkillä ja radalla.

Sorppa jos olen pahoittanut jonkun mielen, koska kritisoin suuresti sitä, kun joku raiskaa kauniin sporttipyörän nykytrendin mukaiseksi "faitteriksi". Hienojen pyörien tuhoaminen teinivempeleiksi raapaisee syvältä. Kuitenkin saatan kokeila tehokasta nakupyörää seuraavana harrastusvälineenäni. :)

27.2.2006 19:41

Seeber kirjoitti:Hienojen pyörien tuhoaminen teinivempeleiksi raapaisee syvältä.

Tuskin tarvitsee edes kertoa minne voit tunkea tuon "teinivempele"-sanan.

27.2.2006 20:10

Makke, itselleni tuollaisen t-kappaleen tekeminen maksaisi korkeintaan materiaalien hinnan ja kaupan päälle saisin siitä vielä yhden työsuorituksen :)

27.2.2006 20:25

jusutus kirjoitti:
Seeber kirjoitti:Hienojen pyörien tuhoaminen teinivempeleiksi raapaisee syvältä.

Tuskin tarvitsee edes kertoa minne voit tunkea tuon "teinivempele"-sanan.


Tunnistitko itsesi? :D

Edit. Nähtävästi. Kuitenkin oma kantani pyörien raiskaamiseen lukee ylhäällä.

27.2.2006 20:35

on se kiva erään "jokapommi"pyöräprojektin imo, pinnallisen absolutismia lähentelevän pilaamisen tähden, jakaa samanlaista teinitaistelu-roskaa muillekin. ettei tämä ko pyörä näyttäisi huonommalta, kuin hyvällä maulla laitetut ja erottuisi "_vieläkin_" paremmin massasta

kun kate pysyy, niin myös samoin kliparit. asia on vain niin että ne ovat kaverit keskenään (elleivät jopa rakastavaiset). jonkinmoinen yhteistyö ja avunanto sopimus näiden kahden osapuolen välille on syntynyt jo vuosia sitten, sitä ei edes gorbatsov tai jussi hajoita.

edit: yrittäkää nyt saada selvää tuostakin ;-)

27.2.2006 22:38

opa_ kirjoitti:Makke, itselleni tuollaisen t-kappaleen tekeminen maksaisi korkeintaan materiaalien hinnan ja kaupan päälle saisin siitä vielä yhden työsuorituksen :)


No jos näin on tilanne niin sit. Ollaan vähän niinku samalla viivalla tän asian kans. :)