Esittele nykyiset ja entiset yli 125cc pyöräsi täällä! Kokemuksia, kuvia, projektijuttuja tms...

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain moottoripyöräilijöille ja yli 125 kuutioisten moottoripyörien esittelemiseen. Mopo- ja kevytmoottoripyöräalueet ovat foorumin etusivun listassa alempana.

7.1.2006 0:57

Ei tuosta ole kun pien palanen pois ja on mulla tota Silasoliakin jolla piikin katteet korjasin. Se ainakin tarttu kiinni ja lujasti. Kaippa se lasikuitu siihen muoviin tarttuu, kun tarpeeksi karhentaa. Tai no, pikapuoliin senki saa selville ;)

Niin ja lisäsin uuden kuvan tuosta tankista. Eihän se samanlainen kun aluperänen ole, mutta parempi kuin se lommo siinä :)

7.1.2006 9:05

Aijai, minä en olisi lähtenyt noin isoa lonttoa kittaamaan tukkoon :| Mutta turha jeesustella enää tässä vaiheessa...

7.1.2006 13:44

Eikö muovikatteet olisi fiksumpi ihan ns. muovihitsata?

7.1.2006 18:42

Yksi vanha kikka on kanssa että ottaa purkkiin asetonia, ja pistää sekaan oikean värisiä leego palikoita. Kun niiden antaa lillua asetonissa muutaman päivän, on meillä valmista katteen korjaus mäiskettä. En ole testannut miten tuo toimii, mutta olisi ihan kokeilemisen arvoinen juttu jos muovi katteita on korjattavana. Tietty railot pitää ensin karhentaa hyväksi ja putsata kunnolla.

7.1.2006 19:37

Taidan ton katteen kanssa turvautua loppujen lopuks tuohon muovihitsaukseen. Jos joku jotain hyvää paikkaa tietää Porin seudulta, niin ilmotusta vaan ;)

25.2.2006 1:42

Päivitellääs tätäkin välillä.

Pientä investointia on tullu tehtyä. Messuilta tarttu tankinsuoja mukaan ja pyörän väriin sopiva ajotakki. Savun värinen tuplakuplapleksi on ostettuna, Devil:in titaaninen Hi-pipe slipari tulossa puolasta. Jonkunmoinen rekkarinteline tarvis väsätä josta pari kysymystä. Mistä materiaalista porukka on noita telineitänsä väsänny ja minkä paksusesta? Rosteria ja alumiinia oon miettiny, mutta jostain luin että alumiini ei kestäis? ja siten että mistä näitä kannatta kysellä?

Vielä pitäs käydä verhoomosta hakemassa vettä kestävää nahkaa jolla saa korjailla ton takapenkin, takakatteeseen teettää tarrat ja maalata osat. Sitten enään onkin kasaus jäljellä.

Ilmanputsarikin tuli putsattua ja öljyttyä putsariöljyllä. Vaatii enään 3 ruuvia ja 3 siipimutteria että saa putsarin kehikon kasaan, se kun on alunperin niitattu kiinni, mutta tulevaa silmällä pitäen teen siittä helpommin purettavan niin voi tota putsaria putsailla helpommin.

näin tälläkertaa ja lisää sitten taas kun homma edistyy, nythän tää on ollu jäädytettynä jonkun aikaa.

25.2.2006 14:17

Kyllä se alumiinikin kestää, kun tekee muodoltaan riittävän tukevan.

27.2.2006 19:14

Oikein hieno ja halpa peli. ajattellin itekkin eka yammun kutosta mut sit päädyin kawaan..

14.3.2006 1:25

Päivitys: Slipari saapui puolasta :)

18.3.2006 19:30

Ja taas pieni päivitys.

Takakatteen tarrat teetetty. Vielä vähän muovihitsausta ja sen jälkeen katteet maalaukseen.

22.3.2006 16:29

Hieno homma että AVK-harrastus jatkuu :)

Itselläni tällähetkellä 6. ruttutorilta ostettu ja korjattu pyörä. Hauskaa harrastustoimintaa. Oma R6 (00) tuli täysin ajokuntoiseksi toissakesänä alle 30tkm ajettuna alle viiteen kiloeuroon. Eli pääseehän tossa halvemmallakin.

25.3.2006 23:21

Uusia kuvia galleriassa.

Enään hopeat katteet maalata niin alkaa pyörä oleen valmis.

25.3.2006 23:36

Oletko kuristanu 25Kilowattiseksi vai annakko olla täystehosena? Jos oot kuristanu niin miten?

25.3.2006 23:46

Papereissa toi on 25kw, mutta ihan löytyy kaikki hevoset :). Suunitelmissa on kehittää ns. solenoidikuristus joka rajottaa kahvan liikettä. Mitään muuta tarkotustahan sillä ei ole, muuta kun jos satutaan pysäyttään niin saa nopeasti ns. kuristeutks versioks :D

1.4.2006 11:07

Larse kirjoitti:Papereissa toi on 25kw, mutta ihan löytyy kaikki hevoset :). Suunitelmissa on kehittää ns. solenoidikuristus joka rajottaa kahvan liikettä. Mitään muuta tarkotustahan sillä ei ole, muuta kun jos satutaan pysäyttään niin saa nopeasti ns. kuristeutks versioks :D


Millainen systeemi toi kuristus on? Sen avulla saa siis vaikka parissa sekunnissa silleen et kahva ei liiku kuin tietyn verran?